Kiemelt koncertek


Blues for Blue 6.
2024.04.14.


Teddy Harpo
vendég:
Benkő Zsolt

2024.04.02.


Dan Patlansky

2024.04.20.


The Mojo
2024.04.26.


Fekete Jenő 60

2024.04.27.


Shemekia Copeland
Little G Weevil
and his band

2024.07.17.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Tavasszal folytatódik a Blues Session koncertsorozat
2023-02-21 | koncertajánló


Tavasszal folytatódik a Blues Session koncertsorozat a Muzikumban.



Tervezett koncertek:
március 04. – Jazztelen
március 09. – Spontán Blues Band & Bitter Monday
március 10. – Hobo
március 16. – Hendrix Project 10 – Tizedik születésnap
március 17. – Blues B.R.Others Show
március 24. – Jumping Matt & His Combo
március 30.
– Bluestone – Can't Fool The Blues!
március 31. – Hobo
március 06. – Ripoff Raskolnikov Band
április 14. – Takáts Tamás Blues Band
április 20. – Nikodém Norbert és barátai
április 21. – Hobo

A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei:
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitvatartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: https://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub

hoati


Új single-t adott ki a Big Al and the Heavyweights
2023-02-18 | hír


A New Orleans-i Al Lauro a hetvenes évek végén csatlakozott David Allan Coe turnézenekarához. A Coe-val eltöltött hat év alatt elnyerte a Big Al becenevet, és jó barátságot kötött az együttes gitárosával, Warren Haynesszel. Ő és Haynes közös bandát is alakítottak Unknown Blues Band néven, amely csak rövid ideig működött, majd Al létrehozza saját csapatát, a Big Al and the Heavyweightset. Az együttes az évek során elismert turnézenekar lett, és a megalakulása óta hét albumot adott ki. Legutolsó lemezük, a Love One Another megjelenését követően két évvel új single-t dobtak piacra. A Happy Mardi Gras To You! című dalt a New Orleans-ban évről évre megrendezésre kerülő Mardi Gras, a farsangi időszak végét ünneplő nagyszabású jelmezes felvonulás vidámsága és könnyedsége ihlette.

hoati


Ismét Jazz Blues Jamboree Érsekújváron
2023-02-14 | koncertajánló


2023. február 17-én és 18-án az érsekújvári Béke moziban immár tizenhetedik alkalommal rendezik meg Szlovákia legrégebbi és egyik legnépszerűbb zenei fesztiválját, a Jazz Blues Jamboree-t.

A fesztivál első napja arra bizonyíték, hogy Érsekújvár nem szűkölködik a tehetségekben. A rendezvényt egy fiatal, energikus jazz-funk-groove formáció, az érsekújvári basszusgitáros, Oliver Kucharovic köré csoportosuló Oliver Kucharovic Quartet nyitja. A bemutatkozó lemezét tavaly megjelentett együttest egy szintén hazai zenész, Ludovít Kotlár zongorista Pavol Bereza gitárossal közös zenekara, a főként skandináv jazz ihlette Bereza & Kotlár Project követi. Hagyomány, hogy a nagyszínpadi átszerelések alatt is élő zenét hallgathat a közönség. A kisszínpadon a zenéről a harmadik hazai előadó, Farkas Ferenc gitáros gondoskodik.
A második nap első fellépője a Petra Börnerová Crossover Blues, ami „apa és fia projectként” mutatható be. A cseh blues kiemelkedőbb alakja, Petra Börnerová énekes és harmonikás ezúttal a Tomás Bobrovniczky (gitár) és ifj. Tomás Bobrovniczky (dobok) összeállítású trióját id. Walter Bartos basszusgitárossal és ifj. Walter Bartos gitárossal egészítette ki. Silvia Josifoska a 90-es évek óta tevékenykedik a szlovák zenei életben. Az utánozhatatlan hangjának és eredeti kifejezésmódjának köszönhetően az ország legjobb bluesénekesnőjeként számontartott Josifoska élvonalbeli zenészek kíséretében mutatja be a Closer című albumát. A fesztivál záró műsorát a fennállásának 20. évfordulóját tavaly ünneplő, igazi eredeti rhythm-and-blues zenét játszó csapat, a Sonny & His Wild Cows adja. A főprogram szünetei alatt a kisszínpadon a bossa nova és a brazil jazz hangulatát megidéző Bossa Rosa mutatkozik be.
A kétnapos fesztivál idén a 110 éve született zongoristának, Pinetop Perkinsnek állít emléket.

hoati


Gyermekkórus énekli a Tabán-bluest
2023-02-11 | hír


A Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola gyermekkórusával közösen mutatta be a Tabán-bluest a MáraiKult színháztermében a ­Talány Akusztik zenekar a magyar kultúra napja alkalmából.

­
­A nívódíjas Talány Akusztik együttest 2016-ban a Talány-dalokat jegyző szerzőpáros, Szabó Zoltán Attila író, költő, dokumentumfilm-rendező és Zöld Csaba, a József Attila Színház Jászai-díjas színművésze alapította. Az „irodalmi zenekarhoz” a magyar kultúra napján csatlakozott a Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola gyermekkórusa, Brebovszky Klára vezetésével.
A Tabán-blues a budapesti városrész múltját, jelenét, kultúrtörténetét is bemutatja, felvillantja. Egyfajta zenés esszencia – csipet Krúdy-hangulattal. A blues mint műfaj pedig természetes választás volt a részünkről, hiszen a Tabánt a legendás május elsejei koncertek és az egykori Bem Rockpart bulijai miatt is sokan úgy tartják számon, mint a honi bluesmuzsika bölcsőjét” – összegez Szabó Zoltán Attila, az előadás művészeti vezetője.
A Talány Akusztik évek óta pedagógiai programoknak is részese. Korábban több dalt rögzítettek a Váci Utcai Ének-zenei Általános Iskola gyermekkórusával, felléptek tanévnyitókon, rendszeresen tartanak zenés irodalomtörténeti, helytörténeti kurzusokat.


Thorbjorn Risager & The Black Tornado: Navigation Blues
2023-02-08 | kritika


Thorbjorn Risager a dán fővárostól, Koppenhágától mintegy 30 km-re fekvő Jyllinge városban nőtt fel. Szülei zenetanárok voltak, így természetes volt a számára, hogy hangszert ragadjon. Először mandolinon, később gitáron és szaxofonon tanult meg játszani. Énekelni középiskolás korában kezdett. Tizenéves kora végén fedezte fel B.B. King és Ray Charles zenéjét, ami mindent megváltoztatott. 2003-ban létrehozta a Thorbjorn Risager Blue 7-t, 2014-től Thorbjorn Risager & The Black Tornado néven folytatták a zenélést. Az együttes évente kilenc-tíz hónapot tölt turnézással, a huszonegy országot érintő utazásaik során számos rajongót gyűjtöttek, köztük Dan Aykroydot is, aki szerint dalaik úgy hangzanak, mint az 1965 körüli Stax-felvételek. Az utóbbi években lemezeiket a német Ruf Records adta ki, tavaly júniusban azonban kiadót váltottak, így aktuális albumuk már a Provogue/Mascot Label Group gondozásában látott napvilágot. A Navigation Blues felvételeire Koppenhágában, a Heyman Studiosban és a MillFactory NuVenue Studiosban került sor, a produceri feladatokat Soren Bojgaard látta el. A rögzítésre került dalok az 50-es, 60-as és 70-es évek blues, soul és rock ’n’ roll óriásai előtt tisztelegnek, ugyanakkor saját identitással is rendelkeznek. A zeneileg változatos, gyönyörűen kidolgozott lemez már az első néhány taktustól kezdve megfogja a hallgatót. Az egyetlen szerzemény, ami kevésbé sikerült, a Something To Hold On To, ezt a kis szépséghibát azonban nem fogjuk sokáig siratni. A nyolcfős zenekarnak van egy legendás norvég futballkommentátortól származó csatakiáltása, ami minden koncert előtt elhangzik: „Mi vagyunk a legjobbak a világon”. Még ha ez túlzó is, azt mégis megállapíthatjuk: a Thorbjorn Risager vezette formáció húsz év után a csúcson van, és a Navigation Blues mindezt megörökíti.

Provogue/Mascot Label Group, 2022.

hoati


Megjelenteti első szólólemezét Váray László
2023-02-05 | hír


Sikeres időszakot tudhat maga mögött Váray László. A saját neve alatt szólóműsorával és a Belvárosi Betyárok gyerekzenekarával egyaránt aktív győri gitáros-énekes 2022-ben a rengeteg hazai fellépés mellett koncertet adott Erdélyben, Svájcban, Svédországban, továbbá nyugat-európai- és észak-amerikai turnén vett részt. Bemutatkozási lehetőséget kapott az M2 Akusztik műsorban, mellette elkészítette régóta várt első szólóalbumát. Az utazó című lemez néhány kivételtől eltekintve Váray 2020 óta íródott dalait tartalmazza. A való világot megzenésítő anyag „élőben” reagál a minket körülvevő eseményekre, ahogy az életben is, nagyívű drámai pillanatokkal, humorral és (ön)iróniával – szerelmekről, életről, halálról. A Covid19-világjárvány alatti és azóta történt események, világméretű közéleti csatározások hatására erősen társadalomkritikus dalok is rögzítésre kerültek. A februárban digitálisan megjelenő albumot áthatja az amerikai folkzene atmoszférája, hangszerelésben és a dalok hangulatában is. A felvételeken Váray László barátai, többek között Alasztics Balázs (szaxofon), Almann Gergő (billentyűs hangszerek), Pintér Zsolt (hegedű), Vincze-Fekete Vera (ének, vokál), Valastyán Tamás (dob) és az Anima Musicae Chamber Orchestra vonósnégyes közreműködött.

hoati


Újra összeáll a Palermo Boogie Gang
2023-02-02 | koncertajánló


Olyan világsztárok, mint a The Rolling Stones lemezeiről is ismert szájharmonikás, Sugar Blue, a gitáros Matt Schofield, a kortárs blues ikonjának számító Rick Estrin vagy a világ egyik legjobb Hammond-orgonistájaként jegyzett Raphael Wressnig mellett a műfaj legjelentősebb hazai képviselői is fellépnek április 13. és 16. között a Veszprém Blues Fesztiválon. A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa (VEB2023 EKF) programsorozat részeként megvalósuló fesztivál eseménysora egy régóta várt koncerttel válik teljessé: kizárólag erre az alkalomra áll össze újra a kultikus Palermo Boogie Gang. A zenekart a koncert bejelentésével egy időben beavatták a Magyar Rockhírességek Csarnokába, és Kepes Róbert basszusgitáros hangszere bekerült a Rockmúzeum gyűjteményébe.



Nemcsak Magyarország, hanem a régió eddigi legnagyobb bluesfesztiválja várja az érdeklődőket 2023. április 13. és 16. között Veszprémben. A négy nap alatt félszáznál is több koncert, éjszakai jammelések, kiállítások, workshopok és beszélgetések mutatják meg az érdeklődőknek, hogy a kortárs blues bárki számára könnyen befogadható műfaj. A színpadokon világsztárok és a hazai blues-roots közösség legismertebb előadói váltják majd egymást.
A magyar közönség legnagyobb örömére a Veszprém Blues Fesztiválon egy fellépés erejéig újra összeáll a Palermo Boogie Gang. Az estét Kepes Róbertnek, a zenekar – 2011-ben elhunyt – egykori basszusgitárosának szeretnék dedikálni, hiszen a koncert napján, április 16-án lesz születésének az 59. évfordulója.  Basszusgitáron ezúttal Robi egykori kedves tanítványa, Varga László „Laca” fog játszani. Az együttest Hagyó Béla gitáros, énekes és szájharmonikás alapította a ’80-as évek elején. A kezdeti időkben olyan kiemelkedő zenészekkel játszott, főleg duó felállásban, mint Szikora Tamás, Dénes „Dönci” József vagy Fekete Jenő. Hagyó Béla a nyolcvanas évek vége felé végleg elhagyta az országot, és a nevet Fekete Jenő akkori frissen alakult csapatára hagyta. Az alapzenekar végleges felállása 1988-tól az 1996-os feloszlásukig nem változott: Fekete Jenő - ének gitár, Szabó Tamás - ének, szájharmonika, Bacsa Gyula - zongora, akkordion, Kepes Róbert - basszusgitár, Mezőfi „Fifi” István - dobok. A Palermo aktív alkotóéveiben négy lemezt adott ki, és számtalan hazai és külföldi koncertet játszott. Szinte felsorolhatatlan a vendégzenészek névsora, akikkel közösen koncerteztek vagy turnéztak. Legnagyobb érdemük az volt, hogy megpróbálták megmutatni a hazai közönségnek az addig még itthon nem ismert fekete blues különféle irányzatait, mint például a west-coast bluest, Chicago bluest vagy zydecót. Zenéjük olyan, később sikeres hazai formációknak vált egyik meghatározó táptalajává, mint a Quimby, a Takáts Tamás Dirty Blues Band, a Blues Fools vagy a Pély Barna vezette Roadkill Café.
 „A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa programmal egyik kiemelt célunk, hogy Veszprémben az élő zene minél több ember életének és mindennapjainak aktív részévé váljon. 2019 óta az UNESCO Zene Városa cím birtokosaiként is rengeteg energiát fektettünk abba, hogy a városban – elsősorban a tanulás, a zenei nevelés révén – még inkább meglegyen a nyitottság a kuriózumok és a minőségi élő zene csúcsteljesítményei iránt. Ezeknek a törekvéseknek lesz nagy ünnepe a Veszprém Blues Fesztivál, aminek, reméljük, az ízlésformálásban, a zenehallgatási szokások átrendeződésében is lesz folytatása. A fesztivál maga sem egyszerűen egy nagy műfaj patinás hagyományai előtt tiszteleg, hanem a kortárs blues elevenségét és könnyűzenét átható erejét mutatja be” – emeli ki a Veszprém Blues Fesztivál kapcsán Nagy Krisztián, a VEB2023 EKF projektmenedzsere.

További információ, jegyek ide kattintva.


Átadták a Maple Blues Awards díjakat
2023-01-31 | hír


Január 30-án immár huszonhatodik alkalommal adták át a kanadai bluesszíntér legjobbjainak járó Maple Blues Awards díjakat. A torontói Harbourfront Centre Theatre-ben tizenöt kategóriában jutalmazzák a legjobbak teljesítményét. A jelölteket Kanada-szerte ismert rádiós műsorvezetőkből, újságírókból és fesztiválszervezőkből álló negyven fős zsűri választotta ki. Az ünnepélyes keretek között megrendezett esemény legnagyobb nyertese az A.W. Cardinal (ének, gitár) és Badlands Jass (ének, basszusgitár, dob) alkotta vancouveri székhelyű duó, a Blue Moon Marquee volt, akik négy díjat vihettek haza. Patrick Monaghan ontariói blues DJ a kanadai blueszene népszerűsítéséért Booster of the Year díjat, míg Harrison Kennedy a hosszú és illusztris pályafutásáért Blues With A Feeling életműdíjat kapott.



A díjazottak:

Songwriter of the Year
Blue Moon Marquee

Entertainer of the Year
Blue Moon Marquee

Male Vocalist of the Year
Matt Andersen

Female Vocalist of the Year
Suzie Vinnick

Drummer of the Year
Jim Casson

Keyboard Player of the Year
Jesse O'Brien

New Artist/Group of the Year
Angelique Francis

Blues Booster of the Year
Patrick Monaghan

Acoustic Act of the Year  
Blue Moon Marquee

Electric Act of the Year
Colin James  

Harmonica Player of the Year
Steve Marinner  

Horn Player of the Year
Alison Young

Guitarist of the Year
Sue Foley

Bassist of the Year
Angelique Francis

B.B. King International Artist of the Year
Mavis Staples

Recording/Producer of the Year
Blue Moon Marquee: Scream Holler & Howl, producer: Blue Moon Marquee, Duke Robillard & Erik Nielsen

Blues With A Feeling (lifetime achievement)
Harrison Kennedy

hoati


Új lemezzel jelentkezik a bostoni GA-20
2023-01-28 | hír


A GA-20 nevű formáció 2018-ban alakult, nevét a Gibson által 1950 és 61 között gyártott gitárerősítőről kapta. Az alapítók Pat Faherty (gitár, ének) és Matt Stubbs (gitár) voltak. A korai fellépéseiken több zenész is játszott velük, a jelenlegi trió felállás 2019 elején Tim Carman dobos csatlakozásával jött létre. A zenekar 2018 decemberében adta ki első kislemezét Naggin' On My Mind címmel, melyen Charlie Musselwhite és Luther Dickinson vendégeskedett. Bemutatkozó nagylemezük, a Lonely Soul 2019 végén látott napvilágot, és a Billboard Blues Chart slágerlistájának a második helyén végzett. Ezt két további sikeres album, a Hound Dog Taylor előtt tisztelgő Try It…You Might Like It! és a Crackdown követte. Legújabb lemezük március 17-én jelenik meg. A Live In Lovelandet az Ohio állambeli Lovelandben élőben rögzítették egy Tascam 388 típusú magnóra. „A történelem során a legikonikusabb blues- és jazzlemezek némelyike élőben készült. B.B. King Live At The Regal albuma megváltoztatta az életemet. Így tett Hound Dog Taylor Beware Of The Dog és Albert King Live Wire/Blues Power című albuma is. Nagyon szerettük volna folytatni ezt a hagyományt, és meg akartuk csinálni a magunkét” – nyilatkozta a lemez kapcsán Stubbs „A GA-20 egy olyan zenekar, amelyet élőben kell hallani, és a közönség előtt vagyunk leginkább elemünkben. A Live In Lovelanddel a banda örömmel dokumentálja élő fellépéseik erejét és szenvedélyét” – folytatta a pályafutása során többek között Charlie Musselwhite, James Cotton, John Hammond és James Harman társaságában is játszó gitáros. A bostoni trió saját számait és vintage feldolgozásokat vegyítő koncertlemezéről I Cry For You címmel egy single már nyilvánosságra került.

­
hoati


Angela Strehli: Ace Of Blues
2023-01-24 | kritika


Angela Strehlit gyakran illetik a First Lady Of Texas Blues címmel. Mi tagadás, sokat tett a színpadon és azon kívül is azért, hogy az austini bluesszíntér nemzetközi hírnévre tegyen szert. Pályafutása során számos nagysággal készített felvételeket, de hatása érezhető az ikonikus austini bluesklub, a Clifford Antone-nal közösen alapított Antone’s örökségében is. Az énekesnő évtizedekkel ezelőtt elhagyta Austint, és Észak-Kaliforniában telepedett le, ahol férjével, Bob Brownnal együtt vezeti a Rancho Nicasio nevű éttermet és rendezvényközpontot. Új lemezét tizenhét esztendő elteltével férje ötlete alapján készítette el. Míg az előző albumain rendszerint az életéről és a tapasztalatairól énekelt, addig a tizenkét nap alatt rögzített Ace Of Blues tisztelgés azon zenészek előtt, akik pályafutása során a legnagyobb hatással voltak rá. Az elhangzó dalok többek között Elmore James, Chuck Berry, Muddy Waters, Howlin’ Wolf és Otis Clay nevéhez köthetők. A címadó nóta, O.V. Wright ikonikus soul-klasszikusa egy önéletrajzi strófával egészült ki, így megtudhatjuk, hogy Strehli miként vált Ace-ként ismertté az Antone's-ban töltött éveiben. Az egyetlen saját szerzemény a Stevie Ray Vaughan emlékének szentelt SRV. A dal eredetileg a hetvenhat éves énekesnő Blue Highway című albumán szerepelt, amely az utolsó stúdiólemeze volt, egészen eddig a gyöngyszemig. Angela Strehlit egy sereg kiváló zenész támogatta, akiknek többségét a bluesrajongók már ismerhetik más felvételekről. A pazar kivitelű booklet számos fotóritkaságot tartalmaz, és azt is megtudhatjuk, miért éppen ezek a szerzemények kerültek kiválasztásra az albumra. Az Ace Of Bluest a Clifford Antone 2006-ban bekövetkezett halála után megszűnt, de most a hamvaiból feltámasztott Antone's Records a New West Records-szal együttműködve adta ki.

Antone's Records/ New West Records, 2022.

hoati


Single Gaye Adegbalola közelgő albumáról
2023-01-21 | hír


Gaye Adegbalola multiinstrumentalista és zeneszerző, a Blues Music Award-díjas Saffire – The Uppity Blues Women alapító tagja. Az 1984-ben Ann Rabsonnal létrehozott zenekar eleinte duóként lépett fel, majd a több hangszeren kitűnően játszó Andra Faye McIntosh belépésével trióvá alakultak. A 2009 novemberében feloszlott Saffire kizárólag az Alligator Records számára készített felvételeket. Adegbalolának hat szólólemeze jelent meg a saját kiadójánál, a Hot Toddy Musicnál, ebből három a VizzTone Label Group partnerségével. A Gaye Without Shame című, LMBTQ témákról szóló albumát Blues Music Awardra jelölték, míg a gyereklemeze, a Blues In All Flavors elnyerte a Parents' Choice Gold Awardot. Soron következő albuma Freedom Song Trilogy Vol. II. címmel ismét a 2007-ben indult VizzTone gondozásában lát napvilágot. A lemez első single-je a napokban megjelentetett Big Ovaries, Baby című feminista himnusz.

hoati


Borsodi László: Engem a tuti recept nem érdekelt
2023-01-17 | beszélgetések


­A Borsodi Blue nevű formáció 2005-ben alakult. Az eltelt időben számos koncertet adtak, 2017-ben ők képviselték hazánkat a dániai Horsens városában megrendezett European Blues ­Chalenge-en. Eddig egy EP-t és két nagylemezt jelentettek meg, de már készülőben az új dupla albumuk. Ez adta az apropót a beszélgetéshez a névadóval, Borsodi Lászlóval; tőle többek között azt is megtudhatjuk, hogy a zenekarban már Zsombok Réka énekel.



A Borsodi Blue első hanganyaga a 2008-ban kiadott Hit The Road And Live The Blues című EP volt. Hogy látod, miben változtatok leginkább azóta?
Akkoriban fiatalon, óriási elánnal vetettük bele magunkat a muzsikálásba. A koncertezés volt az életünk, és hogy úton legyünk. A zene mindent felülírt, „rakkendroll” életmódot éltünk. Ma már inkább a zeneszerzés, a stúdiózás, az alkotási folyamatok érdekelnek leginkább, és a család áll az első helyen. Az akkori zenekarból mára csak Pfeff Marci basszeros és jómagam vagyunk a csapatban, Teleki Palika külföldön zenél. Tímár Tomi a triós, Mezőfi Fifi a Blues Collective-os időszakban adták egymásnak a dobverőket. Anno Magda Lajos zongorista is külföldre távozott, azonban sajnos tavaly tragikusan fiatalon elhunyt. Nagyon hiányzik nekünk.

Szponzor, kiadó, menedzser hiányában tyúklépésekben haladok – mondtad utolsó beszélgetésünk során. Mi változott, hogy végre összejön a régóta vágyott dupla lemez?
Fontos megjegyeznem, hogy nem népszerűségre, ismertségre vágytam vagy céloztam, amikor azt mondtam, hogy nem haladok. Jól mondod: lemezt szerettem volna rögzíteni, de évek óta sikertelenül pályáztam az NKA-nál. 2022-ben ez végre változott, sőt, a folytatáshoz is nyertem, így 2023-ban újraindulnak a felvételek. Év végére be szeretném fejezni a teljes anyagot, remélem, sikerül. A csapat mellettem áll, az anyagiak fognak dönteni.

A készülő lemezen már nem te, hanem egy énekesnő, Zsombok Réka énekel. Honnan az ismeretség? Mi az a plusz, amit Réka hozzá tudott adni a nótákhoz?
Korábban is felmerült már, hogy ne én, hanem egy nemzetközi mércével nézve is klasszis énekes énekeljen. Little G Weevil javaslatára 2014-ben Andelic Jonathannal készült már egy ilyen anyag, de az az én hibámból végül is fiókban maradt. 2017-ben még én énekeltem fel az Anything Can Happen-t, de ahogy 2020-ban elkezdtek megszületni az új dalok, szám szerint olyan tizennyolc-húsz, már éreztem, hogy ezeket én nem fogom tudni jól elénekelni. Így megint felmerült, hogy másnak kéne megoldani. Nagyon fontos ismét megjegyeznem, hogy nem a népszerűségi mutatóinkat vagy a nézettségünket akartam feltornázni azzal, hogy egy női énekest teszek a csapat élére. Tudom, ez nagy divat most. Engem a tuti recept nem érdekelt, csak az, hogy a zenémet, a már említett nemzetközi mércével nézve is, sokkal magasabb szintre tudjuk emelni. Ugyanakkor nagy Tedeschi Trucks Band fan vagyok, az ő zenéjük számomra a minden. Az én zenémben is elkezdtem hallani egy hangot, de az nem férfihang volt. Korábban két hölgy neve is felmerült, akik fantasztikusak, de mindkettejüknél – előbb vagy utóbb – a bébi-bumm szólt közbe. Így jött, sőt berobbant Réka, aki végig a szemem előtt volt, és így utólag azt gondolom, hogy minden a legjobban alakult. Egyszerűen vérprofi! Elképesztő hang! Beengedtem a stúdióba, és tette a dolgát. Nemcsak érzi a zenét, de érti is, zenész szó szerint. És hihetetlen lelkes, alkotni akar, mindig is szeretett volna velünk játszani, meseszerű történet.

Mit kell még tudni a lemezről?
Tavasszal jön a következő négy dal, ez már biztos, de ez még mindig csak a The Key To Our Dreams Part I. lesz. Ha minden sikerül, év végéig rögzítjük a többi nyolc-tíz nótát. Az összes dal egy dupla CD-n lesz majd hallható. Legalábbis szeretnék kézzelfogható anyagot, de az online megjelenés is elvárt manapság, tervezem is. Aztán, hogy hányan hallgatják meg, nem tudom, de nem is ezért csinálom.  Ha elkészül, biztosan lesz lemezbemutató. Kilencen vagyunk, plusz Hammond-orgonán Premecz Matyi is közreműködik. A holdra szállás is egyszerűbbnek tűnik, mint egy ilyen létszámú gárdát próbákra, stúdióba, színpadra összehozni. Senkinek nem ez a fő állása, de szerencsére lelkesek, és jönnek. Így én írok, amit rögzíteni kell, ez a dolgok menete, ez az utam, ha nem vesszük fel, elvész a semmibe.


A közelmúltban több dalhoz is klipet készítettetek. Miért ezeket a nótákat választottátok ki?
Az NKA pályázaton négy klip elkészítésére nyertünk támogatást, de lemezfelvételre nem (!) – ebbe préseltem bele a négy dal felvételét is, különben nem lett volna mire klipet forgatni. Hogy miért ez a négy dal? Egyszerű a válasz: ezekre volt kész a dalszöveg Petruska András jóvoltából.  A Better World To Live In, a Perfect Day, a Find Yourself és a The Key To Our Dreams című dalokat meghallgathatjátok, nézhetitek a legnagyobb videómegosztón.

Készül a Borsodi Blue új lemeze, mellette tagja vagy a Little G Weevil Bandnek – ami a HotShots nevet vette fel, és az angol Dionne Bennett albumát is rögzítette –, ez a szupergroup több nagy hazai sztárral is készül együttműködni. A szólókarriered így háttérbe szorul?
Ahogy a múltkor említettem is, szólókarrierről nem álmodoztam, egyszerűen csak unatkoztam, és hirtelen kedvem támadt valamit felvenni a saját nevem alatt. Magda Lajossal remekül elszórakoztunk, miközben a stúdiójában dolgoztunk a Footprints In The Dirt című dalomon. Hihetetlen és felfoghatatlan, hogy ő nincs többé itt velünk. Nélküle megállt a szóló projekt, de lassan újraindul. Továbbra is vallom, hogy nem tartom magam énekesnek, előadónak sem vagyok kiemelkedő, de egész jól elgitározgatok, és tudok írni, hangszerelni. A legelegánsabb és legmenőbb mégiscsak az, ha egy blueszenész – vagy mi – a saját nevével kiáll egy színpad közepére, és énekli, gitározza a saját dalait. Ez jó dolog. Így időnként újabb dallal fogok kijönni a nevem alatt, hozzáteszem, hogy jelenleg zeneileg a legmagasabb szint az, amit a Borsodi Blue-val és Rékával produkálunk, oda írom a dalok kilencven százalékát. Little G Weevillel és a HotShots-szal is vannak tervek, szerintem nem fogunk unatkozni 2023-ban.

hoati
­

Idén is folytatódik a Blues Session koncertsorozat
2023-01-14 | koncertajánló


Az új évben is folytatódik a Blues Session koncertsorozat a Muzikumban.



Tervezett koncertek:
január 20. – Jambalaya - New Orleans Music Show
január 27. – Hobo klubest
február 09. – Blueskarnevál: Bluestone ft. Little G Weevil, előzenekar: Mynga Blues Collective
február 11. – Muddy Shoes
február 17. – Hobo klubest

A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei:
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitvatartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: https://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub

hoati


Mini Akusztik Trió: Nyitott kapu Bartók költői világára
2023-01-12 | kritika


Imádom azokat a zenéket, amelyekre a legszigorúbb műítész sem képes kategóriát kitalálni. Mert az igazán jó Zene mindig is határtalan volt, és ezt igazán a 20. század mutatta meg, amikor maguk a muzsikusok döntötték le a felesleges falakat, és ez már remélhetően így is marad az emberiség hátralévő történetében.
Van egy virtuóz, érzékeny lelkű hegedűslány, aki klasszikus háttérrel jutott el a jazzhez. Van egy nagyszerű billentyűs, aki a magyar zongoraművészek nagy generációjából érkezett a rockba, de gyökereit mindig is beépítette játékába. És van egy kiváló, autodidakta fuvolás, aki több mint fél évszázados pályafutása során a Zene bárhonnan jövő hullámait képes volt befogadni és magáévá tenni.
Kézdy Luca, Papp Gyula és Török Ádám belső rezgései már évekkel ezelőtt találkoztak Bartók Béla muzsikájának 21. századi megszólaltatásában, és most a Mini Akusztik Trió lemezével eljutottak egy olyan csúcsra, amelyre valószínűleg, ahogy Illyés Gyula nevezte, „a szigorú, szilaj, agresszív nagy zenész” is büszke lenne.
A Nyitott kapu Bartók költői világára az ő igazi szellemét követi. Ahogyan egykor a magyar népdalokból, népdalmotívumokból megszülettek a fényes koncerttermekben megszólaló darabok, a trió tagjai ugyanúgy vitték tovább ezt az örökséget, improvizációkkal kibontva annak rejtett értékeit.
Nem is tudom, hány változatban és hányféle címen hallottam már Ádám formációival az Este a székelyeknél főtémájára készült darabokat, mire egy Bem-rockparti koncerten elhangzott az az eredeti verzió, amit még az 1970-es évek elején Gyula beoltott a Mini zenéjébe. Természetesen ez sem lett végleges, és az új album nyitódarabja ismét egy új megközelítés, az eddiginél is szabadabb asszociációkkal. A zongora, a hegedű és a fuvola csodálatos harmóniában, a kamarajáték intim hangzásában szólal meg. Az Első román tánc „vadsága” után a 3 Rondó és a Bottánc e zenék spirituális mélyrétegeit hozza felszínre, felidézve bennem egyes Mahavishnu Orchestra- vagy korai King Crimson-lemezeket – akár meditációra is alkalmasak – míg a 3 csíkmegyei népdalból némi bluest is ki lehet hallani. A Kis kece lányom szerelmes dalából tüzes „héja-nász” lesz, amely beletorkollik Gyula szóló Allegro Barbarójába. A számomra a 20. század lényegét három percbe sűrítő darabot számosan feldolgozták már Kocsis Zoltántól az Emerson, Lake and Palmerig, most új érzéseket tanultam belőle, mindenekelőtt a száz év után sem legyőzhető félelmet és bizonytalanságot önmagunkkal szemben.
A befejező Nyitott kapu ugyanúgy, mint az Este a székelyeknél, ősidőktől velünk van, mint bárhogyan formázható nyersanyag. A Vissza a városba, nemzedéki himnuszaink egyike szólal meg ebben a hangszerelésben, Bartóktól egyáltalán nem idegenül, hanem mintegy rá felelve. Mert mindannyiunknak szüksége van arra a városra, ahol „meleg van, nyugalom és fény”, de az a város a mi lelkünkben, a bennünk megszólaló zenében létezik. És mondjuk el minél többeknek ezzel a gyönyörű albummal is, hogy azok is megérezzék, akik „szív-némaságra születtek”.

H-Music Hungary, 2022.

Göbölyös N. László


Bejelentették a 44. Blues Music Awards jelöltjeit
2023-01-10 | hír


Nyilvánosságra hozták a 44. Blues Music Awards jelöltjeinek névsorát. Idén huszonnégy kategóriában jutalmazzák a legjobbak teljesítményét, a szavazatokat a The Blues Foundation tagjai jogosultak leadni. A voksolás március 20-án éjfélkor zárul. A díjátadónak május 11-én a memphisi Renasant Convention Center ad otthont. A Blues Music Awardsot megelőző este a Blues Hall Of Fame beiktatási ceremóniára szintén Memphisben kerül sor. A jelöltek listájának élén a magyar származású, súlyos betegségből felépült John Németh áll öt jelöléssel, őt Shemekia Copeland, Rory Block és a hazánkban már kétszer járt Eric Gales követi három-három jelölést kapva.



A jelöltek:

B.B. King Entertainer Of The Year
Sugaray Rayford
Tommy Castro
Eric Gales
Bobby Rush
Mr. Sipp (Castro Coleman)

Band Of The Year
Anthony Geraci & The Boton Blues Allstars
John Németh And The Blue Dreamers
Rick Estrin And The Nightcats
Southern Avenue
Tedeschi Trucks Band

Song Of The Year
Jeff Schroedl: Great Minds Drink Alike (Altered Five Blues Band: Great Minds Drink Alike)
Tom Hambridge: The Blues Don’t Lie (Buddy Guy: The Blues Don’t Lie)
Eric Gales, Joe Bonamassa: I Want My Crown (Eric Gales: Crown)
John Németh: The Last Time (John Németh: May Be The Last Time)
John Hahn - Will Kimbrough: Too Far To Be Gone (Shemekia Copeland: Done Come Too Far)
 
Best Emerging Artist Album
Blue Moon Marquee: Scream, Holler & Howl
DaShawn Hickman: Drums, Roots & Steel
Dylan Triplett: Who Is He?
Jose Ramirez: Major League Blues
Yates McKendree: Buchanan Lane

Acoustic Blues Album
Charlie Musselwhite: Mississippi Son
Corey Harris: The Insurrection Blues
Duwayne Burnside: Acoustic Burnside
Harrison Kennedy: Thanks For Tomorrow
Rory Block: Ain’t Nobody Worried

Blues Rock Album
Albert Castiglia: I Got Love
Bernard Allison: Highs & Lows
Colin James: Open Road
Eric Gales: Crown
Tinsley Ellis: Devil May Care

Contemporary Blues Album
Buddy Guy: The Blues Don’t Lie
Diunna Greenleaf: I Ain’t Playin’
Janiva Magness: Hard To Kill
Larry McCray: Blues Without You
Shemekia Copeland: Done Come Too Far
 
Soul Blues Album
Kat Riggins: Progeny
Kirk Fletcher: Heartache By The Pound
Sugaray Rayford: In Too Deep
The Love Light Orchestra: Leave The Light On
Trudy Lynn: Golden Girl

Traditional Blues Album
Kenny Neal: Straight From The Heart
Bob Borritore & Friends: You Shocked Me
Duke Robillard: They Called It Rhythm & Blues
John Németh: May Be The Last Time
John Primer: Hard Times

Acoustic Blues Artist
Doug MacLeod
Guy Davis
Harrison Kennedy
Rhiannon Giddens
Rory Block

Blues Rock Artist
Walter Trout
Albert Castiglia
Tommy Castro
Joanne Shaw Taylor
Tinsley Ellis

Contemporary Blues Female Artist
Ruthie Foster
Beth Hart
Janiva Magness
Teresa James
Vanessa Collier

Contemporary Blues Male Artist
Selwyn Birchwood
Chris Cain
Christone ’Kingfish’ Ingram
Ronnie Baker Brooks
Mr. Sipp (Castro Coleman)

Soul Blues Female Artist
Annika Chambers
Trudy Lynn
Thornetta Davis
Kat Riggins
Vaneese Thomas

Soul Blues Male Artist
John Németh
Johnny Rawls
Curtis Salgado
Don Bryant
Billy Price

Traditional Blues Female Artist (Koko Taylor Award)
Dietra Farr
Diunna Greenleaf
Rhiannon Giddens
Rory Block
Sue Foley

Traditional Blues Male Artist
Billy Branch
Duke Robillard
John Primer
Johnny Burgin
Sugar Ray Norcia

Instrumentalist – Bass
Bob Stronger
Danielle Nicole
Larry Fulcher
Michael ’Mudcat’ Ward
Willie J. Campbell
 
Instrumentalist – Drums
Chris Layton
Cody Dickinson
Derric D’Mar Martin
Kenny ’Beedy Eyes’ Smith
Tony Braunagel

Instrumentalist – Guitar
Chris Cain
Christoffer ’Kid’ Andersen
Joanna Connor
Kirk Fletcher
Laura Chavez

Instrumentalist – Harmonica
Billy Branch
Bob Corritore
Jason Ricci
John Németh
Dennis Gruenling

Instrumentalist – Horn
Deanna Bogart
Gregg Piccolo
Jimmy Carpenter
Mark Kaz Kazanoff
Sax Gordon Beadle

Instrumentalist – Piano (Pinetop Perkins Piano Player Award)
Anthony Geraci
Ben Levin
Dave Keyes
Jim Pugh
Kenny ’Blues Boss’ Wayne

Instrumentalist – Vocals
Curtis Salgado
Danielle Nicole
Diunna Greenleaf
John Németh
Shemekia Copeland

hoati


Megjelent a Shabby Blues Band nyolcadik lemeze
2023-01-07 | hír


A Shabby Blues Band 1991-ben alakult, az első koncertjüket a korszak népszerű bandájának, az S-Modellnek az előzenekaraként adták. „Volt egy korábbi formációnk, a Blues Mission, ami megszűnt, miután a tagok zöme csatlakozott a kilencvenes évek elején Zala megyébe költözött Müller Péter Sziámihoz. Egyedül maradtam, új zenésztársakat kellett keresnem. Ebben a helyzetben találkoztam Angyal Tibor „Endzsi” énekessel, akivel aztán a Shabby Blues Band alapítói lettünk. A bandához Radics Igor, Pál Fecó és Gedeon Attila „Gida” is csatlakozott. Ez lett az első felállás” – nyilatkozta korábban az indulásról Kránitz Tóni, a zalaegerszegi banda szájharmonikása. A megalakulásuk óta eltelt több mint három évtizedben körülbelül ezer koncertet adtak, számos fesztivál vendégei voltak, és nyolc lemezt készítettek. A legutolsó albumuk tavaly decemberben jelent meg. A Szomorú boldogság tizenöt saját szerzeményt tartalmaz, melyek többségét a gitáros Gedeon írta, aki az elmúlt években többször járt az Egyesült Államokban, így ezek az utazások voltak a számok ihletői. A pandémia alatt készült lemez kétezer példányban jelent meg, és szerzői kiadásban került piacra.

hoati


Jeremiah Johnson: Hi-Fi Drive By
2023-01-03 | kritika


A St. Louis-i Jeremiah Johnson autodidakta módon tanult gitározni, Alvin Lee, Eric Clapton és a teljes St. Louis-i bluesszcéna hatott rá leginkább. Az ezredforduló előtt Houstonba költözött, ahol három egymást követő évben sikerrel szerepelt a Houston Regional Blues Challenge-en. 2009 elején visszaköltözött St. Louisba, nem sokkal ezután megalakította a Jeremiah Johnson Bandet. Bemutatkozó albuma 9th & russell címmel jelent meg, a 2014-től kiadott lemezei mindegyike a Billboard Blues Album Charts Top 10-es listájára került. Johnson az új albumával vissza akart térni a blues és a rock ’n’ roll alapjaihoz, ezért a produceri feladatokra Tom Maloney-t és Paul Niehaus IV-et kérte fel. Mindketten zenészként is közreműködtek a lemezen, és segítettek megírni a zenét Johnson dalszövegeinek egy részéhez is. Az album legrégebben született nótája a Jeremiah által közel harminc éve írt Young and Blind. Mára a Brandon Santini közreműködésével rögzített szerzemény teljesen új, mélyebb értelmet kapott. Nemcsak az ötszörös Blues Music Awards-jelölt szájharmonikás vendégeskedett a lemezen, hiszen a nyitódalban Victor Wainwright zongorista játéka hallható. Egy bonyolult szerelmi helyzetről szól a The Squeeze, Johnson úgy meséli el a történetet, hogy mindannyian át tudjuk azt érezni. Talán ez a nóta tartalmazza az album legjobban eltalált gitárszólóját. A lemez további csúcspontjai a Hot Blooded Love, a Quicksand és a The Band című dalok. A minden részletében gondosan kidolgozott Hi-Fi Drive By Jeremiah Johnson pályafutásának egyik legkiválóbb albuma, ami képes megszilárdítani a negyvenes évei végén járó gitáros-énekes hírnevét.

Ruf Records, 2022.

hoati


2022 legjobb albumai
2022-12-29 | hír


Mint minden év végén, most is áttekintettük a magunk mögött hagyott esztendő lemeztermését, és összeállítottuk kedvenc albumaink tizenötös listáját. Ezek nem megkérdőjelezhetetlen etalonok, de talán reális képet adnak arról, milyen zenéket hallgattunk a leggyakrabban 2022-ben.

hoati
1. Buddy Guy: The Blues Don’t Lie (RCA Records)
2. Charlie Musselwhite: Mississippi Son (Alligator Records)
3. Angela Strehli: Ace Of Blues (Antone’s Records / New West Records)
4. John Németh: May Be The Last Time (Nola Blue Records)
5. Bob Corritore & Friends: You Shocked Me (VizzTone Label Group / SWAMF Records)
6. John Mayall: The Sun Is Shining Down (Forty Below Records)
7. Shemekia Coppeland: Done Come Too Far (Alligator Records)
8. Duke Robbilard: They Called It Rhythm & Blues (Stony Plain Records)
9. Bob Stroger & The Headcutters: That’s My Name (Delmark Records)
10. Diunna Greenleaf: I Ain’t Playin’ (Little Village Foundation)
11. Thorbjorn Risager & The Black Tornado: Navigation Blues (Provogue)
12. Jeremiah Johnson: Hi-Fi Drive By (Ruf Records)
13. Harrison Kennedy: Thanks For Tomorrow (Electro-Fi Records)
14. Larry McCray: Blues Without You (Keeping The Blues Alive Records)
15. Kai Strauss: Night Shift (Continental Blue Heaven)

­­
    

hcs
1. Larry McCray: Blues Without You (Keeping The Blues Alive Records)
2. Buddy Guy: The Blues Don’t Lie (RCA Records)
3. Diunna Greenleaf: I Ain’t Playin’ (Little Village Foundation)
4. John Primer: Hard Times (Blues House Productions LLC)
5. Johnny Rawls: Going Back To Mississippi (Continental Blue Heaven)
6. Charlie Musselwhite: Mississippi Son (Alligator Records)
7. Ian Siegal: Stone By Stone (Grow Vision Records)
8. Vanesse Thomas: Fight The Good Fight (Blue Heart Records)
9. The Strongman Blues Remedy: Volume 1 (Stony Plain Records)
10. Bob Stroger & The Headcutters: That’s My Name (Delmark Records)
11. Breezy Rodio: Underground Blues (WindChill Records / Bloos Records)
12. Travellin’ Blue Kings: Bending The Rules (Naked)
13. The Dig 3: The Dig 3 (Szerzői kiadás)
14. Jimmy Hall: Ready Now (Keeping The Blues Alive Records)
15. The Harpoonist & The Axe Murderer: Live At The King Eddy (Tonic Records)
­ ­­

11 Guys Quartet – videóklip az ünnepekre időzítve
2022-12-21 | hír


A 11th Hour Band nevű formációt Paul Lenart (gitár), Bill Mather (basszusgitár), Chuck Purro (dobok) és Richard Rosenblatt (szájharmonika) alapította a nyolcvanas évek elején. Bemutatkozó lemezüket Hot Time In The City Tonight címmel 1985-ben a Tone-Cool Records adta ki. A rákövetkezendő években együtt játszottak, amíg más – zenei és egyéb – elfoglaltságok meg nem akadályozták ezt. Az évek során a zenei kémiájuk és barátságuk megmaradt, ezért időnként összejöttek közös muzsikálásra. 2008-ban úgy döntöttek, hogy stúdióba vonulnak több saját instrumentális számot rögzíteni. Ezeket már 11 Guys Quartet néven jelentették meg. A kvartett az egyöntetűen dicsérő kritikákat kapott Small Blues And Groove 2020-as kiadása óta egy sor videóklipes kislemezt készített, a legújabbat, a Blues Beyond Midnight címűt az ünnepi szezonra időzítve hozta nyilvánosságra.­
­

hoati
­

Yates McKendree: Buchanan Lane
2022-12-17 | kritika


A multiinstrumentalista Yates McKendree Nashville-ben született, édesapja, Delbert McClinton egykori zenekavezetője, Kevin McKendree stúdiójában nőtt fel. Bár még csak huszonegy éves, hivatásos zenészként több mint tízéves tapasztalattal rendelkezik. Rendszeresen fellépett szülővárosa legendás klubjaiban, Észak-Amerikában és Európában turnézott, hangmérnökként közreműködött Delbert McClinton Tall, Dark, & Handsome című Grammy-díjas albumán. Bemutatkozó lemeze, a Buchanan Lane arról az utcáról kapta a nevét, ahol ő és édesapja lakik. Az album tizenhárom számot tartalmaz, közülük néhány Yates saját szerzeménye, néhány Gary Nicholsonnal közös dal, a fennmaradóak pedig az inspirációitól és hőseitől származó feldolgozások. McKendree nagyszerű érzékkel választotta ki ez utóbbi régi poros nótákat, új életet lehelt beléjük, miközben azok megőrizték lényegüket. A lemezen hallható két zenekari darab is, a közelmúltban elhunyt Ramsey Lewis előtt tisztelgő Out Crowd és az albumzáró Voodoo. A stúdióban Yates társai Nashville vezető zenészei, Kevin McKendree, Big Joe Maher, Steve Mackey, Jim Hoke, Andrew Carney, Roland Barber és a The McCrary Sisters voltak. Gary Nicholson, aki pályafutása során sok kiváló muzsikussal dolgozott már együtt, azt mondta róla: „Yates a reinkarnáció bizonyítéka. Csak egy nagyon idős, tapasztalt egyén képes ilyen zenét létrehozni.” A lemezt hallva teljességgel hiszünk neki.

Qualified Records, 2022.

hoati