Kiemelt koncertek


Dan Patlansky
2024.04.20.


The Mojo
2024.04.26.


Zongorista találkozó
2024.04.26.


Fekete Jenő 60

2024.04.27.


Jumping Matt
and His Combo
és a Körösparti Vasutas
Koncert Fúvószenekar
2024.04.27.


Shemekia Copeland

Little G Weevil
and his band

2024.07.17.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Archívum

Végre fesztiválozhattunk a Balaton partján! Sikeres volt a XIII. Révfülöp Blues seregszemle – 1. nap
2020-08-16 | kritika


Csütörtök este a Meeting Point Band fellépésével kezdődött a tizenharmadik alkalommal megrendezett Révfülöp Blues Fesztivál. A Bergendyvel soul-rockot, a Hobo Blues Bandben bluest, a Magyar Atommal és az Eric Clapton ’70-nel blues-rockot, az Ütött-Kopott Angyallal vokális rockot, a Kex Remake-kel városi zenét játszó Tóth János Rudolf 2014 óta vezeti jelenlegi felállással ezt a formációt. A zenekar főleg a ’60-as, ’70-es évek rock-zenéjét, progresszív rockját, blues-rockját, a hippi világ alkotásait veszi fel repertoárjába, egyedileg visszaadva őket: a legendás dalok magyar fordításban kerülnek előadásra, de a refrének azért angolul hangzanak el. No, nem azért, hogy rájuk ismerjünk, hanem ez maga a „tótjanós kivitel”, és így a nóták mondanivalója is nagyobb hangsúlyt kap. A háromgenerációs együttesben Tóth (1950) a nagy generáció szülöttje, az egyik legbiztosabb kezű hazai basszusgitáros, Zsoldos Tamás (1964) pedig egy fél emberöltővel fiatalabb. A csapat többi tagja közül Csadó Attila gitáros és Móré Attila dobos negyven körüli, míg a billentyűs Gyöngyösi Gábor a harmincas éveiben jár. Elektromos erősítésű banda révén, nem széken ülve, hanem mikrofonjaik mögött állva, balról jobbra a zenekarvezető, a szólógitáros, a basszeros és a billentyűs lakta be a nagy, kényelmes színpadot, mögöttük dübörgött a dobos.



A felvezető riportban Janó elmesélte, hogy az ’50-es, ’60-as születésűek, azaz a nagy generáció tagjai elfogadták azt, hogy a blues az igazat mondja, az öröm mellett a bánatot, a születés mellett a halált is megénekli, éppen ezért nem túl népszerű a mai fiatalok körében. Majd, mielőtt a húrokba csaptak, az ősz zenész megemlítette, hogy a muzsika befogadása kétesélyes: vagy szeretjük, vagy nem. De reméli, hogy az estén az előbbi lesz divatban!
Kezdetként egy vidám, Ray Charles szerezte örökzöld, a Let The Good Times Roll hangzott el magyarul, a refrénje pedig angolul. A zenét visszahelyezve a korába Tóth egy jót döngicsélt a szaxofont helyettesítő kazoon. A Tearing Us Apart Eric Claptontól már kemény rockdal volt, amelyben Csadó is bemutatta szólógitárosi képességeit, Zsoldos basszusfutamaival bélelve. A Blind Faith csodálatos, ’69-ben keletkezett balladájával, a Had To Cry Today-jal folytatták, melyben a hangszerszólók mellett nagyon jó volt hallani Tóth János Rudolf telt, magas, mégis erős hangját. Steve Winwood énekét visszaadni nem kis feladat. Ugyanebben az évben maradva, Claptonnak egy nem túl ismert száma, a What A Bringdown következett, amelyet a rockkorszakot elindító bandájával, a Creammel vett fel. A dalt ismét Csadó Attila emlékezetes gitár imprója tette emlékezetessé. E zeneileg összetett, igényes, ráadásul boldog korszak szerzeménye után az Eric Burdon & War repertoárjából került a révfülöpi hallgatóság elé a Mother Earth, benne a „visszavár az anyaföld” örök igazság tudatosításával. Akkora örömzenét produkált ekkor a csapat, hogy számomra a fesztivál legemlékezetesebb rögtönzései közé került ez a dal, mind a gitár, mind a három körben is a hangszerszólót magához vevő orgonista jóvoltából. Brian Auger, a nagyszerű progresszív orgonista számával, a Thruth-szal folytatódott a billentyűvarázslat, Gyöngyösi ezúttal is kitett magáért. Inkább a szövegek, a mondanivaló került előtérbe abban a hármas saját dalcsokorban (BKV Blues, A nő lassan ölő méreg, Komment bunkó), melyek Tóth szerzeményei, és a Meeting Point tervezett lemezéről válogatták be őket. Az Amerikából indult, majd az egész világot elárasztó hippikultúra hatása a mai napig érezhető, és azok számára, akik már magukra eszméltek abban az időben, még mindig szép, felejthetetlen emlék. Ezt elevenítette meg a Nem találom a hazafelé vezető utam című Blind Faith adaptációval az együttes, újfent Janó velőig ható tenor énekével, és a két szólista rögtönzéseivel feldobva azt. Közeledtünk a mához: Gyöngyösi Gábor énekével egy dögös soul-funky dal hangzott el az önmagáért kiáltó zenei rögtönzésekkel bélelve (Freedom Jazz Dance), majd egy több szólamban elhangzott szám után egy újabb War-nóta, a karibi funky hangulatú Get Down következett, Gábor elektromos pianóval hozott emlékezetes kíséretével. Passzolt hozzá korban, zenében és hangulatban a Cream dala, a Those Were The Days. Csadó és Zsoldos folyamatos szemkontaktusban voltak , ’a la Clapton és Bruce, amikor „egymás ellen” játszották fel a témát. Búcsúzóul Tóth János Rudolf zengte el szólóban a Blues Anthemet. Éneke a vasútállomástól a móló széléig visszhangzott. Egy csupa ritmus blues-rockkal, ismét Winwood örökségéből csemegézve, az I’m A Man című őrülettel fejezte be másfél órás koncertjét a Meeting Point Band.



Némi időt rabló átszerelés után a 2005-ben alakult Jambalaya zenekar következett, persze a szokásos intrójukkal: Mardi Gras-s hangulatban masíroztak elő a nézőtér mögül. A marching alatt mindenki „hordozható” hangszert viselt. Azután a színpadon felállt a banda: középen, lábon billenthető zongorájával a zenekarvezető, Nemes Zoltán (ének, billentyűk), mögötte Szabó Tamás (dob), tőle hátul jobbra Varga Laca (basszusgitár), elől a két fúvós, Albert ’Zotyó’ Zoltán (szaxofonok) és Sóvári Tamás (trombita), majd a színpadon a billentyűs mellett Bellák Miklós (gitár, vokál).  Hamisítatlan New Orleans-i zenét közvetítettek, amire megalakulásuk óta esküsznek, és e stílus magyarországi helytartóivá is váltak. Tavaly adták ki hatodik nagylemezüket, amelyről természetesen játszottak dalokat. Az Ain’t Nothing But The Party című fergeteges ritmusú nótával kezdtek, bemutatva a rögtönzések során, hogy a billentyűs, a gitáros és a szaxofonos mesterei hangszereiknek. A neves egykori louisianai formáció, a The Meters dala, a People Say következett ezután, ráhangolva a közönséget erre a jellegzetes műfajra, amely a francia telepesek zydeco zenéje, a jazz, a dixieland, a fekete woodoo hagyományok, valamint az európai rezesbandák hatásának, és a spanyol telepesek, a kreolok zenei örökségének az ötvözete. Az új, Whatever Happens lemezükről a Partisan Second Line, majd megint egy second-line gyöngyszem, az Everything I Do Gonna Be Funky zakatolt át a nézőtéren, hogy újfent az utolsó lemezről a címadó szám, dobja még feljebb a hangulatot. Csütörtök este lévén messze nem volt teltház, de a jelenlévők visszajelzései a fogadókészségüket mutatták, pláne azután, hogy a New Orleans-i zene koronázatlan királyának, Dr. John-nak két szerzeménye is elhangzott. A háromnapos fesztivál csúcsdala szerintem a Right Place, Wrong Time című őrület volt, Bellák szólójával. A What I Won’t Do, szintén gitárközpontú nóta után az I’m Operable blues-funk következett, Albert szaxiszólójával, Nemes briliáns zongorarögtönzésével. Érdekes volt megtapasztalni, hallani a pontos, precíz, kőkemény fúvóskórusokat a számok közepén, majd a dalok hangzatos lezárásakor játszott kódáikat, a pontos, begyakorolt befejezéseket. A koncertjüket egy a’capella énekkari betéttel színesített nótával, a Music Factory-val zárták a budapesti zenészek, ismét Albert ’Zotyó’ Zoltán ötletdús tenorszólójával.

Szöveg: Gróf István, fotó: Kurucz Attila


Little G Weevil: Produktív volt az elmúlt néhány hónap
2020-08-09 | beszélgetések


Little G Weevil áprilisban Let It Rain címmel single-t adott ki, majd a napokban négyszámos EP-vel jelentkezett. A többszörösen díjnyertes muzsikus erről, a koronavírus-járvány zeneiparra gyakorolt hatásáról, és a jövőbeli terveiről is beszélt az alábbi mini interjúban.



Hogyan élted meg a koronavírus-járvány kezdeti szigorú járványügyi rendelkezéseit? Mivel töltötted az idődet?
Megmondom őszintén, én elég antiszociális üzemmódban élem az életem már jó két-három éve. Sok időt töltök egyedül, rengeteget gondolkodom, elmélkedek, zenével, angol nyelvvel, történelem-kutatással stb. foglalkozom, tehát nem unatkozom soha. Most ráadásul írom a könyvemet, amit ebben a hónapban kell leadnom, így – bármennyire is furcsa – csak azt sajnálom, hogy ez a vírus egyáltalán létezik, és szeretném, ha minél hamarabb, minél kevesebb bajt okozva egyszerűen túlesnénk az általa okozott gondokon. Van két gyerekem, idős szüleim. Hogyan tervezhet bármit is így az ember? Szóval én nem problémázok a rendelkezések miatt, csinálom, amit lehet, amit meg nem lehet, azt nem. Az egyik gyerekem Londonban, a másik Atlantában él. Napi szinten nézem az ottani híreket, amelyek közel sem pozitívak. Mi Magyarországon még szerencsések vagyunk, maradjon is így!

Mennyire hatott a kreativitásodra ez az időszak?
Nézd, megittam néhány liter pálinkát. Haha... De a viccet félretéve, kiadtam egy single-t áprilisban Dionne Bennett és az elektromos zenekar közreműködésével, most meg egy EP-t négy dallal és az akusztikus bandával. Lassan kész a könyv, tehát mindenképp produktív volt az elmúlt néhány hónap, vírus ide vagy oda.

Szerinted milyen hatással lesz a zeneiparra a járvány?
Ezzel kapcsolatban talán annyit kell megértenie a nem szakmabeli publikumnak, hogy jelenleg a világon a könnyűzene az egyetlen művészeti ágazat, ahol egy dalt vagy lemezt, azaz egy kész szellemi terméket bárki gyakorlatilag ingyen megkaphat a digitális stream-rendszernek köszönhetően. A szobrász vagy a festőművész sem dobálja ki az ablakon az alkotásait, nekünk pedig a bevételi forrást a koncertek jelentik. Szóval örülök, hogy valamilyen formában, de tudunk ismét játszani itthon, mert az amerikai vagy angol kollégáim szó szerint éhen halnak lassan. Én egy szót sem szólok, csak lehessen menni, be a cuccot a kocsiba, és gyerünk, nem érdekel, mekkora a nézőközönség. Május 28-án tudtommal én voltam az első muzsikus itthon, aki közönség előtt játszott két hónap karantén után. A Muzikumban ott volt ötven ember, és a két kezemet összetettem, annyira hálás voltam!
Valamikor ez a vírus csak eltűnik, és el lehet kezdeni építeni a jövőt, ami pozitív hatással lesz a hazai zenészek életére és munkájára. Van ez a könnyűzenei stratégia, amiről biztos hallottál. Remélem, elfogadják, és rögtön elkezdhetünk dolgozni. Tegnap is késő lett volna.

A napokban jelent meg egy új EP-d. Mit kell tudni róla?
A Fish Tank című EP négy saját dalt tartalmaz, és az Acoustic Band tagjaival követtük el: Pengő Csaba nagybőgőn, K.C. Brown szájharmonikán játszik, én pedig gitározok, énekelek, illetve három dalban dobolok is. Az élő EP-bemutatón a dobos Tiszai Vivien lesz. Szeptember 18-án a Muzikumban mutatjuk be az anyagot, ahol a marokkói Said Tichiti Gnawa Quartet is szerepel majd. Gyönyörű, blues-os este lesz. A jegyek már kaphatók a tixa.hu-n.

Milyen terveid vannak az elkövetkező időszakra? Merre fogsz koncertezni?
Most a szeptemberi EP-bemutatókra készülünk, Viviennel kiegészülve. Budapest, Pécs, Csongrád és Kecskemét. Aztán tartok egy kis szünetet ősszel. November végén a könyv és a nagylemez egyszerre jön ki a tervek szerint, de erről még nem árulhatok el többet. Adja Isten, hogy sikerüljön! De ahogy a Vasti (Vastag Gábor – a szerk.) szokta mondani, az a lényeg, hogy az egészség meglegyen. Haha... Vigyázzatok magatokra, és köszi az érdeklődést!

Szöveg: hoati, fotó: Nagy János



AG Weinberger a hazaszeretetről énekel
2020-08-03 | hír


AG Weinberger, azaz Weinberger Attila gitáros, énekes, zeneszerző, dalszövegíró, producer, a blues zene romániai meghonosítója. Pályafutása során számtalan országban koncertezett, 2000-es években hét esztendőt élt az Egyesült Államokban, megjárta a műfaj legendás klubjait, és egy nagysikerű lemezt is rögzített Nashville-ben. Az eddigi utolsó albuma, a Reborn kilenc hónapig megszakítás nélkül szerepelt az amerikai Roots Music Reports Top50-es listáján, és elnyerte „Az év lemeze” címet Romániában. A nagyváradi születésű zenész két éve Magyarországra költözött, ez volt a nyolcadik alkalom, hogy nulláról kezdett mindent. Eddig kizárólag a szakmai kíváncsiság játszott szerepet abban, hogy a változás útjára lépjen, most viszont egy szerelem vált olyan fontossá számára, hogy mindent maga mögött hagyjon. Weinberger az elmúlt napokban jelentette meg első magyar nyelvű videóját Hazafele címmel. „Mikor néha az ember megáll egy kicsit, megpihen és leltározni kezdi összegyűjtött tapasztalatait, örömeit, félelmeit, sajnálatait és reményeit, nagy esély van arra, hogy rájöjjön, mik a fontos dolgok az életében. Persze ez nem sikerül mindig, mert tudjuk ugye, hogy rengeteg körülöttünk a fényesen leselkedő csapda. Ha esetleg mégis lehetősége adódik dalokat írni ezekről a dolgokról, akkor egy őszinte ember lelkében felébredhet egyfajta felelősségtudat is” – nyilatkozta a dalról.  „Nézd, Nagyváradon születtem, nem volt könnyű, de feldolgoztam és megértettem a helyzetemet. Ebből a hátrányból sikerült egy komoly karriert felépítenem. Sokfelé jártam a világban, próbáltam szerencsémet, nekimentem a nagy kihívásoknak, de valahogy sehol sem volt rendben, valami hiányzott. Aztán két évvel ezelőtt Magyarországra költöztem. Itt értettem meg azt az érzést, amihez mindannyiunknak joga van. Itt értettem meg mit jelent a hazaszeretet, mit jelent a valahová tartozás. Ebből dalt kellett írjak, így lett a Hazafelé” – zárta szavait az ötvenes éveiben járó muzsikus.
­

hoati



Zsámbéki Blues Piknik immár negyedszer
2020-07-16 | koncertajánló


A Zsámbéki Blues Piknik eddig három alkalommal került megrendezésre a település, s talán az ország egyik legszebb szabadtéri helyszínén. Az esemény létrehozásának alapja az a szerencsés adottság volt, hogy több blues zenész is él a településen, illetve a környéken, rajtuk keresztül számos zenekarnak van zsámbéki kötődése. A cél pedig azóta is, hogy nyaranta egy alkalommal a helyi zenekarok és más meghívott előadók, valamint a blues rajongók rendszeresen találkozhassanak egymással ezen a különleges helyen. Az elmúlt években a rendezvény növekvő népszerűsége azt bizonyította, hogy a közönség és a zenész szakma is szívesen látogat el Zsámbékra, igény van az itt megszervezett találkozóra. Zsámbék lassan felzárkózik Paks és Lábatlan mellé a harmadik helyre a nyári blues fesztiválok sorában.
Az idei program több szempontból is más lesz, mint az előző években megszokottak: az eddigi egy nap helyett ezúttal két napos programmal készülnek a szervezők, továbbá a szervezésbe bekapcsolódott Pfeiffer Gábor, a Sonia és Blues and Roll zenekarvezetője, és csatlakozott a rendezvényhez két zsámbéki vendéglátóhely tulajdonosa is. Utóbbiaknak köszönhetően nem csak támogatókat, hanem új rendezvényhelyszínekkel is bővült a kínálat, hiszen már nem csak a Romtemplom melletti szabadtéri színpadon, hanem a Matyi Kultúrbisztróban és a Dióhéj Caféban is lesznek események. Szintén új kezdeményezés, hogy a koncertek mellett más művészeti ágak is szerephez jutnak - persze mindig a blues marad a középpontban, hiszen akár kiállítás megnyitókról, akár könyvbemutatóról van szó, annak mindig köze van a blues zenéhez, vagy blues zenészekhez. Idén kiegészítő programok is kerültek a piknik kosárba: az előzetes igényfelmérés alapján szerveznek múzeumlátogatást, vezetett műemléki sétát, gyalogtúrát a Nyakas-hegyre, de lesz lehetőség kézműveskedésre és íjászkodásra is.



Részletes program

2020. július 31.
16.30 – Zenészportrék - kiállítás megnyitó Vojnits Attila festményeiből és Écska & Huba koncert a Matyi Kultúrbisztróban
18.00 – Benkő Zsolt és a zsámbéki Gitárterápia-csoport a Romtemplom melletti nagyszínpadon
19.30 – Bluesmegálló a Romtemplom melletti nagyszínpadon
21.00 – Vitukischwarzmuzik – Turbómozsár és vendégeik, Fekete Jenő, Balogh Balázs és Vasicsek ’Öcsi’ János a Romtemplom melletti nagyszínpadon

2020. augusztus 1.
14.30 – Lábnyomok a sárban - Pfeiffer Gábor könyvbemutatója a Dióhéj Caféban
15.30 – Zenészportrék - kiállítás megnyitó Földesi Ildikó festményeiből és Benkő-Garda Duó koncert a Dióhéj Caféban
17.00 – Grunting Pigs a Romtemplom melletti nagyszínpadon
18.30 – Ecseri János Blues Trupp a Romtemplom melletti nagyszínpadon
20.00 – Sonia és a Blues and Roll a Romtemplom melletti nagyszínpadon
21.30 – Kyru és a Mescalero a Romtemplom melletti nagyszínpadon
23.00 – Blues Revolver a Matyi Kultúrbisztróban

Performance: Földesi Ildikó élőben is fest majd portrékat a koncerteken, a fesztivál ideje alatt

Esőnap: 2020. augusztus 14-15.

Jegyárak: 3.000 Ft/2 nap/fő; 2.000 Ft/1 nap/fő



Szavazz a Blues Blast Music Awards jelöltjeire
2020-07-11 | hír


Május elején a Blues Blast Magazine munkatársai, zenei szakírók, rádiós műsorvezetők, fesztiválok támogatói, szórakozóhelyek tulajdonosai és egyéb zeneipari szakemberek összeállították az idei Blues Blast Music Awards jelöltjeinek listáját. A szavazás július 20-án indul és augusztus 16-ig tart. Szavazni mindazok jogosultak, akik feliratkoztak a több mint 90 országból több mint 38000 feliratkozóval rendelkező internetes blues magazin hírlevelére.



A jelöltek listája

Contemporary Blues Album
Victor Wainwright And The Train - Memphis Loud
Various Artists - Don't Pass Me By, A Tribute To Sean Costello
Toronzo Cannon & The Chicago Way - The Preacher, The Politician Or The Pimp
The Jimmys - Gotta Have It
Rick Estrin & The Nightcats - Contemporary
Christone ’Kingfish’ Ingram - Kingfish

Traditional Blues Album
The Nick Moss Band Featuring Dennis Gruenling - Lucky Guy
Junior Watson - Nothin' To It But To Do It
John Primer & Bob Corritore - The Gypsy Woman Told Me
Jimmy Johnson - Every Day Of Your Life
Cash Box Kings - Hail To The Kings!
Billy Branch & The Sons Of Blues - Roots And Branches - The Songs Of Little Walter

Soul Blues Album
Tad Robinson - Real Street
Reverend John Lee Hooker Jr. - Testify
Frank Bey - All My Dues Are Paid
Bobby Rush - Sitting On Top Of The Blues
Billy Price - Dog Eat Dog
Annika Chambers - Kiss My Sass

Rock Blues Album
Tinsley Ellis - Ice Cream In Hell
The Proven Ones - You Ain't Done
Mike Zito and Friends - Rock N Roll - A Tribute To Chuck Berry
Jeremiah Johnson - Heavens To Betsy
Coco Montoya - Coming In Hot
Albert Castiglia - Masterpiece

Acoustic Blues Album
Mark Telesca - Higher Vibrations
Libby Rae Watson & Bert Deivert - She Shimmy
Hudspeth & Taylor - Folie a deux
Catfish Keith - Catfish Crawl
Bob Margolin - This Guitar & Tonight
Bai Kamara Jr. & The Voodoo Sniffers - Solone

Live Blues Album
Teresa James & The Rhythm Tramps - Live
Ruthie Foster - Live At The Paramount
Linsey Alexander - Live At Rosa's
Johnny Burgin - Live
Ben Racine Band - Live ? Montréal
Albert Castiglia - Wild And Free

Historical Or Vintage Recording

Various Artists - Cadillac Baby's Bea & Baby Records - The Definitive Collection
Johnny Shines - The Blues Came Falling Down - Live 1973
Jack Mack & The Heart Attack - Live From Centennial Park - Atlanta 1996
Dom Flemons - Prospect Hill: The American Songster Omnibus
11 Guys Quartet - Small Blues And Grooves

New Artist Debut Album
Slim And The Perkolators
Sister Lucile - Alive
Jose Ramirez - Here I Come
Hudspeth & Taylor - Folie a deux
Avey Grouws Band - The Devil May Care
Andrew Alli - Hard Workin' Man

Blues Band
Roomful Of Blues
Rick Estrin & The Nightcats
Nick Moss Band Featuring Dennis Gruenling
Cash Box Kings
Billy Branch & The Sons Of The Blues
B.B. King Blues Band

Male Blues Artist

Toronzo Cannon
Nick Moss
Christone ’Kingfish’ Ingram
Bobby Rush
Billy Branch
Albert Castiglia

Female Blues Artist
Whitney Shay
Shaun Murphy
Ruthie Foster
Liz Mandeville
Beth Hart
Annika Chambers

Sean Costello Rising Star Award
The Mary Jo Curry Band
Ryan Perry
King Solomon Hicks
Jose Ramirez
Ben Levin
Andrew Alli

hoati


Jethro Tull: Budapesten is megidézik a progos éveket
2020-07-01 | koncertajánló


2021 tavaszán sokadszorra Budapestre látogat Ian Anderson és a Jethro Tull, hogy a zenekar progresszív korszakának emblematikus dalait adják elő a rajongók nagy örömére.

The Prog Years címen indított új turnét Ian Anderson és a Jethro Tull. A koncertek programja nagyban épül a zenekar „proglemezeire”, és az azokon található slágerekre. A diszkográfiából elsősorban a Stand Up, a Benefit, az Aqualung, a Thick As A Brick és az A Passion Play kerül majd elő, de akár a 2012-es lemez, a Thick As A Brick 2 néhány dala is elhangozhat.
A ’60-as években alakult csapat első korszaka a blues jegyében telt, utána mozdultak el a progresszív rock felé. A súlyos beteg Anderson így idézte fel azt a korszakot: „Az azóta eltelt ötven évben jó pár ilyen dalról bizonyosodott be, hogy mind a mai napig hatással van rám, akár zeneiségében, akár a dalszövegek révén, jó esetben mindkettővel. Némelyiket egész bonyolult eljátszani, míg más dalok ma is könnyen a zenész ujjára állnak.”
A turné 2021. április 16-án ér Budapestre, ahol a Kongresszusi Központban lép fel az együttes. Ian Andersont David Goodier basszusgitáros, John O’Hara billentyűs, a családi okokból távozott Florian Ophale helyére érkezett gitáros, Joe Parrish és Scott Hammond dobos kíséri, hogy kétrészes, majdnem kétórás, videós vetítésekkel kísért koncertet adjanak.

A Livesounds bemutatja:
Jethro Tull – The Prog Years
2021. április 16.
Budapest Kongresszusi Központ
Belépő: 11900 - 19900 Ft
Jegyek kaphatók a Ticketportal és az Eventim hálózatában.


Rootsters: Régi dal új köntösben
2020-06-27 | hír


Egy régebbi dalának az új verziójára forgatott klipet a jelenleg duóban működő fővárosi trash & roll zenekar, a Rootsters. A Crazy Beat című szám július 1-jén jelenik meg a Rootsters új kislemezének virtuális A oldalán, a virtuális B oldalra pedig egy feldolgozás, a Susie Q  kerül. „A nóta az együtt zenélés öröméről szól, és arról, hogy mások is vegyék át a ritmust, lazuljanak, velünk együtt élvezzék a zenét és az életet. A Crazy Beat 2015 körül íródott egy óbudai garázsban. Ekkor még nyakig benne voltunk a rockabillyben, és ennek megfelelően rögzítettük a dal első verzióit. Ezek máig megtalálhatóak a neten itt-ott” – nyilatkozta a nótáról Goyo, a csapat gitáros-énekese. Mivel koncerteken a dal jól működött, adta magát, hogy újból rögzítsék. Felkeresték régi barátjukat, Pataki Lászlót az esztergomi stúdiójában, aki dobon közreműködött, a hangmérnöki feladatokat pedig Zdosek Ádám végezte.
­

hoati


Bulizzunk! – Új lemezzel jelentkezett a Grunting Pigs
2020-06-18 | hír


2020. június 4-én jelent meg a Grunting Pigs akusztikus blues duó legújabb Having a party című lemeze. Az albumon kizárólag angol nyelvű klasszikusok feldolgozásai, kevésbé ismert blues szerzemények, valamint saját dalok hallhatók. Ezek egyedi hangulatban idézik meg a blues, a soul nagyjainak – Jimmy Reed, Sam Cooke, Smiley Lewis, Arthur Crudup, Washboard Sam – kiváló darabjait. Egy-egy számban külföldi vendégek, Bill Barrett, ’Lazy’ Brad Lewis és ’Sir’ Oliver Mally is közreműködtek. A Jumping Matt, vagyis Pribojszki Mátyás szájharmonikás, énekes, dalszerző és Szász Ferenc gitáros alkotta, hosszú évek óta működő formáció missziója az élő zene, elsősorban a blues életben tartása, népszerűsítése, mindezt vidám, pozitív hangulatban teszik. A digipack formátumú kiadvány party hangulatú számokat tartalmaz, visszarepíti a hallgatókat az ’50-es, ’60-as évek zenei világába, és remélhetőleg azok számára is szórakoztató lesz, akik eddig a blues műfaját kevésbé ismerték.

hoati


Zenetörténeti kiadvány Gróf Istvántól
2020-06-13 | hír


Fülig a zenében – A blues, a jazz, a rock és a folk világa a Mississippi-deltától a Rába völgyéig címmel jelent meg Gróf István könyve. A 640 oldalas, elegáns kötet a szerző 158 publicisztikáját gyűjti csokorba 1990-től napjainkig. A címben felsorolt zenei műfajokhoz kapcsolódó írások 2010-ig javarészt az írott sajtóban, később főleg különböző portálokon voltak olvashatók. „A könyv azért különösen érdekes és értékes számomra – remélem, a leendő olvasók számára is –, mert jelentős részben szűkebb pátriája, a nyugati országrész eseményeit mutatja be, azokat elemzi szakértő füllel (szemmel). Ebben a fővároscentrikus országban ritkaságszámba megy, hogy valamely régió zenei eseményei ily módon kerüljenek megörökítésre úgy a jelen, mint az utókor számára” – írja a kötet előszavában Nemes Nagy Péter, a hazai bluestörténet egyik legjelentősebb dokumentátora és élő lexikona, rámutatva arra, hogy az írások nagy része a szerző szűkebb hazájának, Vas megyének a zenei eseményeit örökítik meg. A tudósítások mellett lemez- és koncertfilm kritikákat, neves zenészekkel készült interjúkat is olvashatunk, valamint megismerhetjük Gróf István 2007 óta sugárzott rádióműsorainak tartalmát is. A szerzőhöz a blues műfaja áll a legközelebb, a több mint százéves műfajjal kapcsolatos írások nagy része a mi oldalunkon kerültek publikálásra először. A széles merítésű, műfajilag sokszínű, dokumentumértékű kiadványt a Szülőföld Könyvkiadó dobta piacra. A könyvbemutatóra június 6-án Sárváron, az Arborétumban került sor, melyen fellépett Horváth Tibor, a szombathelyi székhelyű Blues Jam vezetője, gitárosa és szájharmonikása. A kötet megvásárlásával kapcsolatban itt tájékozódhat.

hoati


Húsz éve jelent meg a Riding With The King
2020-06-06 | hír


2000. június 13-án jelent meg B.B. King és Eric Clapton közös lemeze, a Riding With The King. A duett ötlete a blues királya 1997-es Deuces Wild című albumának felvétele közben fogant meg. A lemezen talál­ható dalok főként King-szerzemények, csupa több évtizedes blues-sláger, de akadnak köztük nemkülönben emlékezetes adaptációk is. A kiadvány 2001-ben Grammy-díjat kapott Best Traditional Blues Album kategóriában. Idén június 26-án a Reprise Records újra megjelenteti a lemezt az évfordulóra, kiegészítve két eddig kiadatlan felvétellel: a jól ismert blues-standard, a Rollin’ And Tumblin’ és Willie Dixon Let Me Love You című dala is hallható lesz rajta. Mindkét szerzeményt egykoron az album stúdiómunkálatai során rögzítették, keverésüket - csakúgy mint a teljes lemez keverését - Simon Climie végezte. Az albumon közreműködő zenészek között találjuk többek között Doyle Bramhall II, Andy Fairweather Low, Nathan East, Steve Gadd és Joe Sample nevét.
­
­
hoati


Év végén rendezik meg a paksi Gastroblues Fesztivált
2020-05-30 | koncertajánló


A szokásos nyári időpont helyett idén télen rendezik meg a 28. Nemzetközi Gastroblues Fesztivált, amelyen többek között fellép Miller Anderson brit bluesgitáros-énekes is.

A koronavírus-járvány miatt július első hétvégéje helyett november 30. és december 6. között kerül sor a 28. Nemzetközi Gastroblues Fesztiválra. Robben Ford kivételével a júliusra tervezett program zenészei játszanak majd az elhalasztott fesztiválon is. A Keef Hartley Band és a Spencer Davis Group egykori tagja, Miller Anderson lemezbemutató koncertet ad, amelyen Pál Balázs Jenő együttese kíséri majd. A felvidéki gitáros zenekara szintén lemezbemutatóval készül a paksi fesztiválra. A külföldi előadók között lesz a fiatal brit-norvég gitáros, Krissy Matthews és a moszkvai Blues Cousins együttes, amely először lép fel Magyarországon. Jubileumi koncertet ad a Varga János Project és a Takáts Tamás Blues Band. Robben Ford az idei teljes európai turnéját lemondta, így a Gastroblues Fesztivált is kihagyja, ő a következő évi rendezvény vendége lesz. Nem maradnak el a programsorozat templomi és klubkoncertjei, amelyeknek a programját később közlik a szervezők. A fesztivál a nemzeti összetartozás éve alkalmából megrendezi a testvérvárosok zenés találkozóját, amelyen paksi, galántai, viski és kézdivásárhelyi muzsikusok lépnek fel, köztük a viski származású Pál István Szalonna, valamint Ferenczi György és a Rackajam. Lesz Kárpát-medencei gastroblues-piknik is, amelyen zenészek, borászok és szakácsok találkoznak.

hoati


Átadták a Blues Music Awards díjakat
2020-05-04 | hír


Május 3-án huszonöt kategóriában adták át a Blues Music Awards díjakat. Az ünnepélyes díjátadóra eredetileg a memphisi Orpheum Színházban kerül volna sor, azonban a koronavírus-járvány áthúzta a terveket, így az online került megtartásra. Az est házigazdája Shemekia Copeland volt. Az esemény legnagyobb nyertese Christone ’Kingfish’ Ingram lett, aki öt szobrot vihetett haza, de több díjat kapott Nick Moss és Sugaray Rayford is.



A díjazottak:

Acoustic Blues Album
Bob Margolin: This Guitar And Tonight

Acoustic Blues Artist
Doug MacLeod

Album Of The Year
Christone ’Kingfish’ Ingram: Kingfish

B.B. King Entertainer Of The Year
Sugaray Rayford

Band Of The Year
The Nick Moss Band Featuring Dennis Gruenling

Best Emerging Artist Album
Christone ’Kingfish’ Ingram: Kingfish

Blues Rock Album
Albert Castiglia: Masterpiece

Blues Rock Artist
Eric Gales

Contemporary Blues Album
Christone ’Kingfish’ Ingram: Kingfish

Contemporary Blues Female Artist
Shemekia Copeland

Contemporary Blues Male Artist
Christone ’Kingfish’ Ingram

Instrumentalist Bass
Michael ’Mudcat’ Ward

Instrumentalist Drums
Cedric Burnside

Instrumentalist Guitar
Christone ’Kingfish’ Ingram

Instrumentalist Harmonica
Rick Estrin

Instrumentalist Horn
Vanessa Collier

Instrumentalist Piano (Pinetop Perkins Piano Player)
Victor Wainwright

Instrumentalist Vocals
Mavis Staples

Song Of The Year
Nick Moss: Lucky Guy (The Nick Moss Band Featuring Dennis Gruenling: Lucky Guy!)

Soul Blues Album
Bobby Rush: Sitting On Top Of The Blues

Soul Blues Female Artist
Bettye LaVette

Soul Blues Male Artist
Sugaray Rayford

Traditional Blues Album
The Nick Moss Band Featuring Dennis Gruenling: Lucky Guy!

Traditional Blues Female Artist (Koko Taylor Award)
Sue Foley

Traditional Blues Male Artist
Jimmie Vaughan

hoati


Online lemezt adott ki a Bluestone
2020-04-30 | hír


Április végén online lemezt jelentetett meg a Bluestone zenekar Blues Evergreens from Bluestone címmel. A hét blues örökzöldet tartalmazó album 2015 és 2020 között rögzített koncertfelvételekből nyújt válogatást. A korongon többek között olyan klasszikus bluesfeldolgozások szerepelnek, mint John D. Loudermilk Tobacco Roadja, az 1930-ban íródott Georgia on My Mind, B.B. King Thrill is Gone-ja vagy Jimi Hendrix szívbemarkoló balladája, a Little Wing. Az együttes alap felállásán kívül – Radovics László Kyru (ének), Kőmíves Stone András (gitár), Nemes Zoltán (billentyűs hangszer), Tomor Barnabás (basszusgitár) és Molnár Dániel (dobok) – az egyes felvételeken vendégzenészek is közreműködtek, így Tátrai Tibor (gitár), Pribojszki Mátyás (szájharmonika), Szász Ferenc (gitár) és Weisz Gábor (szaxofon). Továbbá néhány 2018 előtti felvételen korábbi tagok, Nagy Szabolcs (billentyűs hangszer) és Tempfli Erik (billentyűs hangszer) játéka is hallható. A zenekar 2020. április 30-tól hét héten keresztül csütörtöki napokon délelőtt 10 órakor tartja egy-egy dalának premierjét a SoundCloud zenei-közösségi oldalon. A felvételek itt hallgathatók majd meg. Egyúttal a formáció kéri és előre is köszöni mindazok támogatását, akiknek erre lehetőségük van. A támogatást ezen a linken keresztül tehetik meg.

hoati


Hétéves csapat - első single
2020-04-18 | hír


A Lost & Found zenekar már hétéves, a tagok igazán jól összecsiszolódtak. Bár a zenélés esetükben nem a megélhetés forrása, a tartalom mégis mindig igényes. Stílusukat tekintve klasszikus blues alapokon jazz-, rock- és pop-behatásokkal szólalnak meg.

A Lost & Found számos nagy sikerű koncerten van túl, amiket budapesti jazz- és blues-klubokban, fesztiválokon hallhatott a hűséges törzsközönségük. A tagok úgy érezték, hogy a banda immár megtalálta az egyedi hangját, és elég saját dalt írtak, ezért úgy döntöttek, elkészítik az első lemezüket saját számaikból. Az album azoknak igazán érdekes, akik a dallamos, húzós, igényesen megszólaló zenéket kedvelik. Nincsenek különleges effektek, de van klasszikus felállás: gitár, dob, basszus, billentyű és vokál. A dalok fontos eleme a magyar nyelvű, odafigyeléssel írt, tartalmas szöveg. A banda több tagja is szerez zenét, minden szám aprólékos közös munka folyamán nyeri el a végső formáját. A készülő nagylemezről néhány dalt önállóan is megjelentetnek. Az első single a Fekete című nóta, melyhez egy „noir” jellegű klipet is készítettek. A felvétel hangmérnöki, keverési és master munkálatait Nyíri Sándor végezte. A zenekar tagjai azt ígérik, hogy a következő hónapokban újabb dalok fognak megjelenni, és ha a helyzet engedi, akkor az év végéig az egész album elkészülhet.
­

Tagok:
Mahler Zita - vokál, ütőhangszerek
Endersz Frigyes - gitár, vokál
Eszes László - basszus
Kovács Norbert - dobok
Kerülő Gábor - billentyűk, vokál
Lesku Gergely - vokál

hoati


Új lemezzel jelentkezett Teddy Harpo
2020-04-06 | hír


Medve Balázs, vagyis Teddy Harpo Magyarország egyik kiemelkedő egyszemélyes zenekara. A sokoldalú zenész szájharmonika, gitár és lábdobok összhangzása révén hozza létre a muzsikáját. Stílusa a bluesban gyökerezik, de nagy hatással volt rá a rock'n'roll és az afro-funk zene is. Legújabb lemeze, a Naked Planet egy trilógia harmadik része: a Onemanband és LITTLE big után egy igazán eklektikus album született. Az akusztikus hangszerelésű anyag érdekessége, hogy minden hangszert Teddy rögzített és kevert, a ritmustól a kíséreten át a dallamokig. Egy igazán őszinte alkotás jött létre, amely összefoglalja a zenésznek az elmúlt években átélt érzelmeit és sajátos világszemléletét. „Az akusztikus hangszerek az igazán bensőséges produktum romantikáját jelképezik. Az album szöveges művek sora, amely a szerelemből kibontakozó magasztos élményeken át ível egyfajta magányosság felé, ami új lehetőséget kínálhat” – nyilatkozta oldalunknak a Vadvirágok Blues Bandben és a Dynamite Dudesban is megfordult muzsikus. Az egyedi hangszerelés a ritmusban is megnyilvánul: dobseprűzés, hétköznapi lábas hangja, egy kerti szék mint fémes ritmuseffekt és az egyszerű „hand groove on guitar” is megjelenik. A leeresztett E-húrok (G-re, A-ra) többször basszusként szolgálnak, slap vagy szimpla pengetés technikával. A kihagyhatatlan blues szájharmonikázás minden dalban fontos szerephez jut, az ének és szövegek pedig egyfajta keretet adnak a hangszerek kavalkádjának. Teddy Harpo egyik kedvenc hangszere a '67-es Cremona Luby jazzgitár három számban is szerepel, de a különböző akusztikus gitárok mellett egy banjogitár és egy nyolchúros balalajka is felbukkan a felvételeken.
­


hoati


Megjelent a Suba Attila & The SoulFool Band lemeze
2020-04-02 | hír


A Suba Attila & The SoulFool Bandet 2014 elején alapította Suba Attila és Hébenstreit Máté. A zenekar számára a New Orleans-i swing a kiindulópont, onnan haladnak a blues és a soul érintésével egyenesen a gospel és a New Orleans-i fesztiválhangulat felé. Olyan neves zenészek muzsikája befolyásolja stílusukat, mint James Brown, Ray Charles és Otis Redding. Tavalyelőtt a SoulFool Band képviselte hazánkat Norvégiában a European Blues Challenge-en. Igaz, hogy nem értek el helyezést, mégis fontos mérföldkő volt számukra, hogy felléphettek Hell városában, mert sok pozitív visszajelzést kaptak. Az együttes a napokban jelentette meg bemutatkozó albumát I Believe In Music, I Believe In Love! címmel. A felvételek Magyarországon, Hollandiában és Bulgáriában készültek, a keverésre Kaliforniában került sor. „Az alapvető koncepciónk az volt, hogy egy vidám hangulatú blues és gospel lemezt hozzunk össze, amelyen a bulis daloknak mondanivalójuk is van” – nyilatkozta oldalunknak Suba Attila. Az albumon tíz saját nóta és egy Louis Jordan feldolgozás található, ami a kiadvány címadó dala lett, ennek a dalnak az üzenetét visszhangozza a többi. „Hébenstreit Máté szerzőtársam Budapestről küldte a zenét, én pedig az amszterdami kanális partján írtam hozzá a szöveget, majd végül Harry Gale Kaliforniában állította össze a végleges hangzást” – mondta még az énekes. A lemez egyelőre csak digitális a platformokon érhető el, a későbbiekben LP formátumú megjelenést is terveznek.

hoati


Tim Lothar: Saját világomban létezhetek
2020-02-28 | beszélgetések


Tim Lothar először a Budapest Blues Fesztivál keretében zenélt hazánkban, majd a szolnoki Tiszavirág Fesztiválon találkozhatott vele a közönség. A dán muzsikus az akusztikus blues tradicionális irányzatát képviseli, sajátos szerzeményeiről gyakran nem lehet eldönteni, hogy saját dal vagy a korai bluesok valamelyikének átdolgozása. Tavaly nyáron egy kétnapos session keretében Tim Lothar és a Mojo felvette második közös lemezét, aminek az Old Cinema Session címet adták. Az alábbi interjú a fővárosi lemezbemutató alkalmából készült.



Dobosként kezdted zenei pályafutásodat, majd gitárra váltottál. Mi okozta ezt a váltást?
Egy barátom Robert Johnsont játszott nekem. Ezután elrohantam otthonról, és vásároltam egy akusztikus gitárt, azóta is gyakorolok. Többé nem is dobolok, de előtte elég jó dobos voltam.

Mit jelent neked a blues? Van zenefilozófiád?
A blues számomra a zenét jelenti. Ez egy érzés, egy nyelv, ami összeköti az embereket. Ezt szeretem benne. A saját világomban létezhetek, ugyanakkor megoszthatom ezt a világot másokkal. És mások megoszthatják az ő világukat velem. Ez nagyon személyes dolog és egyben univerzális. Hát nem csodálatos?

Miből meríted az ihletet a dalaid megírásához?
A régi akusztikus blues, azok a darabok, amelyeket dobosként játszottam különböző dalszerzőkkel, ezek inspirálnak engem. Legtöbbször kizárólag az inspirációimra hagyatkozom.

Számos lemez köthető a nevedhez. Melyikre vagy a legbüszkébb?
Van néhány dal a Stories és a More Stories lemezeken, amelyeket különösen kedvelek.

Melyik volt életed legérdekesebb időszaka? Mi volt a karriered legjobb és legrosszabb pillanata?
A legérdekesebb időszak a jelenlegi, mivel sokat játszom, és sokat utazom.
A legrosszabb pillanat? Többször megfordult a fejemben, hogy abbahagyom a zenélést, mert ez nagyon nehéz élet. Ha igazán foglalkozol a zenével, az a mindened, az étkezésed, az alvásod, a munkád. Minden egyes nap, egész nap. A szabadságod… az nem is létezik. De szeretem, amit csinálok.
Volt idő, amikor fel akartam adni az egészet, és munkát akartam vállalni. De a zene nagyon sokat jelent számomra, és mindig is sokat jelentett.
Én nem játszom a zenét, hanem megélem azt, amikor játszom. Kizárok minden mást. Ez tart életben, és nagyon valószínű, hogy ez fog megölni. De egy napon úgyis meghalunk, nem igaz? A legrosszabb pillanatom, amikor olyan színpadon állok, amely nem illik hozzám. Ez előfordul néha, de szerencsére már nem gyakran.

Ha létezne időgép, mikor és kivel töltenél el szívesen néhány napot?
A barátnőmmel. Haha! Szeretek vele lenni mostanság. Néha, ha a régi fényképeit nézem, elképzelem, milyen volt abban az időben, és milyen volt a világ körülötte.
OK, te a zenészekre gondoltál.
Clarksdale-ben voltam néhány éve. Elképzeltem milyen lehetett körülbelül száz évvel ezelőtt, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy akkor és ott biztonságban éreztem volna magam. Szerettem volna megtapasztalni a blues reneszánszát a ’60-as évek közepén az Államokban… A fiatal embereket a kávézókban, ahogy a régi legendák, John Estes, John Hurt, Son House és mások nevét emlegetik.

Meglehetősen élénk a dán blues színtér. Mely előadókat/zenekarokat ajánlanád a figyelmünkbe?
Hmm… Ez nehéz kérdés, mert sokan vannak, és nem akarok senkiről megfeledkezni. De talán nézzetek utána ezeknek a neveknek: Mike Andersen, Big Creek Slim, Jesper Theis, HP Lange, Troels Jensen, Nisse Thorbj?rn és még sokan mások…

Hogyan ismerkedtél meg a The Mojo tagjaival?
Tamással először a Tiszavirág Fesztiválon találkoztam, Szolnokon. Ezen a fesztiválon háromszor vagy négyszer jártam. Őszintén szeretem ezt a fesztivált. Utoljára, amikor ott játszottam, Tamás és én adtunk egy jam sessiont az egész zenekarral együtt, egy kis színpadon, a parkban. Csodálatos volt.



Márciusban jelenik meg új közös albumotok. Mit kell tudni erről a lemezről?
Az albumot élőben vettük fel egy gyönyörű, régi moziban. Nem találhatók rajta általunk írt eredeti dalok. Úgy gondoltuk, visszanyúlunk a gyökerekig, aztán hozzáadjuk ezekhez a dalokhoz a mi energiánkat és a mi játékstílusunkat. Ez nem egy „old-school” album, nem akartuk lemásolni az 1930-as évek hangzását. Úgy játszunk rajta, ahogy élőben szoktunk. Miután már készítettünk több albumot eredeti dalokkal, igazán élveztem, hogy úgy döntöttünk, néhány dal esetében megmutatjuk, mi inspirál minket a blues zene előadására. Nagyon szeretem ezt az albumot.

Mik a terveid az idei évre?
Valójában nincsenek nagy terveim erre az évre. Az utóbbi években nagyon elfoglalt voltam, és ez az év is ugyanolyan mozgalmasnak tűnik. A jó oldala ennek az, hogy nem kell aggódnom, hogy nem lesz elég dolgom. A rossz oldala, hogy nem marad sok idő új projektekre. De nagyon élvezem azt, hogy most ilyen sokat utazom.

Mojo & Tim Lothar Old Cinema Session lemezbemutató koncert
2020. március 13.
Budapest, Muzikum Klub és Bisztró


Szöveg: hoati, fotó: Kozma Misi, Nagy János


Folytatódik a Blues Session koncertsorozat
2020-02-21 | koncertajánló


Tavasszal is folytatódik a Blues Session koncertsorozat a Muzikumban.



Tervezett koncertek
március 12. – Ripoff Raskolnikov & Paul Batto
március 13.
Mojo & Tim Lothar - Old Cinema Session lemezbemutató koncert
március 21. – Kéknyúl
március 26. – Blues B.R.Others Show
március 27. – EC 70 Band - koncert Eric Clapton 75. születésnapjára
március 28. – Little G Weevil Acoustic Band & Said Tichiti Gnawa Quartet
április 04. – Magyar Atom
április 09. – Suba Attila & The Soulfool Band
április 16. – Grunting Pigs - lemezbemutató koncert + meglepetés vendégek
április 25. – Hobo klubest
április 30. – Nikodém Norbert és barátai

A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub

hoati


Klubot indít a Boeghoe zenekar
2020-02-10 | koncertajánló


Ebben az évben ünnepli a Boeghoe együttes megalakulásának harmincadik évfordulóját. Moldován Gyula énekes-gitáros-dalszerző kalandos életű formációja többek között egy önálló klub indításával szeretné megkoronázni ezt a kerek évfordulót. A fővárosi Yes Pub jóvoltából  februártól havonta egyszer klubestet tartanak, minden egyes alkalommal vendégekkel színesítik a programot.  Segítségükre lesz ebben Zoltán János rockzenei szakíró is.



A Boeghoe makacs különcnek számít a hazai blues-rock zene palettáján, amelynek tagjait soha nem érdekelték a különböző trendek. Számos ismert muzsikus megfordult ebben a együttesben, de a sajátos karakterű muzsika mindig ugyanaz maradt. Ebből adódóan a vendégeik is olyan zenekarok, előadók lesznek, akiknek van saját zenei világuk, stílusuk, mondanivalójuk. Először február 15-én 19 órától várják vendégeiket a klub házigazdái, ezen az estén a Gasztroblues Fesztiválról már ismert Ask The Dust formációval osztoznak a színpadon. A fiatal blues-rock generáció tehetséges képviselőinek tavalyelőtt jelent meg az első albuma. Március 14-én következik az utcazenei fesztiválokon is komoly sikereket elért, nemrég a Kék Ördögök műsorban vendégeskedett veresegyházi Red One House. A különleges hangulatú hokum-blues stílus hazai képviselői a közelmúltban dupla CD-vel lepték meg rajongóikat, melyhez egy szellemes képregényt is mellékeltek. Ezenkívül még lesznek meglepetések, de ez maradjon a jövő titka. Az mindenesetre nyílt titok, hogy „Gyuszi Bácsi” Bőgője két hanghordozó megjelenését is tervezi ebben az évben. Szeretettel várják mindazokat, akik a kisklubos rockzenei szórakozás keretei között a megszokotthoz képest valami másra vágynak. A jelszó: legyünk barátok, legyetek klubtagok, kalandra fel!


A Gee Wee Blues & Roots Club aktuális koncertjei
2020-01-21 | koncertajánló