Kiemelt koncertek


Chris Bergson
& Ripoff Raskolnikov
2024.04.19.


Dan Patlansky

2024.04.20.


The Mojo
2024.04.26.


Zongorista találkozó
2024.04.26.


Fekete Jenő 60

2024.04.27.


Jumping Matt
and His Combo
és a Körösparti Vasutas
Koncert Fúvószenekar
2024.04.27.


Shemekia Copeland

Little G Weevil
and his band

2024.07.17.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




25 éves jubileumi koncertet ad az S-Modell zenekar
2010-03-29 | koncertajánló


S-Modell 25 éves jubileumi koncert
Budapest, A38 hajó
2010. április 18.


Ki gondolná, de a már-már legendává érett S-Modell história 1985 óta íródik. Idén 25 éves a 90-es években első „aranykorszakát” élő S-Modell zenekar, amely e jubileumot méltóképpen ünnepli meg.
Április 18-án, a budapesti A38 hajón egy óriási buli keretében találkozik a mai, néhány éve újra aktív, nemrégiben épp’ az A38-on, a Ten Years After vendégeként fergeteges koncertet adó, Kőszegi Zsolt énekes fogalmazásában „újkori menetelését megkezdő” formáció a régebbi S-Modell korszakok meghatározó zenészeivel. A mai S-Modell (Kőszegi Zsolt és Pribil György, valamint Nagy „Liszt” Zsolt billentyűs, Jókay Árpád gitáros, Madácsy Tamás basszusgitáros, Gáspár Gergely dobos) mellett fellép az alapító tag basszusgitáros Csibi Tamás, a 90-es évek klasszikus felállását megidézve pedig Ferenczi György (szájharmonika, hegedű), Mezei András (basszusgitár) és Gerdesits Ferenc (dob) is színpadra állnak.
Garda Zsuzsa (ének) és Herold Péter (szaxofon), az S-Modell állandó vendégei teszik teljessé a fellépők névsorát.
Furcsa mód, az S-Modell, bár országszerte népszerűvé vált, igazi albumot sosem jelentetett meg. Most e mulasztást is pótolják, hiszen az 1993-as Játszma címre hallgató kazettájuk CD formában is napvilágot lát, valamint vadonatúj albummal is jelentkeznek a jeles alkalomra.


Colombre Band az akusztikus pornó világából
2010-03-27 | hír


Március utolsó hetében startol a Colombre Band első nagylemeze, Tánc az ördöggel címmel. A lemezen 11 dal lesz hallható, olyan nagyszerű zenészek vendégszereplésével, mint Ferenczi György és a Rackajam. Akusztikus pornózenészek módjára ötvözik a blues-, folk-, hip-hop- és rockzenét, rengeteg játékossággal zenében és szövegekben is.
Az első klip a lemez egyetlen angol nyelvű, Kill me című dalához készült, amely először az interneten debütált februárban. A dal választás sokakat meglepett, a zenekart nem ismerők számára félreértésre is okot adhatott – a banda tagjai rendkívül élvezték ezt a helyzetet és egyben előrevetítettek vele egy nagyon eklektikus Colombre Band debütáló-lemez  hangulatot és sokszínűséget.
A Tánc az ördöggel című lemez a Gryllus Kiadó gondozásában jelenik meg.

A zenekar tagjai:
Váray László – ének, gitár, mandolin
Csordás Veronika – ének
Deák Gábor – gitár
Kovács Gábor - cajon/ülődob


The Kilborn Alley Blues Band: Better Off Now
2010-03-25 | kritika


Már korábban illett volna foglalkoznunk a The Kilborn Alley Blues Banddel, így most kapóra jött a - Better Off Now címet viselő – régóta várt új albumuk. Régóta vártuk, hiszen már tavaly szeptemberre ígérte a kiadó a megjelenését, és fotók is kerültek fel az internetre a lemezbemutató buliról. S hogy megérte-e a várakozás? Nem vitás!
A zenekar története nem tekint vissza hosszú múltra. Andrew Duncanson (ének, gitár) alakította a csapatot 2000 áprilisában, középiskolás korában. Társai közül Chris Breen (basszusgitár) és Josh Stimmel (gitár) az iskolai baráti köréhez tartoztak. Néhány hónap elteltével Joe Asselin (harmonika) csatlakozott hozzájuk, de csak 2005-ben Ed O'Hara (dobok) belépésével alakult ki a mai felállás.
Már az első két albumuk (Put It In The Alley, Tear Chicago Down) kitűnt a többi korabeli blues korong közül, sőt mind a kettőt Blues Music Awards díjra (Best New Artist Debut, Best Contemporary Blues Album) nominálták. A tavalyi év során a Sean Costello Rising Star Award díjat is megkapták, melynek az átadójára Buddy Guy Legends klubjában került sor.
A csapat az új lemezén is előnyben részesíti a hagyományos megszólalást: klasszikus Chicago bluest játszanak, ezt vegyítik egy kis déli soul zenével. Előadásmódjuk energikus, fiatalos, a lemezt hallgatva elhisszük, hogy ők lesznek azok, akik megszerettetik a blues zenét a mai ifjúsággal.
Az új CD a gazdasági válságról szóló Nothin’ Left To Stimulate-tel nyit, és a Tough Times című számmal zárul. Ami közte van, az maga a csoda, csupa-csupa kiemelkedő nóta követi egymást, pl.: Watch It – Magic Slimes, mozdonyként zakatoló, Train To Memphis – funky-s, egy személyes élmény szolgál alapjául, amikor Andrew Duncanson New Orleans-ba utazott, Woah Yeah Woman – lendületes, Muddy Waters világát idézi.
A lemez egy összeszokott együttes kiforrott produkciója. Andy Duncanson hangjában van egy kis Bob Hite, némi Buddy Miles, és egy csipet Eric Burdon. Joe Asselin játékában visszaköszönnek a nagy elődök: James Cotton, Sonny Boy Williamson II. és Little Walter Jacobs. A korábban metál zene rajongó Josh Stimmel gitárjátéka igényes, színes, játékában érvényesülnek a kötelező stíluselemek.
Higgyétek el nekem, a Better Off Now sem kerüli el az első két lemez sorsát! Sőt…

Blue Bella Records, 2009/2010

Turista


Haiti & Chile Aid – segélykoncert Pécs
2010-03-19 | hír


A Pécsi Egyházmegyével együttműködve, Mayer Mihály megyéspüspök úr személyes jóváhagyásával Haiti ill. Chile katasztrófa sújtott lakossága megsegítése céljából majálissal egybekötött adománygyűjtő segélykoncertet rendeznek Pécsett, a Székesegyház előtti Dómtéren, a püspökség tulajdonát képező területen.
Az adományok helyszíni gyűjtésében, kezelésében és célba juttatásában a szervezők partnere többek közt az idén 25 éves Caritas lesz.

A koncertekre 2010. május 1-jén, szombaton déli 12 órától 22 óráig tartó időszakban kerül sor (közben, a 18-19 óráig tartó mise szünetében felkérjük Mayer Mihály urat, hogy beszédet mondjon, majd fotómontázs (Haiti, Chile) kivetítés következik 19 óráig).

Várják olyan, elsősorban pécsi és régióbeli, de akár vidéki, fővárosi zenekarok, neves hazai előadók, sztárok jelentkezését – a könnyűzene bármely műfaji ágából –, akik az adománygyűjtő koncerten, gázsi ellenszolgáltatás nélkül, mindössze útiköltség térítés mellett kb. 30-40 perces műsorral fellépnének.
Az esemény országos jelentőségű lesz, kiemelt médiatámogatással, a résztvevő zenekarok szereplését, az országos médiában történő megjelenéssel (itt lesz pl. az RTL Klub), étel-ital vendéglátással honorálják.

Jelentkezni lehet:
Fekete Kálmán
Telefon: 20 928 7000
E-mail: bluesboy.fekete@gmail.com


Tavaszköszöntő blues-zal
2010-03-16 | koncertajánló


Budapesti blues tavasz
Budapest, Fővárosi Művelődési Ház
2010. április 01.


A Blues Patika 2010. április 1-jén ismét egy izgalmas bulival indítja a tavaszi fesztiválszezont. Az előző évben, a Millenáris Fogadóban tartott nagysikerű Blues Budapest Underground fesztivál után idén az FMH-ban kerül megrendezésre a Blues Patika új töltésű programja.
Az est házigazdái a hazai és nemzetközi blues élet leghitelesebb muzsikusai:
A Chicago blues koronázatlan királynője, Karen Carroll és bandája, a Mississippi Grave Diggers újdonsült, Evolution Revolution című lemezének anyaga mellett újabb saját szerzeményekkel és nagysikerű tradicionális dalok feldolgozásával szórakoztatja idén először a hazai közönséget.
Az est másik főszereplője a Blues Patika legújabb felfedezettje, Sophie, a fiatal rockabilly, blues énekesnő és lendületes csapata alkotta Rhythm Sophie zenekar, mely formáció különös tehetséggel képes arra, hogy visszaidézze az ’50-es évek Chicagójának mulatóit, a fülledt blues-ban fürdő éjszakákat.
A Fővárosi Művelődési Házban április 1-jén 19 órától szólnak a blues, a funky és a rock ’n’ roll hangjai a füstös groove-ok kedvelőinek és mindazoknak, akik eddig még nem merültek el e varázslatos zenei világban.
Különböző nációk és generációk hangjai forrnak össze ezen az estén, melyeknek a tavaszt köszöntve, a legfőbb üzenete az élet megújulása és élvezete!


Steve Howell: Since Saw You Last
2010-03-13 | kritika


Egyáltalán nem mondhatjuk, a több mint negyven éve az amerikai roots music legjobb előadói közé tartozó Steve Howellre, hogy lemezei számával valamiféle rekordra törne, hiszen a januárban kiadott Since Saw You Last előtt eddig csak két albuma jelent meg.
Az első, a 2006-os Out Of The Past című CD country blues és háború előtti jazz szerzeményeket tartalmaz, míg utódján, a My Mind Gets To Ramblin'-on csakis country blues hallható.
Az énekes-gitáros ezen időszak alatt ismerkedett meg Darren Osbornnal, a Sandbox Recording Studio tulajdonosával - kapcsolatuk az új lemezen is folytatódott, Osborn a produceri és a stúdió munkák mellett dobol és ütőhangszereken játszik.
A Since Saw You Last meglehetősen eklektikusra sikeredett, country blues, rockabilly, folk és R&B dalok hallhatóak rajta javarészt akusztikusan előadva. Az ember hallójárataiba lassacskán másznak csak bele a lemezen hallható dallamok, majd kivétel nélkül minden dal felfedi saját szépségét és egy igényesen összeállított szólóalbum képe rajzolódik ki előttünk.
Frank Stokes, Mance Lipscomp, John Lee Hooker, Taj Mahal, stb. szerzeményei követik egymást - ha ki kellene választanom, hogy melyek érintik meg legmélyebben a hallgató lelkét, akkor voksomat a Downtown Blues, I Won’t Cry és a Since I Fell For You nótákra adnám le.

Out Of The Past, 2010

hoati


Mare Edstrom: Mare’s Blues
2010-03-09 | kritika


A wisconsini énekesnő, Mare Edstrom útja a blues-hoz nagyon hosszú volt és sok más műfajon keresztül vezetett. Először helyi rock bandákban énekelt és zongorázott, később a jazz felé fordult és Townes van Zandt, Eric Taylor, Greg Brown, Janis Ian stb. szerzeményeit énekelte.
Első kimondottan blues felvételeket tartalmazó lemeze 2004-ben Inside The Blues címmel jelent meg, melyen olyan blues legendák felvételeit dolgozta fel, mint Jimmy Rogers, Blind Willie McTell, Muddy Waters és Robert Johnson.
Második CD-je, a Shake 'Em On Down új kísérőzenészekkel, korai blues ritkaságokat tartalmazva 2006-ban látott napvilágot. Ez, az előző lemezhez képest még nagyobb figyelmet, még több dicséretet kapott.
Kis zenei kitérőt követően újabb blues lemeze Sugar Sweet címmel jelent meg – Mare elfeledett mesterek, Betty Everett, Julia Lee, Arthur Alexander és Ma Rainey szerzeményeit ásta elő.
A tavaly kiadott Mare’ Blues a fenti albumokból szerkesztett izgalmas, jó arányérzékkel összeállított válogatás, mely tradicionális és modern blues-okat, akusztikus és a keményebb világot képviselő elektromos felvételeket is tartalmaz, ösztönzőleg hatva további ismerkedésre azok számára is, akik ez idáig nem hallottak semmit Mare Edstrom munkásságáról.

Spiritone Records, 2009

hoati


Változások a Radics Béla R.B. Emléktársaság életében
2010-03-05 | hír


Az év elején több fontos változás történt a Radics Béla R.B. Emléktársaság életében. Az éves beszámoló taggyűlés során Sárkány Ferenc titkári beosztásáról lemondott, helyére Tóth Tamás került megválasztásra.
Egy másik lényeges változás, hogy ezentúl a Club 68’ rendezvényei új helyszínen, a Gitárpontban kerülnek megrendezésre - Kocsándi Miklós, a Gitárpont tulajdonosa felajánlotta, nem csak helyiséget ad ingyen, hanem zenekari hangosítást is.
A Gitárpont pontos címe a következő: Csili Művelődési Ház, Budapest, Nagy Győri István u. 4-6.
Az Emléktársaság tavaszra Radics Béla Emlékkoncertet tervez, ahol egy este több előadó tolmácsolásában elhangzana a teljes Radics Béla életmű, amit három kamerával rögzítenének, majd DVD-n jelentetnének meg. Nyár folyamán pedig a tavalyi sikeres Búbánat-völgyi Woodstock Emlékfesztivált szeretnék megismételni.
Idei terveikben szerepel még a Radics – Póka – Döme trió egyik 1978-as koncertjének korlátozott példányszámban, LP-n történő megjelentetése, valamint egy gazdagon illusztrált kiadvány, amiben a társaság első tíz évét dolgozzák fel Budai Ervin segítségével. A kiadványban eddig még sosem publikált Radics Béla fotók lesznek láthatóak, ráadásként CD melléklet.
Az Emléktársaság soron következő klubnapja 2010. március 12-én kerül megrendezésre, melyen Kis Zoltán Zéróval Nemes Nagy Péter beszélget, míg zenél Berta Zsolt és a házigazda zenekar, a Tűzkerék xT.

hoati


Shawn Pittman: Too Hot
2010-03-03 | kritika


Ha Texas blues-ról beszélünk, akkor Blind Lemon Jefferson, Lightnin' Hopkins, Johnny Winter és Stevie Ray Vaughan nevét feltétlenül meg kell említeni. De nem feledkezhetünk meg az e stílust játszók újabb generációjához tartozó Shawn Pittman nevéről sem.
Az ifjú gitárnyüvő tavaly novemberben olaszországi koncertkörúton szerepelt, ahol az egyetlenegy szabadnapját kihasználva stúdióba vonult, majd rögzítette a Too Hot című lemezt, mely nem sokkal a megjelenését követően a Real Blues Magazine Top 100-as listájának tizedik helyén landolt. A CD a címadó Jerry McCain dal mellett még olyan jól ismert szerzeményeket tartalmaz, mint a How Many More Years (Howlin’ Wolf), The Same Thing Could Happen To You (Lazy Lester), Slow Down (Larry Williams), Geronimo Rock (Jerry McCain) és Lookin’ Good (Magic Sam).
Pittman tökéletes felkészültségéhez, virtuozitásához és zenei érzékenységéhez kétség sem fér, míg a dalok mesterien kidolgozottak, melyeket a turnén is szereplő kiváló olasz zenészek, ’John Lee’ Emanuel Zamperini (dob) és Martin ’Keith Punch’ Iotti (basszusgitár) kíséretében, Max Luglival (szájharmonika) kiegészülve ad elő.
Shawn Pittman lenyűgöző gitárjátékát hallgatva mindenki a saját fülével győződhet meg róla, hogy miért tartozik a világ legkedveltebb előadóinak a sorába.

Feelin’ Good Records, 2010

hoati


Koncertek márciusban
2010-02-28 | koncertajánló


Big Fat Chubby & The Swamp Busters
2010. március 13. – Budapest, Williams Village Bowling & Country Club

Blues B.R.Others Show
2010. március 05. - Budapest, Old Man's Music Pub

Deák Bill Blues Band
2010. március 01. – Budapest, Morrison’s 2 Music Pub
2010. március 06. – Budapest, Békásmegyer
2010. március 09. - Budapest, Old Man's Music Pub
2010. március 13. – Budapest, Téglagyári Megálló
2010. március 14. – Győr, Petőfi Sándor Művelődési Ház
2010. március 19. – Szigetvár, Városi Sportcsarnok
2010. március 23. - Budapest, Old Man's Music Pub
2010. március 26. - Budapest, Josefina Blues Bell
2010. március 27. – Tatabánya, Puskin Művelődési Ház
2010. március 31. – Budapest, Morrison’s Music Pub

Ferenczi György és a Rackajam
2010. március 01. – Budapest, Szimpla Kert
2010. március 13. – Rákóczifalva, Varsány Közösségi Ház
2010. március 15. – Biatorbágy, Faluház

Hobo
2010. március 01. – Gyula - Circus Hungaricus
2010. március 05. - Budapest, Budapesti Kamaraszínház - Circus Hungaricus
2010. március 10. - Budapest, Budapesti Kamaraszínház - Circus Hungaricus
2010. március 11. – Herend - József Attila est
2010. március 12. – Veszprém, Expresszó Klub Mozi - Circus Hungaricus
2010. március 14. – Bakonybél, Faluház – Adjatok a kutyáknak húst
2010. március 16. - Budapest, Budapesti Kamaraszínház - Csavargók tízparancsolata
2010. március 17. - Debrecen, Csokonai Színház - Circus Hungaricus
2010. március 18. - Debrecen, Csokonai Színház - Circus Hungaricus
2010. március 19. – Inota, Retro Színház - Vadászat
2010. március 20. – Szentendre, Polgármesteri Hivatal - Tudod, hogy nincs bocsánat
2010. március 21. - Budapest, Budapesti Kamaraszínház - Tudod, hogy nincs bocsánat
2010. március 23. – Budapest, Angyalföldi József Attila Művelődési Központ - Hármasoltár
2010. március 26. – Jászberény - Circus Hungaricus
2010. március 27. – Nyíregyháza - Tudod, hogy nincs bocsánat
2010. március 30. - Debrecen, Csokonai Színház - Csavargók tízparancsolata
2010. március 31. - Debrecen, Csokonai Színház - Csavargók tízparancsolata

Jack Cannon Blues Band
2010. március 02. – Budapest, Szimpla Kert
2010. március 11. – Budapest, Picasso Point Blues & Jazz Klub

Jambalaya
2010. március 20. – Budapest, Take Five

Living Blues Project
2010. március 11. - Budapest, Jazz Klub
2010. március 14. - Budapest, Old Man's Music Pub
2010. március 25. - Budapest, Rockrandevú

Nemes Zoli & Horváth Misi
2010. március 10. – Budapest, Szimpla Kávézó
2010. március 24. - Budapest, Szimpla Kávézó
2010. március 29. - Budapest, Fat Mo’s Music Club

Pribojszki Mátyás & Kovács Erik
2010. március 03. - Budapest, Fat Mo’s Music Club

Pribojszki Mátyás Band
2010. március 17. - Budapest, Fat Mo’s Music Club

Rambling Blues Trió
2010. március 19. – Szeged, Belvárosi Mozi

Sonny & Horváth Misi
2010. március 09. – Budapest, Szimpla Kert

T. Rogers
2010. március 09. – Budapest, Fat Mo’s Music Club
2010. március 12. – Budapest, Fregatt Music Pub
2010. március 19. – Budapest, Fregatt Music Pub
2010. március 23. – Budapest, Fat Mo’s Music Club
2010. március 26. – Budapest, Fregatt Music Pub
2010. március 27. – Budapest, Yes Pub

Takáts Tamás Blues Band
2010. március 12. – Miskolc, Vian Klub
2010. március 13. - Baja
2010. március 20. – Kisújszállás

Tenderfoot Blues Unit
2010. március 13. – Budapest, Szilvuplé
2010. március 20. – Budapest, City Pub
2010. március 26. – Szentendre, Új Művész Étterem

Tengs-Lengs
2010. március 19. – Érd, Blues Tanya

Tom White és Barátai
2010. március 05. – Szekszárd, Húsvasaló Pub
2010. március 06. - Újhartyán
2010. március 13. – Nagykanizsa, Művelődési Ház
2010. március 16. – Budapest, Városmajori Gimnázium
2010. március 19. – Budapest, Hungexpo
2010. március 20. - Budapest, Hungexpo
2010. március 20. – Budapest, Lurdy Ház
2010. március 21. – Budapest, Hungexpo
2010. március 27. – Nagykőrös, Bols Jazz Cafe

Török Ádám és a Mini
2010. március 12. – Szigetvár, Flórián Rendezvényközpont
2010. március 13. – Dunaújváros, Music Land Zenesziget
2010. március 14. - Budapest, Fat Mo’s Music Club
2010. március 19. – Szigetszentmiklós, Könyvtár
2010. március 20. – Budapest, Budavári Művelődési Ház
2010. március 25. – Békéscsaba, Elefánt Söröző
2010. március 26. – Hódmezővásárhely, Ifjúsági Ház
2010. március 27. – Szeged, Port Royal étterem

Török Ádám és a Misi
2010. március 15. – Nyergesújfalu, Vidám Próféta Pub
2010. március 16. – Budapest, Szimpla Kert
2010. március 18. – Budapest, Lámpás Klub

Tűzkerék xT
2010. március 12. – Budapest, Csili Művelődési Központ

VasZoli és Özséb
2010. március 09. – Budapest, Zöld Macska Diákpince

Összeállította: Turista


Thorbjorn Risager: Track Record
2010-02-26 | kritika


A skandináv országok jól ismertek arról, hogy nagyszerű blues és jazz muzsikusokat adtak a zenei világnak. Ezt a tényt erősíti a látókörömbe került dán nemzetiségű blues előadók/zenekarok sora: a Mike Andersen Band, Thorbjorn Risager és Tim Lothar.
Thorbjorn Risager ez idáig 15 országban koncertezett, felvételeit a világ 65 rádióállomása játszotta. A tavaly megjelent Live At Victoria című, a svédországi Malmö városának színházában rögzített koncertfelvételen csak néhány új szerzemény volt hallható – ezzel szemben, a Track Record kilenc új, valamint Big Joe Williams örökérvényű szerzeményének, a Baby Please Don’t Go feldolgozását tartalmazza.
Risager zenéjében sok nagyszerű blues, rhythm ’n’ blues és soul művész hatása mutatható ki, ennek ellenére sikerült kialakítania saját, könnyen felismerhető stílusát.
A hattagú zenekar – aminek tagjai többségével 2003 óta együtt dolgozik – harmonikással és háttérvokalistákkal kiegészülve remek muzsikát produkál, tökéletes zenei hátteret biztosítva a gitáros-énekes részére, aki lenyűgöző, erőteljes, kissé rekedt hanggal rendelkezik.
Néhány dal, mely elvarázsolt: Let’s Go Down, Stand Beside Me és az Eyes That Turned Away.
A CD-t nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek meghallgatásra.

Cope Records, 2010

hoati


Nemzetközi turnén a Vadvirágok Blues Band
2010-02-24 | hír


A hétvégén a Vadvirágok Blues Band nemzetközi turnéra indul, mely során Magyarország mellett fellépnek Szerbiában, Bulgáriában és Romániában is.
A zenekar 2007-ben alakult fiatal egyetemistákból. Repertoárjuk a ’40-es, ’50-es évek blues-ától a ’70-es évek rock & rolljáig terjed, melyben megtalálhatóak Muddy Waters, John Lee Hooker, B.B. King, Jimi Hendrix, a Cream, a The Rolling Stones, a The Doors és a Hobo Blues Band dalai - de rendelkeznek saját, magyar nyelvű szerzeményekkel is.
A budapesti csapat fennállása óta közel 180 koncertet adott hazánkban és külföldön. Együtt zenéltek Vasko The Patch (Vasko Krapkata) bolgár blueszenésszel és Sugar Blue amerikai szájharmonikással.
A zenekar tagjai: Suba Attila – ének, Medve Attila – szájharmonika, ritmusgitár, Mátray Csanád – szólógitár, Krómer Márton – basszusgitár és Vértes Péter – dob.

hoati


Tim Lothar: In It For The Ride
2010-02-22 | kritika


Napjaink elektromos zenei dömpingjében üdítően hat, ha akusztikus produkcióval találkozik az ember. „Hibátlan tradicionális, de mégis egyéni hangú country blues Robert Johnson, Son House és társaik nyomdokában haladva.” – olvasható Tim Lotharról. Na de ki Ő, aki felüdülést hoz a zajos mindennapokba?
Tim Lothar 1968-ban született Dániában. Zenei karrierjét dobosként kezdte, majd 25 év elteltével a váltás mellett döntött, akusztikus gitárra nyergelt át és klasszikus amerikai delta blues-t kezdett el játszani. A szóló előadóművészi évei kezdetén nem tétlenkedett sokáig, 2006-ban, otthonában elkészítette a Cut To The Bone című debütáló lemezét. A korong pozitív fogadtatásban részesült hazájában és külföldön is: „Egy gitáros blues-zal a vérében”, „Egy újabb európai klasszis blues zenész” – lelkesedtek a kritikusok. Az album nemcsak ismertté tette a nevét, hanem ennek révén beutazhatta Európát.
2009-ben jelent meg a második In It For The Ride címet viselő lemeze, amin továbbra is Mississippi Blues-t játszik. A CD-n sikerült megtartania a bemutatkozó album nyersességét, továbbra sem díszítette túl a számokat, csak Ő van és a gitárja. Zenéjének fő érdeme az ismert szerzemények (Someday Baby Blues, Shake It And Break It, Mississippi Aberdeen, Careless Love, Stones In My Passway) személyes újraértelmezése, a jó saját dalok (In It For The Ride, Honeybee, Over There), valamint a hibátlan slide gitárjáték. A pozitív visszajelzés ebben az esetben sem maradt el, az angol Blues Matters magazin ezt írta róla: „Tim Lothar saját dalai annyira jók, hogy utána kell nézned, hogy sajátja-e, vagy Sleepy John Estes vagy Charley Patton szerzeménye.”. A gitáros az albumért megkapta az év Dán Blues Lemezének járó díjat.
A zenész az elkövetkező napokban többször is hallható lesz hazánkban, kár lenne kihagyni!

Magánkiadás, 2009

Turista


A hetvenes évek szellemiségét megidézve
2010-02-20 | beszélgetések


A Bőrgyári Capriccio 2000 tavaszán alakult, hogy népszerűsítse a blues, rhythm & blues, rock és progresszív rock műfaj ismert és kevésbé ismert, a '60-as, '70-es években született klasszikusait, valamint, hogy saját számokkal bővítse a magyar zenei palettát.
Míg első lemezük inkább az útkeresésről szólt, második, Progressive című albumuk már jól tükrözte a zenekar által követett zenei irányt.
Az új, Túlsó oldal című, saját szerzeményeikből álló CD-jük a hetvenes évek szellemiségét megidézve több hazai blues-rock híresség közreműködésével készült, mely bemutatójára 2010. február 26-án kerül sor.


hoati: Közel másfél éve beszélgettünk utoljára. Mi történt veletek azóta? Jó pár jelentős fesztiválon is sikerült fellépnetek!
Gazdag Viktor:
Igen, repül az idő. Szerencsére több emlékezetes bulink volt azóta, a Sziget Fesztivál Blues színpadán már visszatérő fellépők vagyunk, a Millenárison is volt egy szép emlékű bulink tavaly nyáron és több motoros találkozón is szerepeltünk. Emellett elég sok időt töltöttünk a stúdiómunkával.

h.: A zenekar tagsága némileg átalakult, mi indokolta ezt?
G.V.:
Az indok részben az új album, változtattunk a hangzáson és így billentyűn rendszeresen Nemes Zoltán játszik velünk, nagyon jól színesítve a zenénket; Paróczai „Tacskó” Attila a Mini mellett nálunk is basszusgitározik, az ő játéka tényleg új hangzást hozott, illetve Kecskés András ritmusgitárosként a rock világából váltott a blues-osabb hangzás felé.

h.: Az új, Túlsó oldal című lemezetek bemutatójára 2010. február 26-án kerül sor. Kérlek, mutasd be a friss anyagotokat!
G.V.:
Hosszú munka volt, több mint egy év, amíg elkészült - főleg azért, mert a stúdióban készítettük a számokat, később jöttek a szövegek és végül a vendégművészek. De úgy gondolom megérte, mert egy fogyasztható, színvonalas album lett az eredmény. A koncepcióm az volt, hogy mivel ez a banda első saját számokból álló lemeze, hívjuk el azokat a zenészeket, akik minket inspiráltak, akik zenéjén felnőttünk. Így pár szám erejéig vendégünk Török Ádám, Tátrai Tibor, Póka Egon és Németh Károly. Emellett pályatársaink közül Oláh Andor herflizik és Nemes Zoltán billentyűzik az albumon. A zenéket én írtam, több szövegíró is bemutatkozik az albumon, de Boros Gyuri (Ölveti Blues Band) barátom is írt egy remek verset.

h.: Hogyan sikerült az említett vendégművészeket megnyerni a felvételhez?
G.V.:
A bandánk jubilál, idén 10 éves. Ezen idő alatt jó kapcsolatba kerültünk sok zenésszel, így relatív egyszerű volt, inkább az időpont egyeztetések mentek nehezebben. Úgy gondolom, hogy a lemez mindenkit hamar meggyőzött a produkció színvonaláról.
Nekünk mindenképp óriási megtiszteltetés egy albumon szerepelni velük, nekem személy szerint dalszerzőként egy régi álmom teljesült!

h.: Tavaly a Magyar Dal Napján már bemutattátok a lemez anyagát. Hogyan fogadta a közönség?
G.V.:
Szép emlék nekünk, holott még korán sem voltunk kész a számokkal. Több százan voltak Óbudán, különösen a Cseh Tamás emlékére játszott Batthyányi tér blues aratott sikert!

h.: Az előzenekar szerepét a White Coffee tölti be. Mit kell tudni erről a bandáról?
G.V.:
Régi barátaink, majdnem egyszerre alakultak velünk, több közös koncerten vagyunk már túl.
Profi banda, hasonló felállásban játszanak, mint mi. Mindenképp érdemes meghallgatni őket, rendszeresen játszanak a Colombus hajón.

A beszélgetés e-mail váltáson keresztül valósult meg.

hoati


Tomislav Goluban & Little Pigeon ForHill Blues: Zagorje Blues
2010-02-17 | kritika


Tavaly volt szerencsém bemutatni a horvát Tomislav Goluban és zenekarának, a  Little Pigeon ForHill Bluesnak a Mr. B. című lemezét. Recenzióm befejezésében kíváncsiságomnak adtam hangot, a folytatást illetően. És lőn, a napokban az énekes-szájharmonikás legújabb lemezét vehettem a kezembe.
Tomislav Goluban 1997-ben kezdett szájharmonikázni. Az azóta eltelt közel másfél évtizedben három stúdió lemeze és két maxi single-je jelent meg. Részvett a 2005-ös trossingeni World Harmonica Festivalon, ahol negyedik helyezést ért el, valamint a huszonötödik International Blues Challenge-en, Memphis-ben.
Zenéjében a country blues-t szülőföldje, Zagorje tradicionális muzsikájával kombinálja, melyhez némi zydeco, ragtime és gospel keveredik – e koncepció a Zagorje Blues-ra is igaz.
A CD-n található saját, valamint tradicionális dalok horvát nyelven szólalnak meg, mely cseppet sem zavaró. A közreműködő zenészek névsora meglehetősen hosszú, valamennyiük nevét felsorolni képtelenség, mivel harmincan voltak, így csak a két külföldi előadó, az amerikai Joe Filisko (szájharmonika) és az olasz Mike Sponza (gitár) nevét említeném meg.
Néhány kedvencem a lemezről: Isel budem v kleticu (Goluban és mentora, Filisko duó felvétele), Oj, mladoski moja (a XIX. században, az Osztrák-Magyar Monarchiában közkedvelt szlovák dal), Brzi vlak (először a hasonló című maxin volt hallható) és a Kaj god blues (1971-ben keletkezett szerzemény).
Összességében nem találtam gyenge pontot a lemezen, melynek dalai végig tele vannak vibrációval, de ugyanakkor érzékiséggel is. Tomislav Goluban a bevezetőben említett lemezével meglehetősen magasra tette a mércét, melyet az új albumával sikerült felülmúlnia.

Aquarius Records / Spona, 2009

hoati


Vörös szegfű blues
2010-02-15 | beszélgetések


A ’80-as évek második felében tűnt fel a hazai színpadokon az ausztriai Ripoff Raskolnikov. Jellegzetes alakját, zenéjét hamar megkedvelte a közönség. Őt kérdeztem zenéről, inspirációs forrásról, az új lemezéről…

Turista: Általában két dolgot szoktak veled kapcsolatban kiemelni. Elsősorban olyan kultikus figurákhoz, olyan dalszerzőkhöz hasonlítanak, mint Bob Dylan, Van Morrison és Tom Waits. Másodsorban meg szokták említeni, hogy később, egy másik korba születtél, mint ahogy kellett volna. Mit szólsz ezekhez a megállapításokhoz?
Ripoff Raskolnikov:
Van benne valami.

T.: Te hová helyeznéd magadat a zene világában?
R.R.:
Ezen nem szoktam elgondolkodni. Szeretek gitározni és időnként néhány dalt összerakni, és nagy örömmel veszem tudomásul, hogy ebből meg lehet élni, anélkül, hogy hatkor kelne az ember mindennap.

T.: A Bűn és bűnhődés című Dosztojevszkij regény hatására választottad a művészneved. Ez már több mint harminc éve történt. Azóta is olvasol szépirodalmat?
R.R.:
Igen, persze. Még mindig szeretem a XIX. századbelieket, de olyan angol nyelvű kortárs írókat, mint pl. Paul Auster vagy Kazuo Ishiguro is nagyon kedvelem.

T.: Sosem gondolkodtál azon, hogy néhány ausztriai vagy akár magyar zenészhez hasonlóan kiköltözzél az Egyesült Államokba?
R.R.:
Nem. Amúgy töltöttem egy kis időt az USA-ban, de nem találtam valami szimpatikus országnak.

T.: Mennyire figyeled a blues világ napi aktualitásait?
R.R.:
Egyáltalán nem.

T.: Mi hat rád inspirálólag napjainkban?
R.R.:
Ha az utolsó pár lemezemre gondolok, nem állíthatnám, hogy sok másról szólnának, mint a szerelemről vagy annak hiányáról. Ebben, úgy látszik, hűségesen követem a blues tradícióját. Ahogy a franciák szokták mondani: Cherchez la femme...

T.: Vonzódsz még hazánk felé? Ugyanis, ha az utóbbi éveket összegezzük, a mérleg nyelve nem éppen pozitív irányba mutat.
R.R.:
Ez sajnos igaz. Engem a sok jobboldali menetelés és zászlólobogtatás eléggé ijeszt. Ahogy, pl. a cigányokhoz viszonyul a magyarok többsége, az szerintem egyszerűen borzasztó.

T.: A közelmúltban rögzítetted az új lemezedet. Mesélnél erről?
R.R.:
Éppen a keverés fázisában vagyunk. Ugyanabban a felállásban vettük fel, mint a 2006-os Everything Is Temporary-t, és úgy néz ki, 14 dal lesz rajta. Azt a tényt, hogy a sok visszahallgatás során még nem untam meg az anyagot, azt igen jó jelnek érzem.

T.: Milyen témákat járnak körül az új dalok?
R.R.:
Ahogy már korábban mondtam…

T.: Többször felléptél már a Budapest Blues Fesztiválon. Ez idén sem lesz másként. Kijelenthetjük, hogy elismer, szeret a magyar közönség?
R.R.:
Csak nyugodtan!

T.: Játszani fogsz Pécsett és Szentendrén a dán Tim Lotharral is. Övé lett 2008-ban, Dániában a legjobb blues lemez. Mivel készültök erre az estre?
R.R.:
Különösebben nem készülök, gondolom Ő sem. Két valamit erő bluesman csak tud majd valamit improvizálni.

A beszélgetés e-mail váltáson keresztül valósult meg.

Turista


„A zene mindent felülírt az életemben.”
2010-02-13 | beszélgetések


Oláh Andor 1999-ben alapította meg a Blues Patika Közhasznú Alapítványt a műfaj népszerűsítése céljából. Az alapítvány koncerteket, fesztiválokat, turnékat, hangszeres oktatásokat és blues történeti előadásokat szervez. Az elmúl évben tizenkettedik alkalommal rendezték meg a Blues Patika Jamboree-t. Ennek apropóján kérdeztem a pályafutását 20 éve kezdő szájharmonikást.

hoati.: Tavaly, november végén tizenkettedik alkalommal került megrendezésre a Blues Patika Jamboree. Mennyire váltak be elképzeléseitek, hogy sikerült a fesztivál?
Oláh Andor.:
A Jamboree színes programot terített a látogatók elé. A partnerként társuló Gödör Klub adottságai teljesen megfelelnek nekünk, és a visszajelzések alapján a közönségünknek is. Ott laza körülmények között, akár egy sörrel, cigivel a kezedben is végignézhetsz egy koncertet.
A szervezés már az év elején elindult és több név is szóba került lehetséges fellépőként. Helyszínek között a budapesti mellett felmerült szlovákiai és csehországi rendezvény lehetősége is. Charlie Musselwhite és zenekara, a három helyszín közül a cseh partner válságviharát érezve visszalépett, ezzel kútba esett ez az ötlet és nagy csobbanással elmerült az iszapos vízben.
Közvetlen baráti szálak fűződtek Jeanne és Karen Carroll révén Koko Taylorhoz, de az érezhető nehézségek és a kaszás lassan végleg felszedte az ide vezető út köveit. Ezután kevés időnk maradt, így a hosszas ötletelés után szlovák partneremmel, Sajtos Ferenccel egyetértésben Mungo Jerry mellet döntöttünk, és utólag azt kell mondanom, hogy nem volt rossz a választás. A zenekar több mint kettő és fél órás muzsika élményében fürdette a közönséget egy igazi élő legendához méltóan.
A mai világban ritkán találkozom olyan zenésszel, aki tényleg szívből, élvezettel játszik a közönségnek. A profizmus néha már a kimért játékidőig terjed. Idegen tőlem, amikor azt látom, hogy a sztárzenekar dobosa az utolsó leütés után mesterien kidolgozott mozdulattal már a tokba is dobja az ütőket, és mintegy szimbolizálva a koncert végét behúzza a cipzárt.
Szerencsére a mi rendezvényünkre ez soha nem volt jellemző. Tavaly is jó muzsikával, baráti légkörben és hangulatban töltöttük az éjszakát hajnal fél ötig. Velünk volt Jimi Hendrix lelke, a hajnali kakasszó előtt tért vissza a túlvilági zenészek klubjába.
Saját bandám is komoly sikert könyvelhetett el. A rendezvény napján jelent meg a zenekar első lemeze, és ünnepléssel töltöttük az estét, igazi örömzenével sikerült bevonni ebbe a közönséget is.

h.: Esetleg egy momentum, egy sztori, amire évek múltán is szívesen emlékszel?
O.A.:
Millió van, de ami kötődik az eseményhez, az Mungo Jerry két és fél órás koncertjéhez fűződik. A koncert előtt megkérdezte, hogy mennyit játszhat. Hetven - kilencven percet kértem tőle, aztán ez jócskán több lett. Végül a hátam mögött nyugtalankodó zenészek miatt jeleznem kellet neki többször is, hogy sajnos lejárt az idő. Ők azonban csak nyomták a blues-t. Másnap a zenészek nevetve mesélték, hogy Ray beállított órája egyszerűen megállt, ezért felborult az időérzéke. Szerintem ez csak egy kedves magyarázata volt a zenében való elszállásnak, amit egy igazi blueser megért és elfogad. Végtére is nem siettünk sehová, előttünk volt még az éjszaka, és így kb. fél ötkor szálltak alá a Hendrix-esek.
Másnap Mungo Jerry-t a Klikk Fesztiválra vittem, Szlovákiába. Ott három órás fergeteges bulit játszott. Duracell nyúlként töltötte a közönséget. A tini feelinggel megáldott 63 éves mester tanított valamit a fiatal generációnak: játszani csak szívből érdemes!

h.: A Blues Patika Életműdíjat Török Ádám kapta. Nem látjátok célszerűnek egy olyan díj évről-évre történő kiosztását, mely a feltörekvő előadókat/zenekarokat célozná meg? Úgy gondolom, ez sokakra inspirálóan hatna.
O.A.:
Ezt a feladatot a tehetségkutatókra hagyom. A Blues Patika Életműdíj egy bizonyos műfaj, stílus iránti elkötelezettséget, és annak eredményeit díjazza.
Nincsenek már polihisztorok. Ahogy a világunk, úgy a blues is szétágazik milliónyi irányba. Különböző utakon halad tovább, és vannak vak ösvények, sokan bolyonganak. Van, aki rosszul választ vagy elviszi az életforma, vagy épp ellenkezőleg, a zenéje profi, de nincs meg az életforma. Ezek az előadók hiteltelenné válnak, ezeket nevezem hang zsonglőrnek, akiket benyel a hakni, stb. - vékony a jég, érezni kell a határokat. Találd meg magad, legyél mester!
Akik eddig díjat kaptak szerintem teljesen megérdemelten élvezik a kuratórium, és a közönség bizalmát, szeretetét. A nemzetközi blues elit tagjaivá váltak. Az elismerés, a tisztelet, nem megvásárolható. Ez a tehetség és az önzetlenség fizető eszköze. Egy fiatal zenész számára ijesztő lehet 20-30 évnyi eredményes munka, de hát ettől szép a díj kiérdemlése. Segítsen annyi, hogy az idő gyorsan repül, csak nem mindegy, hogy mivel töltjük a pergő perceket.

h.: A Mississippi Grave Diggers Karen Carrollal közös lemeze Evolution Revolution címmel jelent meg. Várható lemezbemutató turné itthon vagy külföldön?
O.A.:
Természetesen, most kerekedik ki egy közel két éves előkészítő munka. Karennel két éve dolgozom együtt. Tavaly júniusban robbantottam a régi formációt, és egy hónap alatt összeállítottam az új, állandó, ütőképes csapatot. A zenekar már ismert alakjai mellé feltétlenül fiatal, tehetséges zenészeket akartam behozni a lendület és a nyitott játék miatt. És természetesen fontos volt maga az ember is!
Mindenképpen nemzetközi vizekre szánom terelni a zenekar hajóját, mert ott a helye. Túl vagyunk már egy-két megmérettetésen. A visszajelzések alapján bárhol szívesen látják a bandát a blues nemzetközi élvonalában. Generációs váltás küszöbén állunk. Az élet törvényei szerint újra rendeződnek a sorok. A guruk helyébe csak guruk léphetnek a blues nagy világában. Mi készen állunk. Behajóztunk, csak a jó széljárásra várunk!

h.: A Jamboree Produkciós Iroda együttműködést alakított ki a Gazdasági Rádióval, mely minden nap 20 órától egy óra hosszban, Blues legendák címen, Kajárik Andrea szerkesztésében blues zenéket sugároz. Hogy épül fel egy műsor?
O.A.:
Nagyon egyszerűen. Ellátom a rádiót mérhetetlen mennyiségű blues-zal és különböző minőségi zenével. Ez nem csevegős adás. Azt egy másik rádióban szeretnék indítani.
Megállapodtam a Rockélet Magazinnal is, ahol rendszeresen, kéthetente jelenünk meg különböző írásokkal, kritikákkal a blues világából.

h.: Húsz éve kezdted a zenei karrieredet. Milyen tervekkel vágsz neki a soron következő éveknek?
O.A.:
A zene mindent felülírt az életemben. Ezzel tisztában vagyok, így már könnyebben kezdem a következő lapok megírását. Aranykort érzek, zenészként és szervezőként azt vallom, hogy a zenei szabadság madarának nem egy rozsdás kalitkában a helye, hanem a levegőben. Ezért meg is teszek mindent, ami tőlem telik.
Az életem zenével töltött első húsz éve hamarabb pergett le, mint ahogy egy láma egy imamalmot megpördít. Azt kell mondanom, hogy eléggé tartalmasan, aktívan, szórakozva töltöttem eddig is az életem és valószínűleg ezután sem lesz másként. Ez az életformám!
Nem akarok görcsösen mindent, mert a dolgok nagy része megtörténik magától is. Elég a teremtő gondolat, és az eddig hasznosított energia, idő végül pályára kell, hogy állítsa, és önjáróvá kell, hogy tegye az ötleteimet. Persze ember tervez, isten végez!

A beszélgetés e-mail váltáson keresztül valósult meg.

hoati


Új blues-jazz klub indult Pécsett
2010-02-10 | hír


Február 5-én, a közkedvelt UFF zenekarral startolt a pécsi Monarchia Blues-Jazz & Rallye Club. Fekete Kálmán, a PMD Blues Band vezetője a Makári Blues Kocsmában megszűnt blues kocsma mozgalmat indította újra – a zenei paletta is bővült: a blues és társműfajain kívül a jazz is rendszeres pódiumot kap, és folytatódnak a havonta kétszer, csütörtökön zajló népszerű rali közönségtalálkozók. Belépő nincs.

A klub februári programjai:
2010. február 12. – Beat’s
2010. február 20. – Ági & PMD Blues Band
2010. február 26. – Stoni Blues Band

hoati


Budapest Blues Festival hatodszor
2010-02-08 | koncertajánló


Budapest Blues Festival 2010
Budapest, Petőfi Csarnok
2010. február 27. 16 óra


Idén, február 27-én hatodik alkalommal kerül megrendezésre hazánk legrangosabb blues eseménye, a Budapest Blues Festival. A fellépők névsora igazi sztárparádét ígér.

Itt lesz a Chicago Blues Királynőjeként aposztrofált Deitra Farr, ráadásul együttesének sorait erősíti a világ egyik legjobb blues gitárosa, Alex Schultz (ex-William Clarke, ex-Rod Piazza, stb.). A repertoáron chicago blues és hammond orgonával és fúvósokkal megtámogatott soulos, rhythm and blues darabok hallhatók.
Ian Siegal neve ismerősen cseng itthon is. Az angol muzsikus elképesztő karizmájával ezreket hódított már meg Magyarországon. Tavalyi lemezét a legkomolyabb angol zenei szaklap, a Mojo az év legjobb blues albumának választotta. Ian a Petőfi Csarnok színpadán többször is előfordult már, de saját együttesével most debütál itt.
Dánia komoly blues központtá fejlődött az utóbbi években - Tim Lothar tavalyi albumáért begyűjtötte az év Dán Blues Lemezének járó díjat, és meg kell hagyni, joggal. Hibátlan tradicionális, de mégis egyéni hangú country blues Robert Johnson, Son House és társaik nyomdokában haladva.
Kellie Rucker Los Angeles apró termetű, de hatalmas hangú énekesnője (aki mellesleg a szájharmonikával is mesterien bánik), hazánk legjelesebb csapata, a Pribojszki Mátyás Band vendégeként mutatkozik be a honi közönségnek. A hölgy képességeiről ha csak annyit mondunk, ő váltotta az Imperial Crowns-ból visszavonult Jimmie Woodot az együttes frontembereként (új nevükön Soul Return), az talán sokat elárul a kirobbanó energiájú előadóról.
Ripoff Raskolnikov olyasféle szerepet tölt be felénk, mint a hatvanas-hetvenes évek előadói: JJ Cale, John Hiatt, Bob Dylan vagy Van Morrison. Messze az átlag feletti kvalitású dalszerző és emellett karizmatikus előadó is. Közelmúltban rögzítette a legjobb magyarországi muzsikusok társaságában új lemezét, és a fesztiválon jórészt ezt az anyagot mutatják majd be.
A Vaughan testvérek, a ZZ Top és társaik által képviselt gitárcentrikus texas blues-rock számos követőre lelt Magyarországon, de így vannak ezzel szerbiai barátaink is. A belgrádi blues szcéna legfényesebben ragyogó új csillaga a Nesa Zlatanovic által alapított Texas Flood. A frontember egy rövid vendégszereplés erejéig már bemutatkozott az első Joe Bonamassa koncert előtt, illetve Little G. vendégeként láthattuk őt a tavalyi Gastroblues fesztiválon is. Ősszel a belgrádi Sportarénában ők melegítették be a közönséget a ZZ Top előtt.
A mocsárvidék nem csak a louisianai muzsikusokra hatott termékenyítőleg, hanem a moszkitókra is. A fertőzések gyorsan terjednek, óceánok sem állhatnak útjukba, így nem csoda, hogy a blues vírust a Dunakanyarban is elkapták páran. A Magic Mosquitoz a legnyersebb mississippi bluesból merítette az ihletet, de teljesen saját hangzást és show-t hoztak létre.
Az este végén a fesztivál főszereplői egy All Star Jam Sessionben közösen is fellépnek. Valószínűleg ez a megismételhetetlen örömzene önmagában is elég ok kellene, hogy legyen, hogy ezt az egyszeri élményt senki se hagyhassa ki.

A korábbi évek hagyományait folytatva idén is két színpadon zajlanak majd az események. Délutántól a késő éjszakába nyúlva kb. tíz óra tiszta blues várja a vendégeket, az idén 25 éves Petőfi Csarnokban.

Az első 100 érkező között kisorsolásra kerül 3 db gyönyörű Budapest Blues Festival póló.

A fellépő előadók, zenekarok elérhetőségei:

Chicago Blues Királynője
Deitra Farr Band km. Alex Schultz and Raphael Wressnig
www.deitrafarr.com
www.alexschultz.com
www.raphaelwressnig.com

Anglia első számú blues előadója! Az év blues lemeze 2009 (Mojo Magazine)
Ian Siegal Band
www.iansiegal.com

Régi kedvenc, új lemezanyag
Ripoff Raskolnikov Allstars
www.ripoffraskolnikov.com

Los Angeles legvagányabb énekesnője, a legnépszerűbb magyar harmonikás együttesével
Pribojszki Mátyás Band km. Kellie Rucker
www.matyaspribojszki.com
www.myspace.com/kellierucker

Az év blues lemeze Dániában 2008
Tim Lothar
www.timlothar.com

Nehézsúlyú blues-rock Belgrádból
Texas Flood
www.texasfloodband.com

Mocsári garázs-blues a Dunakanyarból
Magic Mosquitoz
www.myspace.com/magicmosquitoz


Ferenczi György és a Rackajam: Milyen lárma?!
2010-02-06 | kritika


Az énekes-szájharmonikás Ferenczi György zenei pályafutását a ’80-as évek közepén kezdte - napjainkig több mint 250 lemezen szerepelt, a Herfli Davidson és Rackajam nevű zenekaraival pedig Európa-szerte nagy népszerűségre tett szert.
A Milyen lárma?! című lemeze 2007-ben, egy új korszak nyitányaként jelent meg. A CD-n található 11 dal egyik fele saját szerzemény, míg másik fele Petőfi Sándor, Radnóti Miklós és Weöres Sándor megzenésített versei, melyek hol népzenei stílusban, hol blues-ban, egyszer szájharmonikán, máskor hegedűn játszva szólalnak meg, létrehozva a sajátos Rackajam stílust.
A lemezen Ferenczi különböző hangszereken előadott virtuóz, ugyanakkor kifinomult és túlzásoktól mentes játéka, zenei nyitottsága, továbbá sajátos humora meghatározó. A Rackajam tagjai más generációt képviselnek, ebből kifolyólag zenei gyökereik is máshol keresendők, mégis a közös hangot tökéletesen megtalálták a zenekarvezetővel.
A CD belső borítóján Gere Attila bortermelő, a híres villányi Gere Pincészet tulajdonosának sorai olvashatók a természet és az ember közti tökéletes harmóniáról, a muzsikus és a bor kapcsolatáról - kedvet csinálva az igényes zene melletti minőségi bor fogyasztásához.

Gryllus, 2007

hoati