Kiemelt koncertek


Chris Bergson
Ripoff Raskolnikov Band
vendég: Nóvé Soma
2024.04.18.


Chris Bergson
& Ripoff Raskolnikov
2024.04.19.


Dan Patlansky

2024.04.20.


The Mojo
2024.04.26.


Fekete Jenő 60

2024.04.27.


Shemekia Copeland
Little G Weevil
and his band

2024.07.17.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Jethro Tull: Stand Up: The Elevated Edition
2017-01-06 | kritika


1969. augusztus 1-jén jelent meg a Jethro Tull második nagylemeze, a Stand Up, mely hamar toplistás lett és rohamosan nőtt a zenekar népszerűsége szerte a világban. Ősszel a Parlophone Records jóvoltából kiadták a méltán népszerű album deluxe verzióját Stand Up: The Elevated Edition címmel egy 2 CD-ből és 1 DVD-ből álló pakkban. A kiadvány első lemezén az eredeti album Steven Wilson által újrakevert sztereó változata található. A Stand Up kezdete volt a bluestól való eltávolodásuknak: ekkor jelentek meg először Ian Anderson folk-rock zenei hatásai az együttes addig inkább blues alapokra építkező zenéjében. „Ez volt az első saját lemezem, amely igazán eredeti zenét tartalmazott, különleges helye van a szívemben.” - nyilatkozta a közelmúltban Anderson. Az album olyan felvételei, mint a Johann Sebastian Bach feldolgozás Bourée, a Nothing Is Easy vagy az A New Day Yesterday ma is stabil szereplői a koncertjeiknek. Itt mutatkozott be a Jethro Tull új gitárosa, Martin Barre, aki 43 évig volt a csapat tagja. A birminghami származású muzsikus gitárjátéka meghatározó összetevő volt a zenekar sikerében. Bónuszként helyet kaptak a lemezen ritka dalok, a Top Gear című rádióműsorban rögzített session felvételek, valamint a Driving Song és a Living In The Past sztereó változatai. Ez utóbbi szám sokak szerint Anderson pályafutásának egyik legjobb darabja, az együttes a dal révén bekerült a Top Of The Pops című tv-műsorba. Az 1969 áprilisában kiadott kislemez nóták monó verziói a második korongon hallhatók, csakúgy, mint a Jethro Tull 1969. január 9-én rögzített svédországi koncertje. A banda a Jimi Hendrix Experience előtt lépett fel, a repertoár javarészt a This Was és az alig fél év múlva megjelenő Stand Up szerzeményeire épült. A koncert különböző bootleg verziókon korábban már forgalomba került. A DVD-n az eredeti nagylemez újramixelt DD/DTS 5.1 és PCM stereo változatai mellett a To Be Sad Is A Mad Way To Be és a Back To The Family eddig kiadatlan stockholmi képfelvétele kapott helyet. A kiadványhoz egy 112 oldalból álló könyvecske tartozik, mely ritka és eddig publikálatlan fotókat vonultat fel, bemutatja az album részletes történetét és tartalmazza Ian Anderson megjegyzéseit az egyes tételekhez.

Parlophone Records / Magneoton, 2016

hoati


2016 legjobb albumai
2016-12-30 | hír


Mint minden év végén most is áttekintettük a magunk mögött hagyott esztendő lemeztermését és összeállítottuk kedvenc albumaink tizenötös listáját. Ezek nem megkérdőjelezhetetlen etalonok, de talán reális képet adnak arról, milyen zenéket hallgattunk a leggyakrabban idén.

hoati
1. Kenny Neal: Bloodline (Cleopatra Records)
2. Mitch Kashmar: West Coast Toast (Delta Groove Music)
3. Rolling Stones: Blue And Lonesome (Polydor Records)
4. Janiva Magness: Love Wins Again (Blue Élan Records)
5. Toronzo Cannon: The Chicago Way (Alligator Records)
6. Johnny Rawls: Tiger In A Cage (Catfood Records)
7. Ronnie Earl & The Broadcasters: Maxwell Street (Stony Plain Records)
8. Mátyás Pribojszki Band: My Stories (Szerzői kiadás)
9. Fiona Boyes: Professin’ The Blues (Reference Recordings)
10.Fabrizio Poggi: The Amazing Texas Blues Voices (Appaloosa Records)
11. Vaneese Thomas: The Long Journey Home (Segue Records)
12. Little G Weevil: Three Chords Too Many (Xlnt Records)
13. The Bluesbones: Double Live (Eigen Beheer)
14. Bob Margolin: On My Road (Steady Rollin’ Records / VizzTone Label Group)
15. Ripoff Raskolnikov: Odds And Ends (Xlnt Records)

    

hcs
1. Rolling Stones: Blue And Lonesome (Polydor Records)
2. Kenny Neal: Bloodline (Cleopatra Records)
3. JW-Jones: High Temperature (Solid Blues Records)
4. Lurrie Bell: Can’t Shake This Feeling (Delmark Records)
5. Mátyás Pribojszki Band: My Stories (Szerzői kiadás)
6. Liz Mandeville: The Stars Motel (Blue Kitty Music)
7. John Long: Stand Your Ground (Delta Groove Music)
8. Ripoff Raskolnikov: Odds And Ends (Xlnt Records)
9. Janiva Magness: Love Wins Again (Blue Élan Records)
10. Sugar Ray And The Bluetones: Seeing Is Believing (Severn Records)
11. Bonnie Raitt: Dig In Deep (Redwing Records)
12. Toronzo Cannon: The Chicago Way (Alligator Records)
13. Tedeschi Trucks Band: Let Me Get By (Fantasy Records)
14. Rory Block: Keepin’ Outta Trouble: A Tribute To Bukka White (Stony Plain Records)
15. John Primer & The Real Deal Blues Band: That Will Never Do (Wolf Records)


Elmore James & His Broomdusters: Slide Order Of The Blues - The Singles As & Bs 1952-1962
2016-12-27 | kritika


Elmore James 1918. január 27-én született törvénytelen gyermekként a Mississippi állambeli Richlandban. Kiskorában édesanyjával egyik farmról a másikra vándorolt a jobb megélhetés reményében. Saját készítésű gitáron kezdett tanulni, tizennégy éves korától táncmulatságokon és barrelhouse-okban zenélt. Nagy hatással volt rá Robert Johnson és Kokomo Arnold játéka, Johnsonnal gyakran fellépett, elleste technikáját és megtanulta dalait. A ’30-as évek végén alakította első saját együttesét, de ez idő tájt sokszor játszott Sonny Boy (Rice Miller) Williamsonnal is. A II. világháborúban a haditengerészetnél szolgált Guam szigetén, leszerelése után unokatestvérével, Homesick Jamesszel és Eddie Taylorral koncertezett. Első kislemezét 1951-ben készítette el, a Trumpet Records részére rögzített Dust My Broom felkerült a Billboard Top 10-es listájára. Pályafutása során készített még kislemezeket a Meteor, Flair, Checker, Fire, Modern, Chief, Vee Jay és Chess lemezkiadók részére. Ezeket a felvételeket gyűjtötték csokorba a Slide Order Of The Blues - The Singles As & Bs 1952-1962 című kiadványon. A hiánypótlónak számító dupla albumon a műfaj olyan alapdarabjai hallhatók, mint a Dust My Broom, az I Believe, az It Hurts Me Too, a The Sky Is Crying, az I Can’t Hold On (Talk To Me Baby), a Look On Yonder Wall és a Shake Your Money Maker. Az említett nóták megszámlálhatatlanul sok feldolgozást megéltek, azonban nemcsak dalaival, hanem stílusával is hatott a következő nemzedékekre Elmore James, aki személyében az üvegnyaktechnika úttörőjét tisztelhetjük. A Blues Hall Of Fame-be 1980-ban beválasztott muzsikus negyvenöt éves korában, szívroham következtében hunyt el.

Jasmine Records, 2016

hoati


Jubileumi lemezzel jelentkezett a Shabby Blues Band
2016-12-18 | hír


A zalaegerszegi székhelyű Shabby Blues Band 1991-ben alakult, azóta közel ezer koncertet adott. Az egykori alapítók közül ma Kránitz Tónin kívül Angyal Tibor és Gedeon Attila vannak a zenekarban, ám volt olyan időszak is, mikor utóbbiak nélkül folyt a munka. Az eltelt negyedszázadban pontosan harmincan fordultak meg hivatalos tagként vagy vendégként az együttesben, közülük hárman sajnos már nem élnek. A kerek évforduló alkalmából kiadták immár hetedik lemezüket: a Negyedszázad Shabby Blues című album a nevével ellentétben sokkal inkább rockos lett, kicsit populárisabb, ezenkívül némi country és boogie woogie is fellelhető benne. Ez annak köszönhető, hogy a banda gitárosa és zeneszerzője, Gedeon ’Gida’ Attila végigjárta az Egyesült Államokban a 66-os utat, s gyakorlatilag ez az élmény inspirálta az új lemezt. A Shabby Blues Band szerzői kiadásban megjelent jubileumi albumán tizenkét szerzemény hallható, ebből tizenegy saját szám, egy pedig feldolgozás.

hoati


Kerek jubileumot ünnepel a Muddy Shoes
2016-12-09 | koncertajánló


A BLUESVAN.HU bemutatja:
Muddy Shoes „20”
2016. december 23.
Budapest, Muzikum Klub


Fekete Jenő 1983-ban szobrászként végzett, majd 1988-ban csatlakozott a Palermo Boogie Ganghez. A nagy népszerűségnek örvendő formáció frontembereként az egyik legkiválóbb blues muzsikusává nőtte ki magát hazánkban. Nagy Szabolcs a konzervatórium elvégzése után a szegedi főiskolán tanított zeneszerzést és kamarazenét. Baráti körében ismert volt a blues műfaj iránti mániákus szeretetéről. A két muzsikus útja keresztezte egymást és a közöttük kialakult zenei összhang arra indította őket, hogy 1996-ban Muddy Shoes néven közös zenekart alapítsanak. A duóhoz csatlakozott a legkiválóbb hazai blues dobos, Mezőfi István ’Fifi’ és a basszusgitáron játszó Pengő Csaba. A csapat a blues műfajában igen tág keretek között mozog, a XX. század elejének akusztikus világától a nagyvárosi blueson át egészen a modernebb hangvételű saját szerzeményekig. Megalakulásuk óta két lemezzel jelentkeztek. A bemutatkozó albumuk 1997-ben The Real Shuffling Hungarians címmel jelent meg. Az album nagy sikert aratott, több szakmai kritikus is nagyra méltatta a zenekart. Második lemezük, a Cool hosszú előkészítő munka eredményeként került kiadásra. „A rengeteg fellépés során már tökéletesen kiforrt anyag, tartalmaz feldolgozásokat és a közönség által slágerként kedvelt saját számokat is.” – nyilatkozta egykor Fekete Jenő a 2004-es keltezésű albumról. A híres blues és jazz előadók műveit, valamint Nagy Szabolcs és Fekete Jenő szerzeményeit tartalmazó korong Úton címmel magyar nyelvű dalt is tartalmaz, melyhez videoklip is készült. Az együttes állandó vendégei a fontosabb magyar és külföldi blues fesztiváloknak, számos tv- és rádiófellépésük volt idehaza és külföldön. Olyan blues nagyságokat is kísértek, mint Louisiana Red vagy Sugar Blue. Idén télen érkeztek el a huszadik születésnapjukhoz, amit 2016. december 23-án a Muzikum Klubban ünnepelnek.

Belépő: 1500 HUF (elővételben) | 2000 HUF (a koncert napján)
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub

hoati


Búval és bánattal örvendezzünk!
2016-12-04 | kritika


Vannak dolgok, amelyekért érdemes élni, vannak dolgok, amiért jó, ha van fülünk a hallásra, vannak dolgok, amelyekkel a bennünket körülvevő, egyre kevésbé emberbarát világot is könnyebb elviselni. Ilyen dolog a zene. Ebben az esetben a blues. Tudjátok az, amely akkor is itt van bennünk, ha minden kötél szakad, amikor minden elmúlik, minden elhagy.
Rohadt egy év volt a rock zenében. David Bowie-t és Paul Kantnert a rák vitte el, Keith Emerson főbe lőtte magát, Prince-szel a fájdalomcsillapítók végeztek, elment a fehér blues nagyapó Leon Russell, Scotty Moore, Elvis gitárosa, Mose Allison. És akkor még nem szóltunk a külön műfajnak tekinthető Leonard Cohenről, és a mi veszteségeinkről, Somló Tamásról, Laux Józsiról, Danyi Attiláról, vagy legutóbb Dévényi Ádámról. A klasszikus kor nagy figurái, különleges egyéniségek távoztak. Még jó, hogy itt van a Rolling Stones, amely újabb tanújelét adta elpusztíthatatlanságának.
A Stones már régen ott tart, hogy ha egyetlen új lemezük sem jelenne meg, ha egyetlen koncertet sem adnának, akkor is bőven ott vannak a 20-21. század zenei világörökségében, amelyhez a végítélet napja előtt néhány perccel is visszanyúlhatunk. (Persze, ha elhallgatnának, alighanem pillanatok alatt meg is halnának.) Erre 11 évvel utolsó stúdióban készült remekművük, az A Bigger Bang után kiráztak a kisujjukból egy elképesztő rhythm and blues lemezt, amelyben egykori tanítómestereik, Howlin’ Wolf, Willie Dixon, Little Walter, Memphis Slim előtt tisztelegnek. Az öreg bluesmanek adták meg nekik az első lökést annak idején, az ő dalaikkal tették le névjegyüket, mostanra már ők is öreg bluesmanek lettek, visszatértek azokhoz a forrásokhoz, amelyekből egykor jó volt meríteni, és amelyek a mai napig kristálytiszták.
Gyakran előfordul velem, hogy úgy érzem: a jó zenében nincs idő. A ’60-as, ’70-es évek legjobb lemezei abszolút mértékben a jelent képviselik számomra, és attól tartok, nem vagyok ebben egyedül. Talán éppen ez az időtlenség a titka annak, hogy a „nagy generáció” legjobbjai máig képesek maradandót alkotni. Ha egy idegen számára becsempésznénk a Blue And Lonesome című, 2016-os Rolling Stones lemezt a korai Stonesok közé, talán észre sem venné, legfeljebb arról, hogy Mick Jagger hangja mélyebb, érettebb lett.
Igazi örömzenét produkál nekünk a Jagger - Richards - Wood - Watts négyes, amelyet két számban az az Eric Clapton egészít ki, akinek szintén akadt már egy-két hiteles mondanivalója ebben a témában. (Esetleg poroljuk le az 1996-os From The Cradle című lemezét…) Jagger nemcsak önfeledten fújja a herflit, hanem egészen új oldaláról mutatkozik be hangja az I Can’t Quit You Baby-ben, amelyet sokan imádunk a Led Zeppelintől. Ez a záródal a lemez egyik csúcsa, de legalább ennyire magával ragadó a nyitó Just Your Fool, az igazi kesergő címadó felvétel, az ostinatós Hate You See You Go, vagy a Little Rain lusta lassúsága. A Ride ’em On Downhoz pedig mindjárt csináltak egy olyan klipet Francois Rousselet rendezésében, amelyet 16 éven aluliak csak szülői felügyelet mellett nézhetnek meg. Az egész lemez egészségesen nyers, fésületlen, romlatlanul dögös, olyan, amilyennek a Stonest mindig is szerettük.
Olcsó fordulat lenne azt írni, hogy ezzel a lemezzel a kör bezárul, hiszen a vén rock fosszíliák visszatértek a kiindulóponthoz. Ráadásul nem tartom valószínűnek, hogy az ő felfogásukkal, folyamatosan újratöltődésükkel valaha is „hattyúdalban” gondolkodnának. Úgy gondolom, hogy csak jól akarták magukat érezni, minden kényszer és kötöttség nélkül. Tegyük ezt mi is, a Blue And Lonesome-ot hallgatva.

Göbölyös N. László


Hat legendás beat- és rockzenekar dalai egy esten
2016-11-28 | koncertajánló


Hat egykor sikeres, mégis hányatott sorsú formáció ad közös koncertet december 3-án, a MOM Kulturális Központ színháztermében. A beatkorszak egykori hősei, akik közül többen rock történelmet írtak, még egyszer, talán utoljára idézik fel a nagy idők nagy dalait.



Hat zenekar, hat stílus, hat életút. Sorsuk azonban egy valamiben közös: a többnyire 1963 és 1975 között aktív formációk sikereik ellenére sem juthattak nagylemez felvételi lehetőséghez. Ezek a társulatok magukban hordozták a Kádár-korszak szocializmusának esküdt ellenségének számító szabadság eszményképét, amelyet éppen a „fellazítónak” titulált, nyugatról beszivárgó beatzene fegyverével vívtak. Ki tudatosan, ki ösztönösen, de mindenképp kiprovokálva a hatalom ellenszenvét. Az Elhallgatott zenekarok projekt, valamint a hozzákapcsolódó, 2016. december 3-án 19 órai kezdettel megrendezendő koncert célja – az egyik szervező, Kisfaludy András szavaival élve – a rehabilitálás. A budapesti MOM Kulturális Központ színháztermében fellépő hat együttes, a Liversing, a Bajtala trió, az Atlas, a Syrius, a Kex Remake és a Taurus az eredeti, vagy a később ott játszó tagokkal, tehetséges fiatal és kevésbé fiatal zenészekkel felidézi, egy estére visszacsempészi a beatkorszak hangulatát. A koncerten felcsendülnek az elhallgatott, legtöbbször félreállított zenekarok emblematikus számai, amelyekkel talán sikerül némi adósságot törleszteni, úgy az elhallgatott muzsikusok, mint egykori és mai közönségük felé. A december 3-ai koncertről film- és hangfelvétel készül, valamint egy dokumentumfilm is Kisfaludy András rendezésében. A tervek szerint kétrészes mozi a közmédián lesz látható tavasszal.


Vadonatúj VoluMen korong az éterben
2016-11-22 | hír


A VoluMen együttes tavaly ősszel jelentette meg első kislemezét Analóg analógiák címmel, majd a róla kimásolt dalok klipjeivel és live session felvételekkel jelentkezett a nagyközönség előtt. Most ismét egy albumon volt a sor, de ezúttal már nagyobb volumenben.

A nemes egyszerűséggel VoluMen 1. névre keresztelt, már teljes egészében angol nyelvű korongra nyolc saját szerzemény – köztük az EP három száma – és Peter Gabriel Sledgehammer című slágerének sajátos feldolgozása került fel. A nagylemez teljes anyagából a közönség már korábban is hallhatott dalokat, hiszen az A38 Hajón fellépő Dan Patlansky előzenekaraként a VoluMen már játszotta legújabb szerzeményeit. Ezekkel később megnyerte a 21. Peron Music Tehetségkutató Fesztivált, majd az „Öröm a Zene!” országos tehetségkutató versenyben második helyezést ért el. Az együttes tavasszal felvett, Way Too Loud című 360 fokos körvideójának címadó dala szintén megtalálható az albumon. „Analóg zenekar vagyunk a digitális korban, ezért ízig-vérig analóg hangzásra törekszünk a stúdióban is” – mondta Pénzes Máté, a banda billentyűse, aki nem mellesleg hasonló posztot tölt be a Blahalouisiana formációban is. „Most sem apróztuk el, hiszen nem használtunk „kütyüket”, csak igazi hangszereket: a lemezen éppúgy hallani Hammond-orgonát és Wurlitzert, mint az ikonikus Stratocastert és Telecastert.” Máté hozzátette: az új korongot a közeljövőben nemcsak CD-n és online szeretnék elérhetővé tenni, hanem bakelit hanglemez formájában is. Az album teljes anyaga ingyen, letöltés nélkül elérhető a SoundCloudon.


Belvárosi Betyárok: Igényes zene (nem csak) gyerkőcöknek
2016-11-15 | hír


A Belvárosi Betyárok Váray László és Valastyán Tamás gyerekzenekara. Repertoárjuk saját szerzeményekből és versmegzenésítésekből áll. Elsősorban a közös éneklésre épülő műsorukkal sikeresen koncerteznek az országban és külföldi magyar közösségekben is. Saját dalaikat tartalmazó bemutatkozó lemezük, a Fejforgató a napokban jelent meg a Gryllus Kiadó gondozásában. Az album tizenhat száma rengeteg kalandot és vidám történetet mesél el, miközben a játékos, irodalmi ihletésű szövegekre írt zenék átkalauzolják a kicsiket olyan alapműfajokon, mint a blues, a country, a reggae vagy éppen a magyar népzene. A Betyárok dalainak legnagyobb varázsa, hogy egyszerre több irányba is működnek: a kicsiknek szóló szövegek olyan rejtett tartalmat is hordoznak, amelyek a felnőtt közönséget is megszólítják.

hoati


Az A38 Hajón lép fel a zseniális gitáros új zenekara
2016-11-08 | koncertajánló


Idén tavasszal jelent meg a Henrik Freischlader Trio Openness című lemeze, melyet az együttes hatvan állomásból álló turné keretén belül mutat be. Hazánkban 2016. november 14-én lépnek fel, az előzenekar a Romániából érkező akusztikus blues trió, a Soul Serenade lesz.

A Magyarországon is jól ismert Henrik Freischlader 2014-ben, tíz évnyi kemény munka után bejelentette, hogy feloszlatja zenekarát és  visszavonul. Stílusosan vett búcsút a közönségtől, hiszen utolsó albuma, a Live 2014 a búcsúturnéján készült felvételeinek válogatás anyagát tartalmazta. Bizakodtunk, hogy döntése nem végleges, csak pihenésre, feltöltődésre van szüksége. Reményeink valóra váltak, hiszen tavasszal saját kiadója égisze alatt friss lemezzel jelentkezett. Az április elsején megjelent kiadvány címe Openness, azaz Nyitottság. Az album Alex Grube basszusgitáros és Carl-Michael Grabinger dobos közreműködésével került rögzítésre. A lemezbemutató turné hatvan állomásból áll, tavasszal indult és egészen november végéig tart. A fővárosi A38 Hajón 2016. november 14-én lépnek fel, az előzenekar szerepét Henrik Freischlader invitálására a bukaresti Soul Serenade tölti be.

Kapunyitás – 19.00 // Soul Serenade – 20.00 // Henrik Freischlader Trio – 21.00
Belépő elővételben: 2900 Ft, a koncert napján 3500 Ft
Jegyek kaphatók az A38 Hajó jegypénztárában és online a www.a38.hu weboldalon.

hoati


Hammond varázsló a Muzikumban
2016-11-03 | koncertajánló


Raphael Wressnig & The Soul Gift Band
2016. november 12.
Budapest, Muzikum Klub


A grazi származású Raphael Wressnig a Hammond-orgona nagymestere, olyan elődök nyomában járva, mint Jimmy Smith, Shirley Scott, Booker T. Jones vagy Joe Zawinul. Zenéje a soul, a funk, az r&b, a blues és a jazz kavalkádjából építkezik. Virtuóz játékát 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban Best Organ Player Of The Year díjra jelölte a DownBeat magazin. Húsz éves pályafutása során fellépett Európa számos országában, Oroszországban, a Közép-Keleten, Afrikában, Ázsiában, a Karib-térségben és az Egyesült Államokban. Az év eleji a brazil Igor Pradóval adott koncertje után, ezúttal a The Soul Gift Band nevű formációjával – Raphael Wressnig - Hammond B-3 orgona, Enrico Crivellaro - gitár, Silvio Berger - dobok – látogat el a fővárosi Muzikum Klubba, hogy bemutassa a CD-n és bakelitlemezen egyaránt megjelent Captured Live című albumát a magyar közönségnek.

Belépő: 1900 HUF (elővételben) | 2400 HUF (a koncert napján)

hoati


Joe Bonamassa: Live At The Greek Theatre
2016-10-26 | kritika


Joe Bonamassa zenész családba született, az édesapja gitározott, a nagyapja és a dédapja trombitált. Az utat atyja jelölte ki számára: az első gitárját tőle kapta, amin eleinte klasszikus zenét tanult. Később elkezdte böngészni a családi lemezgyűjteményt, bárhová nyúlt, blues lemezekre bukkant, az elektromos gitárok hangzása teljesen lenyűgözték. Bemutatkozó albumát 2000-ben készítette el, azóta szinte valamennyi lemeze vezette a Billboard slágerlistákat. Pályafutása során számos az Egyesült Államokban és az öreg kontinensen rögzített koncertje jelent meg. Legutóbbi élő albumán Muddy Waters és Howlin’ Wolf dalait játssza, míg tavaly Albert King, B.B. King és Freddie King életműveit vette górcső alá és készítette el saját verzióit a szerzeményeikből. A Live At The Greek Theatre című dupla lemez a legendás Los Angeles-i Greek Theaterben került rögzítésre. A kiadvány egyenlő arányban tartalmazza a „Három Királyok” felvételeit, természetesen mindegyiküktől felcsendülnek a legnagyobb slágereik. A zenészi teljesítmények első osztályúak, ahogy az egy ilyen kaliberű produkcióhoz illik. A kiemelkedő marketing stratégiával bíró, mindig elegáns Bonamassa gitárjátékára nincsenek jó jelzők, pazarul pengetett, csodásan improvizált. Hangja továbbra is kellemes, egyben kifogásolható, ami valószínűleg így is marad. Korabeli gitárok nagy választékán játszik: a Gibson gitárok közül pengeti az ES-t, a Les Pault, a Flying V-t, két Custom Shop modellt, továbbá két Fender Stratocastert is megszólaltat. Hangszerválasztásának ékköve az a Lucy névre hallgató Flying V, amin egykoron Freddy King játszott, most az akciófilmsztár, Steven Seagal tulajdona. Mindvégig kiemelt szerep jutott a veterán billentyűs Reese Wynans-nek, aki 2014-ben a Different Shades Of Blue című albumon játszott először Joe Bonamassával. A Mahalia Barnes - Jade MacRae - Juanita Tippins trió nemcsak háttérénekel, hanem némely dalokban megkapják a szólórészt is, nem véletlenül. Szenzációs énektudásuk nélkül szegényebb lenne ez az anyag.

Mascot Label Group, 2016

hoati


Folytatódik a Blues Session koncertsorozat
2016-10-19 | koncertajánló


Az ősz utolsó, a tél első hónapjában is kiváló koncerteket tekinthetnek meg az érdeklődők a Blues Session sorozat keretén belül a budapesti V. kerületben fekvő Muzikum Klubban.



Tervezett koncertek
november 3.
Mojo Workings
november 4.
Ripoff Raskolnikov & Nagy Szabolcs
november 10.
Beaux Jaxon And Friends
november 12.
Raphael Wressnig & The Soul Gift Band lemezbemutató
november 19.
Magyar Atom
november 25.
Hendrix Project: Hendrix ’74’, közreműködik: Lamm Dávid - gitár, ének, Tomor Barnabás - basszusgitár, Molnár Dániel - dobok; vendégek: Király Martina - ének, II. Szász Ferenc - gitár, Kardos Dániel - gitár, Rónai Zsolt - gitár
december 1.
Őrtorony feat. Gál Gábor
december 2.
Jambalaya feat. DJ Q-CEE
december 11.
Ian Siegal Band
december 14.
Vojnits Attila ’40+20’ születésnapi koncert
december 20. Stoned - 100 % Rolling Stones feat. Peter Kovary & The Royal Rebels
december 21.
Mojo Working feat. Wild Cow Sonny
december 22.
Ripoff Raskolnikov Band, előzenekar: Terra Profonda
december 23.
Muddy Shoes 20. születésnapi koncert
december 29.
EC 70 - Eric Clapton Tribute Band, vendég: Borsodi Blues Collective

hoati


Led Zeppelin: The Complete BBC Sessions
2016-10-12 | kritika


A Led Zeppelin BBC Sessions című dupla albuma 1997. november 11-én jelent meg. Az első lemezen 1969-ben rögzített szerzemények hallhatók, a második lemezen pedig az 1971. április 1-jén, a londoni Paris Theatre-ben adott fellépés tíz száma kapott helyet. A sessionok alkalmával a banda először üres teremben, később közönségnek játszott. Jimmy Page eredetileg három albumnyi terjedelmű anyagot válogatott össze, a kiadó nyomására jelent meg végül dupla lemez. A kettős platina minősítést kapott BBC Sessions remasterelve, kilenc számmal kiegészítve, The Complete BBC Sessions címmel került ismét piacra. A kiadó a plusz dalokat egy harmadik lemezre szerkesztette össze: találunk közöttük hivatalosan eddig meg nem jelent felvételeket a Playhouse Theatre-ben, az Aeolian Hallban és a Paris Theatre-ben adott fellépésekből, gyűjtőknek azonban az igazi csemegét a három utolsó szám nyújtja. A Maida Vale Studio-ban 1969. március 19-én rögzített session mesterszalagjait valaki a BBC-ben törölte, a bootleg verziókon mindeddig egy középhullámú rádióadásból felvett változat keringett. Információ nincs arról, hogy miből dolgoztak most, de a végeredmény viszonylag szépen szól. A műsorvezető Alexis Korner volt, akinek az 1968-ban kiadott New Generation Of Blues című albumán két dalban Robert Plant is énekelt. Kakukktojásként szerepel a lemezen a White Summer, hiszen szerkesztett változata már korábban felkerült a Coda 1993-as remaster verziójára, itt végre teljes pompájában hallható. A kiadvány promóciója kifogástalanra sikerült, a közösségi médiában folyamatosan hirdették az anyagot, a What Is And What Should Never Be-hez videoklipet készítettek, a megjelenés előtt pedig beszélgetős-zenehallgatós sajtóeseményt tartottak Page közreműködésével. Nekünk rajongóknak nincs már más dolgunk, mint hogy beszerezzük a tripla albumot.

Warner Music Group / Magneoton, 2016

hoati


Jackie Orszáczky Emlékkoncert a Muzikumban
2016-10-06 | koncertajánló


Jackie Orszáczky Emlékkoncert feat. Tóth Vera, Tátrai Tibor, Vasicsek János
2016. október 21.
Budapest, Muzikum Klub


Orszáczky Miklós és Tátrai Tibor 2001 februárjában Ausztráliában rögzítette a Deserted Downtown című lemezt. A két régi barát a felvételek során kizárólag analóg technikát alkalmazott, az album hangzása így nem steril és mesterkélt, közelebb áll a színpadi megszólaláshoz. A nagy sikerű lemez kiadásának 15. évfordulója alkalmából Orszáczky Jackie Emlékkoncertet adnak a fővárosi Muzikum Klubban. A 2016. október 21-én tartandó esten elhangzik a lemezről válogatott dalok mellett néhány Syrius- és Jackie szerzemény is. Orszáczky és felesége, Tina Harrod hangját Tóth Vera, illetve Vasicsek János idézik meg.

Közreműködik: Tátrai Tibor (gitár) | Tóth Vera (ének) | Vasicsek János (ének) | Bensó Pál (dob) | Szkladányi András (basszusgitár) | Csizmadia Dávid (trombita) | Csejtey Ákos (szaxofon) | Abbas Murad (pozan) | Bérces Viktor (billentyűs hangszerek)

Belépő: 2300 HUF (elővételben) | 2800 HUF (a koncert napján)

hoati


Saját hanganyaggal jelentkezett az ifjú gitáros
2016-10-01 | hír


Fehér Ádám tavaly robbant be a köztudatba, amikor több lap is megírta, hogy a Pécsi Magasfiúk Dalárdájának kilencéves szólógitárosa van Ádám személyében. A kisiskolás az azóta eltelt időben számos kiváló zenésszel játszott együtt és saját felvétellel is büszkélkedhet.

Édesapjától kezdett leckéket venni Fehér Ádám, ma már tőle tanul gitározni Fehér Tamás, a brit súlyemelő-válogatott egykori szövetségi kapitánya. Az elektromos gitárba akkor habarodott bele a fiúcska, amikor öt és fél éves korában meglátogatta a papát Angliában, és meglátta nála a hathúros hangszert. Rögtön kipróbálta, megtetszett neki a hangzás. Kezdetben Stefaich Tiborhoz (Beathoven), majd Juhász Kornélhoz (Cornelio Tutu Band) járt tanulni. Szabadidejében sokat foglalkozik a hangszerrel egyedül is, komplex Jimi Hendrix számokat sajátít el: az interneten megnézi a Rolling Stone magazin által minden idők legjobb gitárosának kikiáltott ikon koncertfelvételeit, lesi a kezét, a mozdulatait és addig próbálja mímelni Hendrixet, míg hangzásban tökéletes nem lesz. Soha nem kell ösztökélni a gyakorlásra, iskolán, otthoni tanuláson és a gördeszkázáson kívül mindig ott van a hangszer a kezében. Komoly zenészek szerint is fülében-szívében él a blues. Tavaly júliusban kezdett koncertezni, azóta közel negyven alkalommal állt színpadra. Tiszteletbeli tagja a Pécsi Magasfiúk Dalárdájának, olyan kiváló zenészekkel és zenekarokkal játszhatott együtt, mint Fekete Jenő, Benkő Zsolt, Borsodi László, Petendi Tamás, a Török Ádám és a Mini, a Tűzkerék xT, a Blues Steel, a P. Mobil és a B The First. Induló zenei pályájának talán eddigi legnagyobb pillanata az volt, amikor idén nyáron EB Davisszel, a blues utazó nagykövetével koncertezhetett. Pár héttel ezelőtt megtörtént az, amiről a kis gitáros talán álmodni sem mert, megjelent első, négy nótát tartalmazó demo albuma, melyen a P. Mobil két zenésze, Tarnai Dániel basszusgitáros és Szebelédi Zsolt dobos közreműködött. A Fehér Ádám Blues Factory néven futó formáció felvételei felkerültek a világ legnagyobb videomegosztó portáljára is.

Fehér Ádám a közeljövőben az alábbi koncerteken lép fel vendégként
október 8. - P. Mobil, Budapest, Crazy Mama
október 14. - Tűzkerék xT, Budapest, Glob Royal
október 29. - Török Ádám és a Mini Trió, Budapest, Budavári Művelődési Ház
november 14. - Henrik Freischlader Trio, Budapest, A38 Hajó
november 25. - Blues Steel, Budapest, Fővárosi Művelődési Ház

szöveg: hoati, fotó: Császár Márta (Kifra)


Rockkal fűszerezett Bartók koncert
2016-09-28 | koncertajánló


Rockkal fűszerezett Bartók feldolgozásokat ad elő négy hegedűművésszel együtt Török Ádám és Papp Gyula 2016. október 9-én. Az egyedülálló előadás apropója a Bartók Év.

A világon egyedülálló zenei utazásra hív Török Ádám és Papp Gyula a Mini együttesből, akik a Bartók Év kapcsán saját Bartók feldolgozásaikat adják elő rockosított formában 2016. október 9-én Budapesten, a Marriott Hotel báltermében. A zeneszerző hat darabja szólal meg áthangszerelve az esten, persze nem maradnak el a legendás Mini dalok sem. Gyulával negyvenöt évvel ezelőtt figyeltünk fel Bartók bámulatos világára, a Kárpát-medence és a magyarság gyönyörű népzenéjére. Azóta missziónak tartjuk, hogy Bartók zenéjét olyan néprétegekhez hozzuk közel, akik egyébként nem hallgatnák. Bartók szemüvegén keresztül közelítünk a magyar népzenéhez, átvesszük a csodálatos dalokat és rockot teszünk hozzá, ami egy világpremier, mi találtuk ki, senki más nem csinál ilyet – mondta Török Ádám. A Bartók On Rock - Mini Acoustic World koncerten Török Ádám (ének, fuvola, percussions), Papp Gyula (zongora), Nagy István (basszusgitár) és Tóth Dénes (akusztikus dobok, ütőhangszerek) egy női vonósnégyessel együtt lépnek színpadra. A vonósnégyes vezetője Kézdy Luca, a kiváló jazzhegedűs. A hetvenpercesre tervezett koncert a Danubius Music menedzselésével, az Art Anzix Színház szervezésében valósul meg. A produkció elhangzik még a Zene Világnapján, október 1-jén Balatonfüreden, az Anna Grand Hotelben is.


Kiosztották a Blues Blast Music Awards díjakat
2016-09-25 | hír


Szeptember 23-án a champaigni The Fluid Events Centerben kiosztották az idei Blues Blast Music Awards díjakat. A nagyszabású gála keretein belül életműdíjat kapott az 1925-ben született Henry Gray, Harvey Charles Goering, azaz Barrelhouse Chuck, valamint Bruce Iglauer, a jelenleg legnagyobb független blues lemezkiadó, az Alligator Records alapítója.



A díjazottak:

Contemporary Blues Album
Victor Wainwright – Boom Town

Traditional Blues Album
Bob Margolin – My Road

Soul Blues Album

Curtis Salgado – The Beautiful Lowdown

Rock Blues Album
Walter Trout – Battle Scars

Acoustic Blues Album
Guy Davis – Kokomo Kidd

Live Blues Recording

Reverend Raven & The Chain Smokin’ Altar Boys – Live At The Big Bull

Historical Or Vintage Recording

Bobby Rush – Chicken Heads: A 50-Year History Of Bobby Rush

New Artist Debut Album
Danielle Nicole – Wolf Den

Blues Band
Lil Ed & The Blues Imperials

Male Blues Artist
Bob Margolin

Female Blues Artist
Shemekia Copeland

Sean Costello Rising Star Award
Amanda Fish

hoati


A Rolling Stones 2016-os kubai koncertje a mozikban
2016-09-20 | hír


Szeptember 23-án kerül világszerte a mozikba a Havana Moon című koncertfilm, amely a Rolling Stones rocktörténeti jelentőségű, 2016. márciusi kubai fellépésének állít emléket. A két órás mozifilmet Budapesten és országszerte számos további helyszínen is vetítik.

A Rolling Stones idén tavasszal Dél-Amerikában turnézott, az América Latina Olé elnevezésű koncertkörút csúcspontja több szempontból is a turnét záró havannai koncert volt. A világ számtalan országában megfordult, 54 éve működő együttes első alkalommal kapott meghívást Kubába, ahol a korábbi évtizedekben zenéjüket ideológiailag problémásnak tartotta a vezetés. A Rolling Stones alig pár nappal az után lépett színpadra, hogy Barack Obama befejezte történelmi jelentőségű kubai látogatását, mely során 88 év után először utazott hivatalban lévő amerikai elnök a szigetországba. A diplomáciai esemény és a brit együttes ingyenes szabadtéri koncertje sokak szerint az ország nyitását jelzi a világra. Kubában soha nem volt még ekkora volumenű könnyűzenei esemény, a nagyszabású koncertre rengeteg kubai és külföldi rajongó utazott Havannába. A kubai főváros Coliseo de la Ciudad Deportiva nevű arénájában és a körülötte lévő területeken összesen 1 millió rajongó hallgatta a koncertet, egy életre szóló élményt szerezve. A kirobbanó formában színpadra lépő Mick Jagger, Keith Richards, Ron Wood és Charlie Watts 18 dalt adott elő a hatalmas videófalakkal bővített színpadon. A rocktörténeti jelentőségű koncertet teljes hosszában rögzítették, az eseményről készült mozifilmet világszerte a szeptember 23-i hétvégén mutatják be. A Havana Moon címre keresztelt filmet a többszörös Grammy-jelölt Paul Dugdale rendezte, akinek a neve ismerős lehet a Stones-rajongóknak: ő készítette a veterán rockzenészek 2013-as Hyde Park-i koncertjéről készült filmet is. A két órás koncertfilm többek között olyan klasszikus slágereket vonultat fel, mint a Jumpin’ Jack Flash, az It’s Only Rock ’n Roll, a Gimme Shelter, a Brown Sugar és az elmaradhatatlan Satisfaction. A mozifilmet Budapesten az Uránia Nemzeti Filmszínházban mutatják be, első alkalommal szeptember 24-én. Emellett országszerte számos további helyszínen, Szegeden, Pécsett, Szolnokon, Szombathelyen, Debrecenben és Kaposváron is vetítik egy-egy alkalommal, a színpadi produkciók mozivásznon történő bemutatására specializált Pannonia Entertainment forgalmazásában.


Rock ’56-os fordulaton
2016-09-15 | koncertajánló


Október 22-én, este nyolc órától a fővárosi Darshan udvarban az 1956-os forradalom emlékének ajánlott rock-koncert lészen. A szokatlan fúzió hídját Berta Zsolt és az Amondó LUK VAN című albumának címadó dala képezi, mely a forradalmi lukas zászló szimbolikáját járja körül, a szerző (aki nem mellékesen népszerű prózaíró is) sajátos, finoman ironikus stílusában. A bluesos elemeket bőkezűen alkalmazó zenei produkció, s a benne foglalt két, a magyarság bizonyos kérdéseit felemlegető dal hallatán némi szarkazmussal merül fel az emberben, hogy zászlót bontott a nemzeti blues műfaja. A zenekar névsorán végigtekintve csupa kiváló muzsikusba botlunk, köztük Halper Lászlóba, kinek saját produkcióját két világhíresség, Steve Gadd és Eddie Gomez kísérte a MÜPA színpadán. A koncert eseményoldalát megosztó és részvételét ugyanott jelző első ötven érdeklődő a koncert napján, a helyszínen ajándékba kapja a lemezt. A Hunnia Records, a Darshan udvar és Józsefváros Önkormányzata támogatásának köszönhetően a rendezvény ingyenes.