Tengs Lengs
Kívül mindenen
könyvbemutató és koncert

2017.12.16.

BlueStone
& The Horn Section
2017.12.14.


oLivérSky 50
Lábszky Olivér
születésnapi koncertje
2017.12.16.


Chuck Berry emlékest
közreműködik:
Fekete Jenő
& Chuck Berry Rock'n'Rollers
vendég:
Závodi János
2017.12.17.


Mojo Workings
& Voodoo Papa
2017.12.21.


Ian Siegal Band

2017.12.31.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Vadászat
Little G Weevil
Little G Weevil
Something Poppin'
Janis Joplin
Janis Joplin
Farewell Song
Johnny Winter
Johnny Winter
Second Winter
Joe Bonamassa
Joe Bonamassa
You & Me
The Cash Box Kings
The Cash Box Kings
Royal Mint
Benny Turner
Benny Turner
My Brother's Blues
T-Bone Walker
T-Bone Walker
T-Bone Blues




Buddy Guy: Born To Play Guitar
2015-12-05 | kritika


George ’Buddy’ Guy, az élő legenda 1936. július 30-án a Louisiana állambeli Lettsworth-ban látta meg a napvilágot. Sok társához hasonlóan saját készítésű gitáron kezdett el játszani, hallgatva a korabeli felvételeket, rádióállomásokat. Huszonegy évesen a városi blues bölcsőjének számító Chicagóba költözött, ahol néhány sikertelen bulit követően megnyert egy bluesversenyt, amiben Otis Rush és Magic Sam is indult. 1959-től majdnem tíz évet húzott le a legendás Chess Records-nál, de csak háttérzenészként, mert a kiadó társalapítója, Leonard Chess túlságosan vadnak, hangosnak találta játékát, amiért Keith Richards, Jeff Beck és Eric Clapton viszont lelkesedett. Buddy Guy már azelőtt a fogával gitározott, hogy divatba jöttek volna a gitárhősök, áradt belőle az energia, bohóckodása, kitalált és szórakoztató showman jellege szinte megőrjítette a közönséget. Lemezei a ’60-as évek óta jelennek meg, soha nem törekedett arra, hogy albumai áradatával kápráztassa el a rajongókat, mégis sorlemezeinek száma meghaladja a harmincat, ahogy a válogatásalbumaiké is. Aktuális hanganyaga, a Born To Play Guitar egy lenyűgöző életmű fontos darabja, ott a helye az új évezred legkiválóbb Guy lemezei között. A számos önéletrajzi elemet tartalmazó innovatív album producere ismét Tom Hambridge volt, aki a lemez létrejöttét dobosként és dalszerzőként is segítette. Mint ahogy azt az utóbbi Buddy Guy anyagok esetében megszokhattuk, vendégzenészekben sincs hiány, a közreműködők között Billy Gibbons, Kim Wilson, Doyle Bramhall II, Joss Stone és Van Morrison nevével találkozunk. A „Van The Man”-ként aposztrofált észak-ír Morrison által énekelt Flesh & Bone című dal a nemrég elhunyt B.B. Kingnek állít emléket, míg a záró Come Back Muddy a Chicago blues atyjának, Muddy Watersnek szellemét idézi meg. Az otthonában, szívelégtelenségben elhunyt Waters élete utolsó szakaszában arra kérte az idén hetvenkilenc éves Guyt, hogy ne engedje a bluest meghalni. Hősünk teljesítette a küldetést!

Silvertone / RCA Records, 2015

hoati


Három nap, amikor a boogie woogie a főszereplő
2015-11-28 | koncertajánló


Dániel Balázst, a virtuóz boogie woogie zongoristát nemrégiben az Egyesült Államokba hívták meg, a San Franciscóban, Cincinnatiban és Iowa Cityben megrendezésre kerülő boggie woogie fesztiválokra. A győri muzsikust mindhárom fellépésén állva, vastapssal ünnepelte a publikum, a szakemberek pedig nagy elismeréssel nyilatkoztak játékáról, egyedi technikájáról és előadásmódjáról. Nagy öröm számomra, hogy azt csinálom, amit szeretek, és azzal örömet szerezhetek másoknak is. A boogie egy életérzés. Mindig azt közvetítem, amit érzek, ami átjár a játék alatt – említette Dániel Balázs. A közönségtől kapott pozitív visszajelzések szüntelen erősítenek, és még jobban inspirálják a muzsikámat. Ez élhettem át Amerikában is. Egyébként érdekes jelenség, hogy a boogie woogie annak idején a tengerentúlról indult, mostanában mégis sokkal többen játsszák Európában – folytatta a fiatal zongorista. Dániel Balázs a műfaj megszállottja, rendszeresen koncertezik itthon és külföldön is. Legközelebb a Boogiefeszten, a december 3-án kezdődő háromnapos 8. Győri Nemzetközi Boogie Woogie Fesztiválon hallhatja a közönség, ahová Fenyő Miklós, Bolyki Balázs és a Bolyki Soul & Gospel Kórus mellett Spanyolországból, Ausztriából és Ukrajnából érkeznek fellépők. Az egész estét betöltő pénteki és szombati Boogie Show-nak a Richter-terem ad otthont, a fesztiválnyitó ingyenes koncertnek december 3-án, csütörtökön 18 órakor a térség legnagyobb bevásárlóközpontjában, az Árkádban tapsolhatnak a zenebarátok.

hoati


Jubileumi koncertre készülve – miniinterjú Nemes Zoltánnal
2015-11-17 | beszélgetések


Idén tíz éves a Jambalaya, hazánk első számú New Orleans-i zenét játszó zenekara. Hogy mennyire aktív és sikeres volt az elmúlt évtized mi sem mutatja jobban, minthogy a banda megalakulása óta négy önálló lemezt jelentetett meg, külföldi turnék keretein belül bejárták Európát, munkájukat pedig Gundel Művészeti Díjjal jutalmazták. Jubileumi koncertjük műsorában az elmúlt tíz év legjobb dalai lesznek hallhatók, különleges hangszerelésekben. Az elmúlt esztendőkről, a zenekar körüli aktualitásokról mesélt oldalunknak Nemes Zoltán.

A Jambalaya november 27-én ünnepli fennállásának tizedik évfordulóját. Milyen emlékekkel gondolsz vissza az elmúlt évekre? Mire vagy az eltelt tíz év történéseiből a leginkább büszke?
A zenekar koncertjein kezdetek óta rendszeresen, nagy változatossággal voltak terítéken különböző vendégművészek: vibrafontól a cimbalomig, a legkülönbözőbb fúvós, ütős, húros, vonós hangszerekig sok hangszeres vendégzenész színesítette a műfaji palettát. CD és DVD is készült például a Merlin Színházban tartott emlékezetes New Orleans-i ihletésű show-ról, melyben kiváló vendégmuzsikusokkal, színes strucctollakba öltözött énekesnőkkel, a közönség soraiból előugró rapperrel leptük meg teltházas hallgatóságunkat. Az évek alatt számos alkalommal volt részünk hasonló élőben megvalósult zenei fúziókban, ezekre a pillanatokra nagyon büszkén és szívesen emlékezem. Boldog vagyok, hogy megismerhettem a műfajt. Tíz éve megálmodtuk a magunk budapesti New Orleansát, azóta úgy érzem számtalanszor sikerült megújulnunk. Négy önálló album, Gundel Művészeti Díj, hazai és külföldi szereplések hosszan ható sikerei mellett tavaly eljutottam az áhított helyre: játszhattam New Orleansban, bebarangolhattam a francia negyed klubjait, ahogy erről egy korábbi riportban be is számoltam a Blues van hasábjain. Köszönet mindezekért a blues zenész és a blues zenei szakmában dolgozó barátaimnak!



Hogyan építitek fel a koncertet, várhatóak-e vendégzenészek fellépése?
A tavalyi év elején tartott lemezbemutatónkra készülve vendégnek hívtunk egy gitárost. A próbafolyamatok alatt megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy állandó tagnak kérjük fel őt. Így kilenc év után hattagú lett a Jambalaya felállása és kiegészültünk Bellák Miklóssal. Két hónappal azelőtt, hogy bevettük Mikit, megtaláltuk korábbi trombitásunk utódját is, kiváló barátunkat, Sóvári Tamást. És bár már évek óta együtt muzsikálunk Albert Zoltánnal, a tenor szaxofon mellett egy újabb hangszert állandósítottunk az utóbbi időszakban, közös nagy kedvencünket, a bariton szaxofont. Zoli emellett sokszor ütős hangszeren is kiegészíti a zenei hangzást. Kevesen tudják róla, de eredetileg dobosnak készült. Mindezek együtt véve új köntösbe öltöztették a zenekart, ezért az idei év rendszeres próbákkal, áthangszerelésekkel és újragondolásokkal folyt. A koncertet tehát taggá avanzsált zenész barátaink, valamint új hangszerek szerepeltetésével fogjuk előadni a tíz év legjelentősebb dalaiból válogatva.

Az évforduló apropóján stúdió session felvételeket is fogtok készíteni. Mit kell erről tudni?
Angolul és magyarul egyaránt rögzítésre kerül öt-öt Jambalaya dal és egy instrumentális feldolgozás. Több kameraállással is rögzítve lesznek a stúdió munkálatok.  Vendégművészek is szerepelni fognak a felvételeken, DJ Q-Cee, Monori Gabriella és Pintér Mónika. A végeredmény az utómunkák függvényében fokozatosan elérhető lesz az interneten mindenki számára. A jövőre nézve sok egyéb dédelgetett álmunk van, ezekből jelenleg annyit merek elárulni, hogy szeretnénk majd új dalokkal előrukkolni a jövőben, azonban még előttünk állnak a stúdió session munkálatai és a soron következő koncertünk. Őszinte örömmel készültünk az idei év kihívásaira és a jubileum kapcsán rendezett eseményekre, ennek okán remélem, minél többen találkozunk november 27-én a budapesti Muzikumban.

hoati


A brit blues legenda ismét bizonyított – John Mayall koncert az Akváriumban
2015-11-06 | kritika


A blues műfajában vannak feltörekvő, még kevésbé ismert zenészek, akik mindent megtesznek azért, hogy felléphessenek. Vannak a középszintűek, aki látják, hogy ez egy nehéz, kevésbé elfogadott műfaj, és mindent elkövetnek azért, hogy koncertjeiken megmutassák tehetségüket. És vannak elismert, nemzetközileg is befutott sztárok, már lemezekkel a tarsolyukban, akik ha akarnának, válogathatnának a fellépések között, de legtöbbjüknek mégis lételemük a koncertezés, a közönséggel való közvetlen kapcsolattartás. Ebben a műfajban ez a természetes! Az utóbbiak közé tartozik a brit blues atyja, az 1933-ban született, azaz 82 éves John Mayall, aki a ’60-as évek elején, több mint ötven éve robbant be a köztudatba, és az évtized közepén-végén igazi sztár lett. Olyan nem mindennapi eredményeket tud felmutatni, mint azt, hogy egyrészt leiskolázta a műfaj fehér amerikai képviselőit, utánzására ösztönző példaképpé válva előttük, másrészt kitermelte együttesében, „iskolájában” azokat a blues rock műfajban később meghatározó zenészeket, mint Eric Clapton, Peter Green, Mick Fleetwood vagy Mick Taylor. Végül nem hagyta a ’70-es évek végi, ’80-as évek eleji popzenei válságban elsüllyedni a műfajt, és keresztes hadjáratával, köztük megszámlálhatatlan lemezével és koncertjeivel ismét divatba hozta a blues zenét.



Nos, ez a „félisten” jött el tizenharmadszor hozzánk, Magyarországra, megszokott szerény, pózoktól mentes, önkéntes műfaj népszerűsítőként múlt hét csütörtök este az Akvárium Nagytermébe. Lássuk, utolsó budapesti fellépésük óta miben változtattak: a Mester levágatta a rock zenész imázsát bizonyító lófarkát – ki törődik vele? Igaz is!  Két billentyűs instrumentumát leredukálta egyre: csak a jól bevált Roland 700 GX terjeszkedett előtte, megszólaltatván azokat a hangszíneket, amelyek szükségeltetnek – az igazi jazz-blues orgona sound így elmaradt. Ezért ellenben kár! „Műszere” balján már a dalszövegkönyv nem eléggé elrejtett spirálfüzete jelezte az idő könyörtelen múlását. Mentségére legyen mondva, nem sokszor, és főleg nem hosszan „puskázott” belőle. A kísérő banda maradt a régi, a 2008 óta fellépő Rocky Athas pengette a gitárt, Greg Zrab fejébe húzott sapkájában tépte-varázsolta a basszust, míg a tavaly óta egy jó ötöst is felszedett Jay Devenport dobolt. A bemutatásnál John kitért az elszármazásokra is. A meglepő módon már 56 éves Greg, aki Mayall zenekara előtt egyik példaképének, Otis Rushnak, és napjaink ünnepelt veterán bluesmanjének, Buddy Guy-nak együttesében is játszott, a városi blues fővárosából, Chicagóból érkezett, ugyanúgy, mint dobos barátja, Jay, akit ő protezsált be a bandába. A szintén a hatvanhoz közelítő, a mi Frenreisz Karcsinkra hasonlító fizimiskájú Rocky ellenben Texasban látta meg a napvilágot.



A koncert az új, szeptemberben megjelent Find A Way To Care című nagylemezüket volt hivatott bemutatni és népszerűsíteni, a több mint száz perces koncerten azonban elhangzottak a pályakezdés nótái ugyanúgy, mint újabb dalok. Pontban nyolckor kezdték el műsorukat, jó ezerötszáz, a színpad köré álló ember előtt, akik között egyaránt találhattunk hatvan feletti blues fanokat, harminc körüli érdeklődőket, mi több, mögöttem Budapesten vakációzó franciákat is felfedezhettünk. Rögtön a friss album nyitó blues rockjával, a Mother In Low Blueszal kezdtek, a Mester harmonika szólójával megspékelve. A második szerzemény a Riding On The L&N volt, mely dal általam legsikeresebb feldolgozását szintén kékszemű angol legények, a Streamhammer bandájának előadásában ismerem. Mayall egyébként alapban a billentyűknél állt, zömében ott fújta herflijét is, és csak néha ment ki gitározni, mint az ezt követő számban. Ámbár a technikai tudás tekintetében a rögtönzését közvetlenül követő Athas gitárjátéka érezhetően magabiztosabb volt, a Mester gitározása mégsem volt alulértékelhető. A Long Gone Midnight című számban John a marimbára emlékeztető különleges zongorahangzással kísérte jellegzetes, magas falzett énekhangját, és ebben mutatta meg nem mindennapi tehetségét Greg is, miután egy jó kis basszusszólót eleresztett. A tavalyi lemezükről műsorra tűzött Flooding Californiával kezdték meg a lassú, tizenkettes bluesok sorát, melyben a gitáros és a banda vezetője orgonán rögtönzött kiadós terjedelemben. Ebben is változott a tavalyi koncepció: a mostani bulin Mayall hagyta társait is 2-3 „körös” imprókon belemelegedni a zenélés örömeibe. Az Early In The Morning, a ’90-es években rögzített Louis Jordan médium ritmusú felelgetős bluesban a színpad jobb oldalára penderült az idős zenész, hogy megtekerje gitárját, amelyet az ezt követő A Special Life című dalban szájharmonikával váltott fel. Mit sem kopott, de miért is kopott volna a filigrán, a színpadon a visszafogott mozgás jeleit cseppet sem mutató ősz mester harmonikatudása, amihez persze kell azért az egészséges, a levegőt állandóan kifújó tüdő is. J.B. Lenoir örökzöldjében, a Talk To Your Daughterben megint Mayall énekhangja vitte a prímet. Kár, hogy a felelgetős bluesban nem akadt senki a bandában, aki válaszolt volna neki. A koncert vége felé aztán eleresztettek egy csodás lassú tizenkettes bluest, annak minden fellelhető és reprodukálható szépségével együtt. Athas végre visszafogottságán lazítva megeresztett három kör gitár imprót, amellyel felturbózta magát, és persze, John kemény zongora futamaival együtt a közönség hangulatát is. A koncertzáró szám nálunk (máshol rendre más számokat válogat be Mayall) megint csak a szédületes technikával és érzéssel, mindig másképpen előadott Room To Move volt. A majdnem tíz percesre dagadt őrületben a brit zenész úgy játszott, mintha húsz-harminc évvel fiatalabb lett volna, és a közönségőrjítő ritmus-nyögésekkel felturbózott herfli rögtönzése méltán a műfaj legművesebb produkcióinak egyikévé emelte. A visszataps után a ráadás a ’60-as évek fekete gitáros kortársnak, Freddy Kingnek Clapton által ismertté váló dala, a ritmusváltásokkal még hatásosabb instrumentális Hideaway volt. Aztán már hiába tapsoltunk kitartóan, lekapcsolták az erősítőket, lüktető swing sugárzott a hangszórókból, jelezve: ennyi volt, nem több! Valószínűleg John Mayall hattyúdalát hallhattuk ott, akkor a fővárosi Akvárium színpadán. És ezt nem meghallgatni halálos vétek lett volna…

Szöveg: Gróf István, fotó: Szélig Károly


Két Ádám, két korosztály
2015-11-03 | koncertajánló


Török Ádám és a Mini Trió, vendég: Fehér Ádám
2015. november 07.
Budapest, Budavári Művelődési Ház


Fehér Ádám, az immáron tíz éves csodagitáros Pécs, Baranya és Horvátország után már Budapesten is bemutatkozott, nagy sikert aratva az Old Man's Music Pubban a J.B.B. nevű formáció, Giber Jani és fantasztikus zenész barátainak jóvoltából. A legújabb projekt nem más, mint egy roppant megtisztelő lehetőség, melynek során Ádi, a magyar progresszív rock és blues ikonjával, Török Ádámmal és a Mini Trióval lép színpadra vendégként a Budavári Művelődési Házban. Az ifjonc zenész maximálisan tisztában van azzal, kivel fog koncertezni, s ennek megfelelően éjjel-nappal gyakorolja a Mini örökzöld darabjait. Ez az est lesz a premierje annak a Fender Stratocaster gitárnak is, ami az Egyesült Államokban oly sikeres Tommy Katonától, vagyis ifj. Katona Tamástól, a pécsi születésű gitárostól származik.

hoati


Itt az ideje, hogy a közönséget is megnyerjem – interjú Borsodi Lászlóval
2015-10-31 | beszélgetések


Békéscsaba és környéke számos kiváló blues muzsikust adott hazánknak. Közéjük tartozik Borsodi László, aki 2005 táján alakította meg a Borsodi Blue nevű formációt, amivel két meglepően színes, a tradicionális tizenkettesek világától messzire elkanyarodó lemezt készített. A zenekar háza táján változások voltak az elmúlt időszakban. Erről, no meg a Classic Blues című rádióműsor fogadtatásáról tudhatunk meg többet az alábbi interjúban.

Tavaly csatlakozott a Borsodi Blue nevű formációhoz a 2014. évi X-Faktor talán legtitokzatosabb személyisége, Andelic Jonathan. Hogyan kerültetek vele kapcsolatba?
A Borsodi Blue második lemezéhez hasonlóan, a harmadikat is Little G Weevillel kezdtük el csinálni. Gábor felajánlotta, hogy a dalszövegíráson túl az album produceri munkáját is elvégzi, ehhez azonban egy kikötése volt: legyen profi az ének, profi angollal. Amikor az X-Faktorban meghallotta Andelic Jonathant, és kiderült, hogy csabai, egyből összeállt a kép. Tavaly decemberben érkeztek a stúdióba, Jota teljesen felkészült volt és fantasztikusan teljesített. Két nap alatt felénekelte a lemezt. Szédületes, teljesen egyedi orgánuma van, izgalmas volt a zenémet egy nemzetközileg is top hanggal hallani. Korábban Little G Weevil is felénekelt egy számot, a Ghost Town című szerzeményben pedig gitározik is.



Jelenleg hol tartanak az albummal kapcsolatos munkálatok?
A lemez elkészült, de jelenleg fiókban van. Sajnos ezzel az anyaggal is úgy jártam, mint az előzővel: mire elkészült, túl voltam rajta, és mást akartam csinálni. Lehet, ez nem így működik normális esetben. A zenekarban azonban nem volt meg az alkotói szikra, kb. egy éve nem komponáltam triózenét, egy árva dal nem akart kipottyanni a már a meglévő anyagon túl. Mikor közöltem Gáborral, hogy párhuzamosan egy másik formációt is csinálnék, megtorpant a történet, hozzáteszem, teljesen meg tudom érteni reakcióját. Így is csak a köszönet hangján szólhatok, hiszen Little G azon kevesek egyike, aki mindig hitt bennem és segített.

Mit lehet tudni az új projektről?
Körülbelül két éve érzem a sejtjeimben, hogy mit szeretnék, és örülök, hogy végül is volt bátorságom megvalósítani. A zenekarban billentyűs hangszereken Binder Norbert játszik, én énekelek és gitározok, az egyik dobos Mezőfi ’Fifi’ István, a másik Kiss Tomi, annak függvényében, hogy éppen ki ér rá. Basszusgitár nincs, Norbi végig bal kézzel tolja a basszust egy külön klaviatúráról, ami egy bass combóba van kivezetve, mellette természetesen zongora, Hammond, nagyon megdörren a banda! Sok blues, egy-két favorit Robben Ford nóta, néhány újabb saját szerzemény. Azt próbálom elérni, hogy remekül érezzük magunkat a színpadon, hogy áramoljon az energia. A próbák nagyon jók, alig várjuk a bulikat, jó ezt érezni. A Borsodi Blues Collective november 28-án mutatkozik be Budapesten a Körlet Teraszban, majd december 18-án Békéscsabán az Elefántban.

Mik a terveid a közeli és a távoli jövőre nézve?
Nincsenek tervek. Jól akarom magam érezni, fejlődni szeretnék. Jobb koncertekre fogok törekedni, olyanokra, ami után úgy megy haza a közönség, hogy „húúú basszus, ez de baromi jó volt". Nem a szakmának, inkább a közönségnek szeretnék tetszeni, szórakoztatni akarok, persze nem minden áron. Most ezt érzem. A szakma már veregeti a vállam tíz éve, itt az ideje, hogy a közönséget is megnyerjem.

Immár két éve, hogy Békéscsabán elindult a város egyetlen netrádiója, ahol felkértek egy blues témájú műsor vezetésére. Milyen visszajelzéseket érkeztek a műsorral kapcsolatban?
A rádiózás abszolút hobbi az életemben, szerelemből csinálom, másképp nem is lehet. Én a rádió mellett nőttem fel, éjjel-nappal a rádiót hallgattam, innen a vonzalom. Sokan hallgatják, határon túli magyarok is, de soha nem kérdeztem és nem is akarom tudni, hogy pontosan hányan. Ha csak ketten, akkor is csinálom. A www.miradionk.hu oldalon, a Hangraktár menüpontban sok régi adást meg lehet hallgatni – a műsor címe: Classic Blues. Ajánlom pl. a Ferenczi Gyurival készült beszélgetésem, igazán pörgős lett, ha-ha! Köszönöm az interjút, üdvözlöm a Blues van olvasóit, és várunk mindenkit a koncerteken, nem fogtok csalódni!

hoati


Blues Session koncertek a Muzikumban
2015-10-25 | koncertajánló


Az ősz utolsó, a tél első hónapjában is kiváló koncerteket tekinthetnek meg az érdeklődők a Blues Session sorozat keretén belül a budapesti V. kerületben fekvő Muzikum Klubban.



Tervezett koncertek
november 05. – Ripoff Raskolnikov Band
november 12. – Ütött-Kopott Angyal
november 19. – I.M. B.B. King, közreműködik a Muddy Shoes zenekar, Neumann Balázs, Dennert Árpád és Jász András
november 20. – Capriccio 15. éves születésnapi koncert, vendég: Török Ádám, Tátrai Tibor és Németh Károly
november 21. – Little G Weevil & The Juke Joint Trio
november 27. – Jambalaya – 10 év New Orleans Budapesten
december 03. – Ripoff Raskolnikov Band
december 04. – BlueStone featuring Lukács Peta + SelectGuitars Workshop
december 11. – Magyar Atom
december 16. – Louisiana Double
december 19. – Jerry Lee's Rock'n'Roll Service
december 20. – Keith Richards 72. születésnapi koncert
december 23.
Mojo Workings
december 29. – EC 70 - Eric Clapton est, Borsodi Blues Collective
december 31. – Mystery Gang szilveszter

hoati


Jarekus Singleton: Refuse To Lose
2015-10-19 | kritika


Jarekus Singleton a blues szülőföldjén, a Mississippi-deltában született, ott ahol olyan nagyságok látták meg a napvilágot, mint Charley Patton, Son House, B.B. King és Otis Rush. Gyermekkorában többféle stílus megérintette: családtagjai révén a gospel, majd a blues zene, Albert King, B.B. King, Freddie King és Stevie Ray Vaughan munkássága különösen lenyűgözte, később pedig a rap. Mindezen hatás második lemeze, a Refuse To Lose nótáiban tetten érhető. Az Alligator Records részére készített album a számok témaválasztását, a néhol meglepő dalszövegeket és a zenei stílus frissességét tekintve is kortárs anyag. A harmincas évei elején járó zenész együttesét Ben Sterling basszusgitáros, John ’Junior’ Blackmon dobos és James Salone orgonista alkotja. Ez utóbbi muzsikus játéka hangulatos keretbe foglalja a lemezen található izgalmas zenét. A dalok szerzőként vagy társszerzőként Jarekus Singleton nevéhez fűződnek, akiről nyilvánvaló, hogy sokat fogunk még hallani a jövőben.

Alligator Records, 2014

hoati


Soulbreakers lemezbemutató a Muzikumban
2015-10-16 | koncertajánló


Soulbreakers – Beat Up! lemezbemutató koncert
2015. október 22.
Budapest, Muzikum Klub




A soul, funk és blues dalokat játszó Soulbreakerst Ratkóczi Huba alapította, aki eredetileg gitáros, ebben a formációban azonban basszusgitáron játszik. A Napokon zenekarból csatlakozott hozzá Mózes Zoltán. Az alapítók között volt még Péter Gábor és Radovics László ’Kyru’ is. Őket a ’90-es évek legendás rhythm & blues együtteséből, a Kyru Gotta Humble-ből ismerhetjük. A zenekar énekesnője, Pleszkán Écska sikerrel szerepelt 2012-ben a The Voice műsorában Somló Tamás csapatának versenyzőjeként. Écska az elmúlt másfél évben elválaszthatatlan részévé, teljes körű tagjává vált a Soulbreakers megzabolázhatatlan és energiával teli formációjának, valamint tökéletes kiegészítője a banda férfi énekesének, Kyrunak. A Soulbreakers zenekar 2015. október 22-én a fővárosi Muzikum Klubban mutatja be debütáló, Beat Up! című albumát, és zárja a 2015-ös „Örökség” koncertsorozatát, ahol a nagy öregek zenei szellemiségét vették át sok-sok közös zenélés keretében. Természetesen ezen az estén is lesz vendégük, Tátrai Tibor és Tóth János Rudolf személyében.

hoati


Mark Robinson single-t adott ki
2015-10-13 | hír


Mark Robinson sokáig a tanult hivatásában, a telekommunikációban dolgozott, és ha tehette kedvtelésének, a gitározásnak hódolt. Élete döntő fordulatot 2004-ben vett, amikor úgy döntött, hogy a munkáját feladva csakis a zenélésnek él. Eddigi két blues rock stílusú lemeze, a 2010-ben megjelent Quit Your Job - Play Guitar, majd a három év múlva kiadott Have Axe - Will Groove kiváló kritikákat kapott, bizonyítva, hogy az évekig háttéremberként muzsikáló nashville-i zenészből valódi egyéniség lett. Robinson legfrissebb anyaga, a kizárólag digitálisan megjelent Gone South két különböző felállással rögzített számot tartalmaz, a címadó dal elektromos rock és akusztikus roots verzióját. Mindkét változathoz Charles Brandon rendezésében videó készült, amelyek ide és ide kattintva tekinthetők meg.

hoati


Csepelen és Óbudán is zenéjével emlékeznek Radics Bélára
2015-10-08 | koncertajánló


Épp október 18-án lesz harminchárom esztendeje annak, hogy minden idők egyik legjobb magyar gitárosa, Radics Béla visszaadta lelkét teremtőjének. Azóta számtalan kisebb-nagyobb koncerttel, rendezvénnyel tisztelegtek emléke előtt, s úgy tűnik az egykori rajongóknak, az újabb kori követőknek természetes igénye marad a fiatalon elhunyt zenész emlékének ápolása. Idén különböző szervezetek, személyek rendezvénysorozattal róják le tiszteletüket.

2015. október 10-én a csepeli Radnóti Miklós Művelődési Ház (1214 Budapest, Vénusz u. 2.) már 18 órától várja a gitárkirály híveit egy hamisítatlan rock koncertre, ahol az RB Emlékzenekar, a Rockblock és a Tűzkerék xT idézi fel a hőskort a Kapitány, valamint a korszak legjobb dalaival. Ismert, Radics Béla 2012 júliusa óta posztumusz Csepel díszpolgára, s több szálon kötődik a Radnóti Miklós Művelődési Házhoz, így az épület folyosóján Radics Béla a Radnótiban címmel időszaki fotókiállítás is megtekinthető lesz.
Október 16-án ugyancsak Radics Béla emlékműsort rendeznek, Észak-Pest után ezúttal az óbudai Glob Royal Klubban (1036 Budapest, Csemete u. 5.). Az est házigazdája Török Ádám, aki amellett, hogy a Mini együttes frontembere, Béla korai zenésztársa, barátja is volt. A koncert főszereplője ezúttal is az esztergomi Tűzkerék xT, aki immár huszonöt éve gondozza Radics zenei örökségét. A zenekarral meglepetésvendégek is színpadra lépnek. Az óbudai klub egyébként kéthavonta ad otthont majd a Tóth Tamás Béla vezette neves csapatnak.
Október 17-én, szombaton délelőtt 11 órakor a Radics Béla – Rockzenészek Érdekvédelmi Emléktársasága (volt Radics Béla RB. Emléktársaság) koszorút helyez el a XIII. ker. Gyöngyösi u. 47. szám alatti, egykori lakóhelyének házfalán. Az emléktábla koszorúzást követően a gitárkirály hívei a közelben felállított szobornál is leróhatják tiszteletüket.


Lemezbemutató koncertet ad Upor András
201510-05 | koncertajánló


Upor András - Let The Song Work On You lemezbemutató koncert
2015. október 08.
Budapest, Toldi Klub




Upor András gyerekként először klasszikus gitárt kezdett tanulni, de kamaszkorában, az USA-ban töltött évek alatt megismerte a delta bluest és egyre inkább ez a zenei irányzat kezdte érdekelni. Aztán a londoni Goldsmiths Egyetem zeneszakán tanult, ahol diplomát is szerzett 2013-ban. Hazatérése után mutatkozott be szóló produkciójával, és azóta rendszeresen koncertezik országszerte. A Let The Song Work On You című első nagylemeze október 2-án jelent meg a budapesti Lone Waltz Records-nál. A kiadvány tíz dala mind különböző állomásokat és műfaji érdeklődéseket jelenít meg az ifjú zenész eddigi pályájáról, épp úgy szerves része az amerikai folk, mint a delta blues, a polbeat, vagy a nyolcvanas évek punk zenéje. A kiadványhoz tartozó első videoklip, a One Bright Morning szeptember 24-én került bemutatásra, míg a lemezbemutató koncertre október 8-án kerül sor a Toldi Klubban.


Little G Weevil novemberben Budapesten koncertezik
2015-10-02 | koncertajánló


Little G Weevil & The Juke Joint Trio
2015. november 21.
Budapest, Muzikum Klub


Little G Weevil, vagy ahogy itthon sokan ismerik, Szűcs Gábor az egyetlen olyan magyar blues zenész, aki Amerikában sikereket ért el, és neve a tengerentúlon is névjeggyé vált. Első, teljes egészében saját számokból álló szólólemeze Southern Experience címmel 2008-ban jelent meg az Egyesült Államokban. Szóló karrierének második albuma, a The Teaser világszerte kitűnő kritikát kapott. A korong számos amerikai és nemzetközi blues slágerlista dobogós helyén szerepelt. 2013 januárjában megnyerte a The Blues Foundation által évente megrendezésre kerülő International Blues Challenge versenyt szóló/duó kategóriában, ugyanekkor kategóriája legjobb gitárosa címet is megszerezte. Ugyanezen év nyarán került kiadásra harmadik önálló CD-je Moving címmel. Az angliai Mojo Magazine a 2013-as esztendő legjobb albumai közé választotta a lemezt. Utazásai során számos világhírű muzsikussal játszott együtt, a Muzikum Klubba a The Juke Joint nevű triójával érkezik.

Belépő: 3900 Ft. Jegyek – limitált példányszámban – 2015. október 5-től kaphatók a Muzikumban, valamint a L’Harmattan Kiadó könyvesboltjaiban (1053 Budapest, Kossuth Lajos u. 14–16.; 1085 Budapest, Horánszky u. 20.).

hoati


Kiosztották a Blues Blast Music Awards díjakat
2015-09-29 | hír


Szeptember 25-én a champaigni The Fluid Events Centerben kiosztották az idei Blues Blast Music Awards díjakat. A jelöltek listáját a Blues Blast Magazine munkatársai, zenei szakírók, rádiós műsorvezetők, fesztiválok támogatói, szórakozóhelyek tulajdonosai, vezetői és egyéb zeneipari szakemberek állították össze, szavazásra jogosultak pedig a világszerte nagy népszerűségnek örvendő online blues magazin hírlevelére feliratkozók voltak. A nagyszabású gála keretein belül életműdíjat kapott Eddy ’The Chief’ Clearwater és Jay Sieleman.



A díjazottak:

Contemporary Blues Album
Elvin Bishop: Can’t Even Do Wrong Right

Traditional Blues Album
Mud Morganfield & Kim Wilson: For Pops

Soul Blues Album
Otis Clay & Johnny Rawls: Soul Brothers

Rock Blues Album
Tinsley Ellis: Tough Love

Acoustic Blues Album
Steve Earle & The Dukes: Terraplane

New Artist Debut Album
Magnus Berg: Cut Me Loose

Live Blues Album
John Mayall: Live In 1967

Historical / Vintage Album
John Mayall: Live In 1967

Blues Band
Mississippi Heat

Male Blues Artist
Elvin Bishop

Female Blues Artist
Marcia Ball

Sean Costello Rising Star Award
Selwyn Birchwood

hoati


Led Zeppelin újrakiadások: a kör bezárult
2015-09-27 | kritika


A Led Zeppelin egykori kiadója, a Warner hatalmas vállalkozás keretében fogott hozzá, hogy a legendás, stílusteremtő zenekar sorlemezeit bónusz felvételekkel kiegészítve ismét megjelentesse. Az albumokat a gitáros Jimmy Page keverte újra, aki mindig is rajta tartotta a szemét az életművön, nem engedte, hogy a kiadók mindenféle anyagokat adjanak ki, amelyek előbb-utóbb eltorzítják, vagy agyonnyomják a banda örökségét. Az újrakiadás-sorozat a Presence, az In Through The Out Door és a Coda megjelentetésével ért véget.

   

A két hét leforgása alatt feljátszott Presence hivatalosan 1976. március 28-án jelent meg, de a gyártás akadályoztatása miatt késéssel került a boltokba. Az akkori pletykák arról szóltak, hogy az album létrejöttét annak köszönhette, hogy Robert Plantot és feleségét görögországi vakációjuk során autóbaleset érte, minek folytán az énekes komoly kar- és lábcsonttöréseket szenvedett. Mivel emiatt az együttes lemondta az amerikai koncertkörutat, ismét stúdióba vonultak, és elkészítették a mai napig a leginkább alulértékelt lemezüket, amelynek borítóját a Houses Of The Holy grafikájáért felelős Hipgnosis tervezőcsapat készítette.
Az In Through The Out Doort, utolsó „igazi” stúdióanyagukat 1978 decemberében, az ABBA zenekar stockholmi, Polar nevet viselő stúdiójában készítették el. Munkamódszerük kényszerűségből megváltozott: eddig mindig közösen dolgozták ki a dalok ötletét, most azonban John Paul Jones és Robert Plant építette fel a számok szerkezetét, a másik két tag, Jimmy Page és John Bohnam folyamatos stúdióból való késése miatt. A lemez a világ minden táján az eladási listák első helyére került, és heteken át tartotta a pozícióját, de utólag már kijelenthető: a Led Zeppelin stúdióalbumai közül egyértelműen ez a leggyengébb.
A sorozat utolsó darabja, a Coda két évvel John Bonham halála és a Led Zeppelin feloszlása után, 1982. november 19-én került kiadásra. A lemezen addig hivatalosan meg nem jelent szerzemények hallhatóak, amelyeket 1970 és 1978 között vettek fel. Az eredeti formájában csupán nyolc dalt tartalmazó album borítója kívülről visszafogott, szerény benyomást kelt. A hátsó borítón gabonakörök adják a misztikum érzetét, belül fotómontázs a bandáról, a boldog szép időkből. A cím eredeti jelentése: egy zenei darab befejező tétele, lezárása.
A kiszerelés ezúttal is a szokásos, szimpla és dupla, a Codánál tripla CD, illetve vinyl lemez, digitális letöltés és Super Deluxe díszdoboz. A sorozat darabjai a díszdobozt leszámítva meglehetősen baráti áron kerültek forgalomba itthon is, így aki ezután tervezi beszerezni az életművet, annak mindenképp ajánlott, a fanatikus rajongók pedig úgyis megvették már őket.

Warner Bros. Records / Magneoton, 2015

hoati


Pure Blues koncertsorozat Jászberényben
2015-09-23 | koncertajánló


A 2015 ősze és 2016 tavasza között Jászberényben megrendezésre kerülő, nyolc estéből álló Pure Blues koncertsorozaton hazánk legnagyszerűbb zongoristái, szájharmonikásai, gitárosai és énekesei lépnek színpadra szombat esténként. A szervezők olyan muzsikusokat invitálnak, akik nem csupán kivételes hangszeres tudással rendelkeznek, de szenvedéllyel és ihletetten, nem utolsó sorban autentikus hangon szólaltatják meg a különböző korszakok és földrajzi régiók – Mississippi Delta, Chicago, Louisiana, Kansas City, Memphis, stb. – zenéjét. Törekedtek rá, hogy az ismertebb, elektromos hangszereken játszott irányzatok mellett az akusztikus instrumentumokon előadott tradicionális műfajok is teret kapjanak, és az 1950-es és 1960-as évek nagyvárosi bluesa mellett a háború előtt időszak, illetve a blues rokonműfajai – bluegrass, country, rockabilly, soul – is méltóképpen reprezentálásra kerüljenek. A Pure Blues koncertsorozat zenei alapkoncepciója szerint olyan produkciókra válthat jegyet az érdeklődő, amelyek korábban soha nem voltak láthatók-hallhatók: a meghívott csapatok mind vendégzenészekkel állnak fel, a double feature estéken közös produkciókat adnak elő, illetve direkt ezen alkalomra szerveződött társulások is színpadra lépnek. A zenei koncepció része az is, hogy a muzsikusok nem csupán a szokásos programot játsszák el, hanem olyan személyes kedvencekkel toldják meg a set listet, amelyeket mindig is szerettek volna előadni, de valamely megfontolásból rendre kimaradtak a hivatalos repertoárból. A koncerteknek a Lehel Film-Színház emeletén található B Part Caffe ad otthont.

Tervezett koncertek
szeptember 26. – Blues Bell feat. Szabó Tamás and Fekete Jenő
október 10. – Nyughatatlan, Inmates
november 14. – Boogie-woogie Piano Night (Nemes Zoltán, Kertész Bence, Ábel Viktor, Besenyei Csaba)
december 27. – Grunting Pigs, Long Tall Sonny & Sándor Béla feat. Szabó Gergő
február 13. – Rambling Blues Trio, Huckleberry Guys
március 12. – Tom Stormy, Rockabilly Circus feat. Ed Phillips
március 26. – Redneck Roadkill, Louisiana Double
április 27. – Szirtes Edina Mókus, Blues Quartet feat. Special Guests


Pribil György Emlékkoncert a Muzikumban
2015-09-16 | koncertajánló


Láttad a várost este… - Pribil György Rhythm & Blues Jamboree
2015. szeptember 20.
Budapest, Muzikum Klub


A hazai blues rock színtér egyik kiemelkedő alakjára, a 2013-ban tragikus körülmények között elhunyt kiváló gitáros és dalszerző Pribil Györgyre emlékeznek egykori zenésztársai, pályatársai és barátai egy remélhetőleg hagyományteremtő dzsemborin, szemezgetve az általa írt, előadott vagy kedvelt dalokból, egy felejthetetlen és utánozhatatlan életműből.

Tervezett program
18.30 – Cocklers
19.00 – New Black Mood
19.30 – Marlboro Man
20.00 – Stoned 100% Rolling Stones
20.30 – Janis Joplin Emlékzenekar / Claptones
21.00 – S-Modell

Fellépők
Kőszegi Zsolt, Garda Zsuzsa, Bacsa Gyula, Csibi Tamás, Dióssy D. Ákos, Gáspár Gergő, Gerdesits Ferenc, Gillián Gábor, Jókay Árpád, Madácsy Tamás, Mezei András, Nagy Liszt Zsolt, Vidák Róbert

Vendégek
Fekete Jenő, Ripoff Raskolnikov, Nagy Ádám, Szabó Attila

hoati


Eric Clapton: Forever Man
2015-09-12 | kritika


Eric Clapton olyan életművel büszkélkedhet, mely nehezen utolérhető: ő az egyetlen, akit háromszor is beiktattak a Rock And Roll Hall Of Fame-be – először, mint a Yardbirds, aztán a Cream tagjaként, majd szóló előadóként is. A Brit Birodalom Legkiválóbb Tagja kitüntetés tulajdonosa, tizennyolcszoros Grammy-díj nyertes és az élmezőnyben szerepel a minden idők 100 legjobb gitárosát felsoroló listán. A legendás muzsikus a 2007 októberében megjelent első teljes körű válogatása, a Complete Clapton után Forever Man címmel újabb, ezúttal csakis a Reprise Records-nál töltött három évtizedet felölelő két, illetve három CD-ből álló gyűjteménnyel jelentkezett. A zenei listák előkelő helyeit megjárt friss válogatás első lemezén stúdiófelvételek hallhatók, a merítés a nyolcvanas évek közepétől jelen évtized elejéig terjed. A második korongon koncertrészleteket találunk, ami lehetővé tette, hogy Clapton korábbi korszakai, a Creamben és a Blind Faith-ben töltött évek is megjelenítődjenek. A repertoár a bővített újrakiadást megélt Unplugged, a 24 Nights, a Live From Madison Square Garden és a One More Car, One More Rider dalaiból került kialakításra. Szólópályáját mindig is furcsa kettősség jellemezte: a legnagyobb slágerei szinte kivétel nélkül a saját érzelmes popballadái közül kerültek ki, miközben zenei szempontból a legjobb alakításait mindig mások blues vagy bluesos szerzeményével aratta. Talán ez utóbbi tényt is figyelembe vették a szerkesztők, hiszen a harmadik albumra többek között Bo Diddley, Robert Johnson, Tampa Red, Eddie Boyd és Sleepy John Estes feldolgozások kerültek. Eric Claptonnak, akit még John Mayall nevezett el tréfából „Lassúkezűnek”, a több mint öt évtizedet átfogó pályafutása során sikerült szinte minden akadályt leküzdenie. Napjainkban is nagy népszerűségnek örvend, ám a turnézás elviselhetetlenül fárasztó számára, ezért a Forever Man megjelenésének napján, ami egybeesett hetvenedik születésnapjával, visszavonult a színpadtól.

Warner Bros. Records / Magneoton, 2015

hoati


Harmadik évadba lép a Blues Session koncertsorozat
2015-09-08 | koncertajánló


Szeptember 18-án a harmadik évadját kezdi a műfaj hazai élvonala mellett feltörekvő zenekaroknak, egy-egy külföldi bandának is bemutatkozási lehetőséget biztosító Blues Session koncertsorozat a budapesti Kossuth Klubban található Muzikumban.



Tervezett koncertek
szeptember 18. – Kéknyúl
szeptember 20. – Láttad a várost este… – Pribil György Rhythm & Blues Jamboree
szeptember 25. – Magyar Atom
október 1. – Ripoff Raskolnikov Band
október 2. – Claptones, vendégek: Tátrai Tibor, Tóth János Rudolf, Janis Joplin Emlékzenekar
október 8. – Ütött-Kopott Angyal
október 9. – Blues B.R.Others Show
október 10. – Grunting Pigs & Pribojszki Mátyás Band
október 16. – Mojo Workings
október 22. – Soulbreakers lemezbemutató, vendégek: Tátrai Tibor és Tóth János Rudolf
október 24. – Message To Hendrix
október 30. – Ferenczi György és a Rackajam
október 31. – Muddy Shoes – „Egy híján 20”

hoati


Új koncertfelvételekkel jelentkezik Joe Bonamassa
2015-09-04 | hír


Joe Bonamassa a kortárs blues rock talán legfontosabb, és minden bizonnyal legmeghatározóbb egyénisége. A harmincas éveiben járó, hazánkban már többször megfordult muzsikus a közelmúltban kiadott, Muddy Waters és Howlin’ Wolf előtt tisztelgő Muddy Wolf At Red Rocks című koncertlemez után ősszel ismét élő kiadvánnyal jelentkezik. Az október 2-án megjelenő Live At Radio City Music Hall az év elején a New York-i Radio City Music Hall színpadán adott két teltházas koncertjét örökíti meg. A CD/DVD, CD/Blu-ray, bakelit és digitális változatban is kiadásra kerülő anyag félig akusztikus, félig elektromos hangszereken előadott szerzeményeket tartalmaz, de korábban kiadatlan élő felvételek, újonnan rögzített dalok és egy negyvenöt perces dokumentumfilm is felkerült a korongokra.

hoati