Kiemelt koncertek


Chris Bergson
& Ripoff Raskolnikov
2024.04.19.


Dan Patlansky

2024.04.20.


The Mojo
2024.04.26.


Zongorista találkozó
2024.04.26.


Fekete Jenő 60

2024.04.27.


Jumping Matt
and His Combo
és a Körösparti Vasutas
Koncert Fúvószenekar
2024.04.27.


Shemekia Copeland

Little G Weevil
and his band

2024.07.17.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Mozgalmas hónapok előtt a Mojo
2019-06-16 | beszélgetések


A 2011-ben alakult Mojo Workings az utóbbi időben Mojo név alatt koncertezik. A zenekarra mozgalmas hónapok várnak: számos koncert mellett két lemezt készítenek és új videoklippel is jelentkeznek. Részleteket az alábbi mini interjúból Szabó Tamástól tudhatunk meg.

A közelmúltban megváltozott a zenekar neve. Mi tette szükségessé ezt?
A zenekart anno Mojo Workings névre kereszteltük. Hosszú idő óta töprengtünk már azon, hogy megváltoztatjuk a nevünket, mert kicsit hosszúnak találtuk, és a köztudatban is többnyire csak Mojonak hívtak minket. Így tavaly novemberben váltottunk.



Véget ért a klubszezon, megkezdődött a fesztiválszezon. Merre láthatnak benneteket az érdeklődök?
Sokfelé megfordulunk, de két fontosabb eseményt szeretnék kiragadni. Az egyik, hogy az idén is játszunk a Kobuci Kertben, de ezúttal Tim Lothar dán gitáros-énekes társaságában. Akik követik a munkásságunkat, azok már ismerik Őt. Lassan négy éves közös koncertezés áll a hátunk mögött, továbbá 2017-ben készítettünk vele egy lemezt, ami Dániában jelent meg.  Eddig a Tim Lothar And The Mojo produkció csapatában a basszust Mazura János tubás barátunk hozta, de most Pengő Csaba nagybőgősünkkel kiegészülve játszunk. „Tuba Jánossal” -, ahogy Tim szokta viccesen nevezni - továbbra is lesznek közös koncertjeink, sőt a 2020 januárjában tartandó külföldi Traveling Blues Nights turnénk oszlopos tagja is Ő.
Timmel az idén a második koncert etapot kezdjük, aminek kiegészítéseként szeretnénk vele egy új lemezanyagba is belekezdeni, aminek az előmunkálatai már folynak. Nyáron a Kobuci Kertben július 10-én, Veszprémben 11-én és Szolnokon 12-én találkozhat velünk a közönség.
A másik kiemelt koncertünk szintén a Kobuci Kerthez köthető, hiszen a helyszínt immáron hét éve ők biztosítják az Óbudai Blues Fesztiválnak. Nagyon megtisztelő, hogy Podlovics Péter, az esemény főszervezője, az idén ránk is gondolt. A hét év alatt rengeteg bluesformáció megfordult a fesztiválon, többek között mi is játszottunk már itt, bár, akkor még csak trió felállásban. Az idén először muzsikálunk majd az ötös fogattal. Örülök, hogy Péter nyitott a műfaj mindenféle irányzatának bemutatására, hiszen mi sem az a tipikus „rattya-rattya” tradicionális vagy a ma divatos west-coast blues stílus játsszuk. Jó látni, hogy az idei fesztivál programjában a funkos, rockos, vagy éppen a kísérletező blues is megmutatkozhat, a tradicionálisabb hangzású zenekarok mellett. Mi július 23-án játszunk a Muddy Shoes, illetve The Ragtime Rumours zenekarokkal, akik a tavalyi Europian Blues Challange győztesei voltak. Remélem, hogy a blues fesztiválokhoz méltóan sessionra is sor kerül majd.

Tervben van egy új Mojo album is. Mikorra várható ennek a megjelenése?
A terveink szerint a késő ősz folyamán jelenne meg a Mojo új lemeze. A számok egy részét már felvettük, de a nyári koncertezés miatt a „finisht” eltoltuk őszre. Szerintem egy izgalmas album készülődik. A lemezanyagon egy-két szám kivételével saját dalok szerepelnek. A zenekari hangzáson változtattunk egy kicsit, hiszen háttérbe szorítottuk az eddig ránk jellemző akusztikus hangképet. A hangszerelésben továbbra is szerepet kapnak az akusztikus hangszerek, de most más funkcióban használjuk, mint eddig. A részletekről viszont majd később, az anyag elkészültével beszélnénk. A Kobuciban tartandó fesztiválon fogunk már játszani számokat az új albumról, sőt az augusztus folyamán egy videoklippel is jelentkezünk.

Szöveg: hoati, fotó: Nagy János


Jimmy Reiter: What You Need
2019-06-12 | kritika


Jimmy Reiter konzervatóriumban kezdett gitározni tanulni, majd a német Blues Company alapítója, Todor ’Toscho’ Todorovic vette szárnyai alá. Első zenekara, a néhány barátjával létrehozott Sunday Joint a 60-as, 70-es évek rockzenéjét játszotta. Már tinédzserként elkezdett járni az osnabrücki Pink Piano hétfő esti blues jamjeire, ahol olyan zenészekkel találkozott, mint Angela Brown, Christian Rannenberg és Keith Dunn. Itt ismerkedett meg 1999-ben az Egyesült Államokból Németországba költöző Doug Jay-jel is, aki a rákövetkező évben bevette zenekarába. A Doug Jay & The Blue Jays-szel tíz évig turnézott Európa-szerte és két albumot készítettek a CrossCut Records részére. 2008-ban a Bluesnight Band gitárosává vált, többek között Darrell Nulisch-t, Larry Garnert és Deitra Farr-t kísérték európai turnéik során. Reiter bemutatkozó lemeze High Priest Of Nothing címmel 2011-ben jelent meg. Az album elnyerte a német lemezkritikusok díját. Ugyancsak sikeres lett második albuma, a Told You So, hiszen a 2015-ös keltezésű kiadvány BiG Award díjat nyert. A What You Need az év elején került a boltok polcaira. A lemez repertoárjában éppúgy jelen vannak Reiter saját dalai, mint Doug Jay-jel közös szerzemények és feldolgozások. A ritmusszekciót Jasper Mortier basszusgitáros és Björn Puls dobos alkotja, akik régóta együtt zenélnek a negyvenes éveiben járó gitárossal. A billentyűs hangszereket Nico Dreier kezeli, de Reiter együttesének tagjai mellett vendégek is meghívásra kerültek. A blues, R&B és soul elegyét képviselő What You Need az egyik legjobb album, amit az utóbbi időben német előadótól halottam. Képes lehet akár Jimmy Reiter az európai blues szcénában betöltött pozíciója megerősítésére is.

PogoPop Music, 2019

hoati


Little Freddie King: Absolutely The Best
2019-06-05 | kritika


Fread E. Martin, vagyis Little Freddie King 1940. július 19-én született a Mississippi állambeli McComb városában. Az első gitár akkordokat édesapja, Jessie James Martin mutatta meg neki, aki blues gitáros volt. Már egész fiatalon egy gazdaságban dolgozott, tizenhét éves korában költözött New Orleansba. A 60-as években Polka Dot Slim, Guitar Grady, Snooks Eaglin, Harmonica Williams, Boogie Bill Webb, Rev. Charles Jacobs és Eddie Lang társaságában zenélt. 1976-ban Európában turnézott, ahova pályafutása során még többször visszatért. Mindig szeretett az öreg kontinensen fellépni, mivel úgy kezelték, mint egy rocksztárt. 1998-ban a Music Maker Relief Foundation karolta fel. A Tim és Denise Duffy által létrehozott alapítvány a déli zenei tradíciók igazi pionírjait, elfelejtett hőseit segíti, hiszen közülük sokan extrém szegénységben élnek, ételre, egészségügyi ellátásra van szükségük. Little Freddie első lemezét 1971-ben készítette Harmonica Williams-szel. A következő albumára huszonhét évet kellett várni, az új évezredben azonban már rendszeresen jelennek meg kiadványai. Friss lemeze, az Absolutely The Best a 2000-es években kiadott anyagaiból nyújt átfogó válogatást. Az album a többi között olyan sikerszámokat tartalmaz, mint a Crack Head Joe, a Chicken Dance, a Kinghead Shuffle és a Walking With Freddie. Bár King évtizedek óta New Orleansban él, zenéjében mégis a Mississippi vidékének elektromos country bluesa köszön vissza. Gitárjátéka lecsupaszított, csillogástól mentes, míg hangja magán viseli az élet megpróbáltatásait. A nyolcvanadik életévéhez közeledő muzsikus 2004-ben a Debreceni Jazznapok keretében járt hazánkban. Az idő előrehaladtával egyre kevesebb az esély, hogy ismét Magyarországra látogatva élőben is előadja nekünk legjobb dalait.

MadeWright Records, 2019

hoati


Gene Caberra Band: Attic Tape
2019-05-27 | kritika


A német Gene Caberra öt évesen kezdett el gitározni, édesapja blues és rock lemezgyűjteményét hallgatva. Az első nóta, amit megtanult játszani, a Stand By Me volt Ben E. Kingtől. Tizenkét éves korában alakította meg első zenekarát, majd a The Black Pony tagjaként tini bálvánnyá vált. A banda számos dala és lemeze felkerült a német slágerlistákra és több TV fellépést is adtak. Caberra a siker ellenére úgy érezte, hogy ez a projekt megakadályozza abban, hogy zenészként fejezze ki magát. 2013-ban progresszív rock együttest hozott létre, miközben a The Voice of Germany műsorban session gitárosként dolgozott. Három éve indította el YouTube-csatornáját, a gitároktató videókat tartalmazó CaberraTV már tízezer előfizetővel rendelkezik. Jelenlegi zenekara, a Gene Caberra Band bemutatkozó EP-je, az Attic Tape csakis digitálisan jelent meg. Az öt szerzeményt tartalmazó kiadvány alapjai még 2017-ben kerültek rögzítésre, a nóták végleges formájukat René Flachsenhaar basszusgitáros és Mathias Uredat dobos közreműködésével nyerték el. A dalok a blues, R&B, soul, rock’n’roll és a pop elegyét képezik, első hallásra megfogják a hallgatót, tökéletes előfutárai a leendő nagylemeznek. A So Far és a Mosquito című számokhoz videoklip készült, ezek a legismertebb videomegosztó portálon tekinthetők meg.

Blackbird Music, 2019

hoati


A Jerry Ricks Blues Festivalon lép fel a PMD
2019-05-23 | hír


Jerry Ricks Blues Festival néven fuzionál korábbi két sikeres rendezvény, a Kastav Blues Festival és az Opatija Riviéra Blues Festival. A szervezők szeretnék, ha a nyáron megrendezésre kerülő fesztivál Horvátország, egyben a térség legnagyobb ilyen jellegű fesztiváljává válna. Az eseményre meghívást kapott az EB Davis & PMD Blues Band is.

A horvát Kastav Blues Festival és az Opatija Riviéra Blues Festival szervezői 2018-ban úgy döntöttek, hogy idéntől a két fesztivál egyesítve, Jerry Ricks Blues Festival néven kerül megrendezésre. Riccardo Staraj és Damir Halalic Hal művészeti igazgatók sajtótájékoztatón jelentették be a fúziót. A fesztivált 2019. július 25. és augusztus 4. között az Opatija Riviéra és a festői szépségű hegyi városka, Kastav mentén különböző helyszíneken tartják meg. A tizenegy napos rendezvényre az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztriából, Szerbiából, Japánból és az Egyesült Királyságból hívtak fellépőket, míg Magyarországot az EB Davis & PMD Blues Band képviseli. Erre az alkalomra az idén 30. születésnapját ünneplő PMD kiegészül a Brass Show fúvós trióval. A fesztivál részeként mutatják be a rövid ideig Kastavban élt, az itt végső nyugalomra helyezett country blues legenda, Philadelphia Jerry Ricks életéről szóló Crni Kastavac című dokumentumfilmet, melyet Igor Modric rendezett. Az ingyenes koncertek mellett előadások, műhelyek és kiállítások is lesznek.

hoati


The Night Before Hangover II. a Muzikumban
2019-05-19 | koncertajánló


Tavaly decemberben The Night Before Hangover címmel formabontó és műfajmegújító blues estet tartottak az ELLÁTÓházban. A házigazda zenekar a több mint egy évtizede a műfajban tevékenykedő Jack Cannon Band volt. Május 24-én a fővárosi Muzikum Klubban újra összeálltak a blues fenegyerekei, kiváló, rutinos vendégművészekkel, remasterelt koncert koncepcióval és vadiúj, eddig nem játszott dalokkal. Aki az előző koncerten részt vett, tudja, mire számíthat, aki nem, az meg bátran menjen. Kora nyáresti két részes „unplugged & plugged” ízig–vérig bluesparádéval készül a Jack Cannon Blues Band és a vendégcsapat!

A Jack Cannon tagjai:
Zoltai ’Zozó’ György – szájharmonika, ének
Biró Ádám – gitár
Gyergyádesz Péter – basszus, nagybőgő
Lakatos ’Lakat’ Attila – dob

Az est vendégei:
Török Jázmin – ének
Nagy Ádám (Roy és Ádám) – gitár
Mátyás Attila (Sex Action, Mátyás Attila Band, F.O. System) – gitár
Tumbász Viktor ’Tumbi’ – gitár
Horváth Zsolt (Bill Deák Blues Band, Tűzmadár) – zongora, billentyűk

Belépő: 1300 HUF (elővételben) | 1800 HUF (teljes ár)

Jegyek kaphatók a helyszínen (hétköznapokon 15–21 óráig, szombaton 17–21 óráig, fizetés kizárólag készpénzzel) és a TIXA rendszerében.

hoati


Megjelent a Kiero Grande második albuma
2019-05-15 | hír


Felvidéki magyar zenészek alkotják a Kiero Grande zenekart. A trió felállásban működő csapat 2017-ben megnyerte a Slovakian Blues Challenge-t, míg tavaly az European Blues Challenge-en mérette meg magát. Második lemezük tavasszal került kiadásra.

A nagykéri Kiero Grande 2013-ban alakult a Csukamájolaj nevű együttes utódjaként. Az elődzenekar repertoárja javarészt Hobo Blues Band dalokból állt, fennállásuk nyolc éve alatt felléptek a Sziget Fesztiválon is. A Csukamájolaj névvel azonban Szlovákiában nehezen lehetett érvényesülni, ezért a nevüket Kiero Grande-ra változtatták. A felvidéki magyar zenészekből álló formációt jelenleg Kelemen ’Ady’ Adrian (gitár, ének), Gajdosík Robert (basszusgitár) és Száraz Béla (dob) alkotja. A tagok régóta ismerik egymást, Kelemen és Gajdosík az elődzenekarban is együtt játszott, míg Száraz korábban a Hajlok Blues Bandben zenélt. Repertoárjuk az idő előrehaladtával bővült, a HBB nóták mellett egyre több Eric Clapton, Jimi Hendrix és Johnny Winter dalt tartalmazott, majd megjelentek a saját szerzemények. Ez utóbbiak hallhatók a 2016-ban kiadásra került bemutatkozó lemezükön,
az Unorthodox-on. Az album címe a blueshoz történő hozzáállásukat jellemzi, persze nem feledkeztek meg közben a gyökereikről. „A célunk az, hogy mindig tudjunk valami meglepő dallamot vagy riffet nyújtani, mindeközben valahogy megtartjuk a zenében a blues feelingjét.” – nyilatkozta oldalunknak Kelemen ’Ady’ Adrian. Az együttes 2017-ben megnyerte a Slovakian Blues Challenge-et, majd rá egy évre a sumperki Blues Aperetiv-on is a legjobbnak bizonyult. Tavaly ők képviselték Szlovákiát a Norvégiában megrendezett European Blues Challenge-en. „Szuper volt látni, hogy mennyire különböző fajta blues zenét produkáltak a fellépő zenekarok. Mind más volt valamilyen szinten, mégis mindnek megvolt a helye. Persze nyertes csak egy lehetett, ami a holland Ragtime Rumours lett, de nem is az elsőség volt a lényeg. Számunkra az, hogy három falusi haver, aki azt csinál, amit szeret, eljut repülővel a sarkvidék határára, találkozik Európa legjobbjaival és zenél egy jót.” – mesélte Adrian a vicces pillanatokkal teli útról. Második anyaguk, a Heavy Hands tavasszal jelent meg. A tizennégy dalt felvonultató lemez turnéja május 18-án kezdődik, a fiúk szlovákiai klubokban lépnek majd fel, de szívesen játszanának magyar közönségnek is.

hoati


Átadták a Blues Music Awards díjakat
2019-05-11 | hír


Csütörtökön átadták a 40. Blues Music Awards díjakat. A memphis-i Cook Convention Centerben ünnepélyes gála keretein belül huszonöt kategóriában jutalmazzák a legjobbak teljesítményét. Az év elején elhunyt Mike Ledbetter három díjban részesült, melyeket felesége, Kathy Calhoon vett át. Shemekia Copeland és Danielle Nicole két szobrot vihetett haza, de díjat kapott a júliusban a Gastroblues Fesztiválra látogató gitáros, Eric Gales is.



A díjazottak:

Acoustic Album
Joe Louis Walker, Bruce Katz & Giles Robson: Journeys To The Heart Of The Blues

Acoustic Artist
Rory Block

Album Of The Year
Shemekia Copeland: America’s Child

B.B. King Entertainer
Michael Ledbetter

Band Of The Year
Welch-Ledbetter Connection

Best Emerging Artist Album
Amanda Fish: Free

Blues Rock Album
Billy F Gibbons: The Big Bad Blues

Blues Rock Artist
Eric Gales

Contemporary Blues Album
Shemekia Copeland: America’s Child

Contemporary Blues Female Artist
Danielle Nicole

Contemporary Blues Male Artist
Kenny Neal

Instrumentalist – Bass
Danielle Nicole

Instrumentalist – Drums

Cedric Burnside

Instrumentalist – Guitar
Monster Mike Welch

Instrumentalist – Harmonica
Dennis Gruenling

Instrumentalist – Horn
Vanessa Collier

Instrumentalist – Pinetop Perkins Piano Player
Marcia Ball

Instrumentalist – Vocals
Michael Ledbetter

Song Of The Year
Ben Harper: No Mercy In This Land (Ben Harper And Charlie Musselwhite: No Mercy In This Land)

Soul Blues Album
Johnny Rawls: I’m Still Around

Soul Blues Female Artist
Annika Chambers

Soul Blues Male Artist
Sugaray Rayford

Traditional Blues Album
Buddy Guy: The Blues Is Alive And Well

Koko Taylor Award (Traditional Blues Female Artist)

Ruthie Foster

Traditional Blues Male Artist

Nick Moss

hoati



The Pontiac lemezpremier a Robotban
2019-05-09 | koncertajánló


The Pontiac 2017 márciusában alakult, stílusukra a blues, a rock és a pop fúziója jellemző. Dalaik témai a mindennapi életből merítkeznek, hétfőkről, nőkről, emlékekről szólnak.



A zenekar 2017 őszén jelentette meg első lemezét, a Morning Rain című EP-t, majd 2018-ban bekerültek a Hangfoglaló Program húsz kiválasztott induló előadója közé. A Program támogatásával 2019. év elején rögzítették első nagylemezüket a törökbálinti SuperSize Recording stúdiójában, Dexter hangmérnöki felügyelete mellett. „A stúdióban együtt játszva vettük fel a dalok magvát, ami nagyjából másfél nap alatt sikerült is. Az egész olyan jó hangulatban telt, mintha a saját próbatermünkben ülnénk, nem volt semmiféle stressz bennünk, hogy felvétel készül.” – árulja el a frontember, Nagy Barnabás. A dalok az elmúlt egy évben mondhatni folyamatosan formálódtak: van, ami közel egy éves, de akadnak olyanok is, amik a stúdiózás előtti hetekben születtek. Ezért is van az, hogy bár meglehetősen összetartó zenei egységet alkot az album anyaga, mégis találhatók bizonyos szélsőségek. A lemezről már megjelent a Who című klip, amit Bikali Sándor készített a SuperSize stúdiójában. Az album Are You Ready Now? címmel a nemrégiben alakult GrapefruitMoon Records gondozásában jelenik meg. A kiadvány a május 3-i online debütálást követően, május 27-től lesz elérhető CD formátumban a Wave lemezboltban. A lemezbemutatóra május 31-én kerül sor Budapesten, a Robotban. A négy tagú zenekarral nyáron több fesztiválon is találkozhat a közönség: fellépnek többek között a Művészetek Völgyén, a Vénégy Fesztiválon és Színházi Találkozón, a Woodstock az Ugaron és a F.A.L.U fesztiválon.


Jambalaya: Whatever Happens
2019-05-06 | hír


A Jambalaya sorban hatodik lemeze, a Whatever Happens április végén került kiadásra. Az alábbiakban a sokadszor megújult zenekar frontembere, Nemes Zoltán mutatja be az albumot.

A Whatever Happens lemez igen fontos mérföldkő számunkra. Sok évvel ezelőtt, a zenekar alakulásakor pontosan ezt, a mostani a zenénket szerettük volna játszani. Megőrizni New Orleans zenei megközelítését úgy, hogy közben rátalálunk a Jambalaya saját hangzására. Hosszú utat kellett ehhez bejárnunk, de a korábbi részeredményekből éreztük, hogy érdemes folytatnunk, hát most végre úgy gondoljuk, sikerült. A kizárólag saját szerzeményekből álló album valamennyi dalához személy szerint nagyon kötődöm. Így van ez, amikor rengeteg élmény és különleges sztorik kapcsolódnak az egész alkotói folyamathoz a komponálástól, a közös zenekari munkán át a hangfelvételekig és utómunkálatokig. A lemezanyag sok szempontból merített ihletet a négy évvel ezelőtti egyesült államokbeli koncert turné élményeiből, melyet Little G Weevil barátomnak köszönhetek. A turné után ráadásul visszamentem turistáskodni is New Orleansba, ahol életre szóló barátságok és kalandok tették maradandóvá az ottlétemet és az utazásaimat. A felvételeken igyekeztünk minél inkább a vintage hangszereknél és azok eredeti hangzásánál maradni, ezért Hammond Leslie-t, Fender Rhodes zongorát, pianínót és sok-sok féle analóg kütyüt használtunk az anyag készítésénél, de még az utómunkálatoknál is. Műfaját tekintve az albumra talán a funk és soul lehet a legjellemzőbb általános besorolás, bár vannak itt-ott feltűnő second line ritmusok, Leonard Cohen, vagy Tom Waits világát idéző hatás is, nem beszélve egy csipet világzenei érzetről, ami egy szédületes latin-karibi mixtúrából született fantáziánk eredménye.

I’m Operable - Nem titkolt szándékunk volt ajtóstul berontani a hallgatóhoz ezzel a számmal rögtön nyitásként. Különleges és húzós, bár nem különösebben gyors tempójú groove és - még New Orleansban is talán szokatlan - gitár centrikusság jellemzi a nótát úgy, hogy közben nagyon is New Orleans-i marad az összhatás. Itt utalnék vissza a fent említett „Jambalaya hangzásra” és arra, hogy igenis érdemes bátran újítani és akár elegyíteni a zenei eszköztár adta lehetőségeket. A dal egyébként arról szól, hogy még működőképes vagyok, ne tessenek engem leírni. Egyfajta bluesos „Nem csak a húszéveseké a világ”…

Partisan Second Line - Húzós indítás után, húzós folytatás kívánkozott ki belőlünk ezzel a hamisítatlan, talán kicsit retrospektív funky muzsikával. Csodálatos hangú vokál énekesnők csatlakoztak a felvételhez Kabelács Rita, Monori Gabi és Pintér Mónika személyében. Repetativ jellegű, de mégis összetett szerkezetű a nóta úgy, hogy közben ez az összetettség könnyen gurul, magától értetődőnek hat. Szerettünk volna nagy és halhatatlan New Orleans-i előadóknak adózni ezzel a dallal, feltétel nélkül szolgálni a műfaj elkötelezettjeit, miközben mi itt, Budapesten partizánkodunk a zenénk által.

Lovely Jeaolus Heart - Ha már second line ritmusról énekeltünk az előzőekben, elérkezettnek láttuk az időt, hogy be is mutassuk ezt a sajátos dob groove-ot a valóságban is. Erre a ritmusra épül tehát a nóta, amit egy 102 éves pianinón volt szerencsém feljátszani, amelyhez vokálosaink mellett Szabó Tamás barátom is csatlakozott, szőrös szájharmonika soundjával. Zenei eszközökkel próbáltam az örök körforgást éreztetni, miszerint kistercenként egy irányba haladva folyton ugyanoda érkezünk vissza. Ennek szellemében a dal is egy örökzöld antihősről, a nagy zöld szemű szörnyetegről szól.

What I Won’t Do - A lemez egyetlen remake nótája jellemzi talán legszemléletesebben a fent említett „Jambalaya hangzás” megtalálását és annak rögös útját. Ez a szám, a zenekar első 2005-ös albumán szerepel hatnyolcados ritmusban, más szerkezetben, merőben más hangszereléssel. Mindig is szerettem ezt a nótát, és éreztem benne a potenciált, ugyanakkor azt is éreztem, hogy a régi formával nagyon nem stimmel valami. A kulcsot a helyes groove megtalálása hozta. A dal műfaja is új értelmet nyert. Az ezáltal jóval modernebb felfogású soul nótánk szövegét Todd Williams barátomnak köszönhetjük, a dal a honvágyról szól.

Vampires Dance - Vámpírok márpedig léteznek, és ez nem csak mese. New Orleans pedig jellemző helyszín vámpír ügyben, gondoljunk akár csak az Interjú egy vámpírral című film helyszínére. Instrumentális szerzeménnyel rukkoltunk elő ebben a témában, amit a gitár sound egyedi, sivatagi hangzásával, virtuóz moog billentyű szólóval (utóbbi ismereteim szerint kevésbé bevett szokás a New Orleans-i zenében) és egy jellemzően filmzenére emlékeztető, kicsit talán Tarantino-s érzettel is igyekeztünk aláhúzni. A dalban bariton szaxofon hozza a groove-ot, a téma két különböző trombitán lett felfújva unisonoban, és egy váratlan dobszóló is borzolja a kedélyeket.

What Could Be The Code - Az album fontos ékköve ez a szám. Amellett, hogy az egyetlen lassú nóta, a vendégek névsora és hangszereik különlegessége is igen figyelemre méltó. Vokálosaink mellett Szabó Tamás ezúttal - egy idehaza egyedülállónak számító különleges hangszeren - harmonettán működött közre. Mindezek mellett vendégként csatlakozott még hozzánk hangmérnök-producerünk Vastag Gábor ’Vasti’ steel gitáron. A dalt kisfiamnak írtam, aki autizmussal él, és nagyon különleges kis kölyök. Nem is tudnám pontosan megmondani, hogy neki-e inkább, vagy róla… Mindenesetre az ő szemszögéből igyekeztem láttatni a világot.

Southern Music Ecstasy - Büszkén hallgatom ezt a nótát és közben eszembe jut, hogy milyen hatékonyan alakultak egymásból a zenei ötletek, míg elérkeztünk a végeredményhez. Ez - mint oly sokszor, most is - közös munka eredménye, hiszen a Jambalaya egy remekül működő alkotó műhely. Megint létrejött egy újabb egyedi szerkezet, ami magától értetődően és könnyen gurul. A zenei ötletek konstruktív módon történő alakulása egyébként a stúdióban is folytatódott a feljátszások alkalmával. Vendégeink voltak a már jól bevált garnitúrából Szabó Tamás és a lányok. A dal egy az egyben az amerikai turnéról és annak is a déli részén tett utazásainkról szól.

Whatever Happens - „Avagy a tökéletes címadó”. Az eddigi visszajelzések alapján is a lemez egyik nagy sláger várományosa. Egy szám, ami képes alattomosan befészkelődni a fülekbe. Ennél a felvételnél ismét segítségünkre voltak a lányok. Velük együtt idéztünk fel egy retrós funky világot, ami reméljük, megfertőz majd sokakat. A jövőre nézve és általánosan is merjünk nagyot álmodni, hiszen bármi megtörténhet. Olyan is, amiről még csak álmodni sem mertünk korábban. A dalcím egyébként egy véletlen felismerésből passzolt ennyire kézenfekvően lemezcímnek is. Csajozós témájú nóta, amikor belép a nő, ledönt a lábadról a puszta lényével, persze ebből még bármi is kisülhet…

Woodoo Funk Groove & Caribbean - Korábban annyira hanyagoltuk az instrumentális műfajt, hogy erre az albumra még egy kikívánkozott belőlünk. Igaz bár, hogy a dal címének szövegét csorda vokálban nyomtuk soronként, de kezdetben lényegében instrumentális volt ez a szerzeményünk. Aztán jött egy remek ötlet Vastitól, miszerint hívjuk meg a lemezre MC Guachot, alias Tabeira Iván freestyle művészt. Iván Uruguayban született és rendkívül izgalmasan tolja spanyol nyelven. New Orleans nemcsak francia, de spanyol gyarmat is volt, eleve fontos zenei és kulturális olvasztótégely, így azt mondtuk az ötletre, hogy vágjunk bele. Rendkívül izgalmas világzenei, latinos funk muzsika kerekedett belőle.

Yellow Zebra - Drága barátomat, Little G Weevilt sikerült felkérnem erre a nótára, melyet duettben éneklünk és igen szokatlan módon rögzítettünk. Történt ugyanis, hogy Gabesz még tavaly ősszel amerikai állampolgárként látogatott haza, de mi csak rá egy hónapra kezdtük el felvenni az albumot. A technikának és a leleményességnek hála, egy jól sikerült demó felvétel alapjára rögzítettük Little G énekét és gitár játékát, miközben a lemezfelvételek csak bő egy hónap múlva kezdődtek el. Kicsit olyan volt, mintha a házat a tetőnél kezdtük volna felépíteni. Mint oly sokszor a lemezen, most is velünk voltak a lányok. A dalt egy közös nagy kedvenc budapesti szórakozóhelyünkről írtuk.

Music Factory - „Végre Hammond-orgonálhatok.” Illetve ha Hammondot nem is, de lelkét, a Hammond Leslie-t használhattam ennél a dalnál. (Igazság szerint több számban is használtam az albumon, de itt dominált a legjobban.) Ismét segítségünkre voltak a lányok ebben a dalban. A felvételt megelőző időszakban egyébként már körvonalazódott számunkra, hogy igen erős koncert számunk lesz ez a nóta. New Orleans francia negyedében található a Music Factory. Egy hanglemezbolt, ami azonban ott egyáltalán nem számít őskövületnek, vagy kihalóban lévő állatfajnak, sokkal inkább fontos találkahely zenészek számára. Nemes Nagy Peti barátommal még élő zenekart is láttunk ebben a hanglemezboltban. Talán nem kell tovább részleteznem, muszáj volt írnunk erről is egy dalt.


A Muzikumban lép fel az Ask The Dust
2019-05-03 | koncertajánló


Az Ask The Dust zenekar hat esztendővel ezelőtt alakult meg Vecsei András és Vecsei Márton vezetésével. Az évek alatt több tagcsere is történt, 2017 eleje óta azonban a banda a Vecsei Márton ének, szólógitár, Vecsei András szájharmonika, ének, akusztikus gitár, Berta Csaba ritmusgitár, Mátrai Márton basszusgitár és Koós Marcell dobok felállásban játszik. Megannyi próba és dalírás, illetve számos nagyszerű koncert után tavaly novemberben jelentették meg első lemezünket Shall Return címmel, melyből az első széria már el is fogyott. Bár a tagok zenei ízlése rendkívül széles skálán mozog, a kifejezetten jó baráti hangulat és összeszokottság egységesíti a különféle zenei világokat, megteremtve így az Ask The Dust sajátos stílusát. Eddigi fellépéseik során eljutottak a Glob Royalba, a Kuplungba, a Trafikba, többször szerepeltek a Zeg-Zugban, de zenei pályafutásunk legnagyobb előrelépését mégis a tavalyi paksi Gastroblues Fesztiválra való meghívásuk jelentette. Az együttes a következő önálló koncertjét május 9-én a budapesti Muzikum Klub & Bisztróban adja.

Belépő: 1000 Ft (elővételben) | 1500 Ft (teljes ár)

Jegyek április 1-jétől kaphatók a helyszínen (hétköznapokon 15–21 óráig, szombaton 17–21 óráig, fizetés kizárólag készpénzzel) és a TIXA rendszerében.

hoati


Fekete Jenőt jótékonysági koncerttel segítik
2019-04-29 | koncertajánló


Nagyszabású jótékonysági koncertet szerveznek barátai az egészségi problémákkal küzdő ismert blues zenész, Fekete Jenő megsegítésére május 7-re az óbudai Kobuci Kertbe.



A hazai blues élet egyik legfontosabb alakja, az 54 éves énekes, gitáros és dalszerző gerincproblémái miatt hónapokig nem tud fellépni, emiatt komoly anyagi nehézségei támadtak, mivel a koncertezés jelenti számára az egyetlen bevételi forrást. A május 7-i összejövetelen Fekete Jenő zenésztársai, barátai, a hazai blues és rock színtér színe-java összegyűlik, hogy az est bevételével segítse a Palermo Boogie Gang korábbi frontemberét.
Fellép az Asphalt Horseman, a BlueStone, a Cabaret Medrano, a Chuck Berry Emlékzenekar, a Dep’art, az EC 70 Band, Écska és Huba, az ef Zámbó Happy Dead Band, az Éles Gábor Trio, Frenk, a HWY61, a Hendrix Project, Király Vajk, Kontor Tamás és Horváth Misi, a Lead Zeppelin, Little G Weevil, a Muddy Shoes feat. Little G Weevil, Szász Ferenc, Ripoff Raskolnikov, a Quimby (Kiss Tibi, Varga Livius, Gerdesits Faszi, Mikuli Ferenc, Kárpáti Dódi), Redbreast Wilson,  Ripoff Raskolnikov, a Roy és Ádám Trió, a Stoned, a Bits - Beatles emlékzenekar, a The Mojo, a The Whu, a Varga János Project, Víg Misi és a Vintage Voices.



The Doors: Waiting For The Sun (50th Anniversary Expanded Edition)
2019-04-23 | kritika


A ’60-as évek fiatalságára az egyik legnagyobb hatással bíró rockzenekar, a Doors 1965-ben Los Angelesben alakult. Nevük Aldous Huxley The Doors Of Perception című művéből származik. A banda arculatát Jim Morrison lázadó személyisége határozta meg leginkább. Fennállásuk alatt hat stúdiólemezt és egy dupla koncertalbumot adtak ki. A Waiting For The Sun című korongot az 1968-as esztendő februárja és májusa közötti időszakban, Los Angelesben vették fel, majd ugyanezen év júliusában dobták piacra. Pályafutásuk harmadik lemeze nagyon sok szempontból központi szerepet játszik a zenekar történetében. Ez volt a csúcsra vezető út utolsó lépcsőfoka, a csapat kereskedelmi szempontból legsikeresebb albuma, az első és egyetlen korongjuk, amely a Billboard-lista élén nyitott, rajta a banda második number one slágerével, a Hello, I Love You-val. Mindezek ellenére a zenekar több tagja - köztük mindenekelőtt maga Morrison - sem volt képes utóbb igazán jó szájízzel meghallgatni a dalokat. Ahogy ő maga nyilatkozta egykoron: „Mindig csak azt hallom, amit lehagytunk róla, ahelyett, amit felvettünk. Furcsa, hogy éppen a Waiting For The Sun lett a legsikeresebb lemez mind közül, mivel talán ezt tartom a legkevésbé sikerültnek.” Az elhangzó nóták végül is nem lettek mostohagyerekek, a Hello, I Love You, a Love Street, a The Unknown Soldier, a Spanish Caravan és a Five To One állandó koncertdarabbá vált. A dalok egy része még a zenekar megalakulása előtt készült. Ennek egyik legjobb példája a Not To Touch The Earth, amely részlet Jim Morrison epikus költeményéből, a Celebration Of The Lizardból. Az eredeti tervek szerint a szám az album egyik oldalát teljesen betöltötte volna, azonban ehhez a producer, Paul A. Rothchild nem járult hozzá. A Waiting For The Sun kiadásának ötvenedik évfordulója alkalmából a kultikus lemezt megjelentették egy CD-s és két CD-s változatban, sőt limitált példányszámban vinylen is. Mindegyik kiadvány tartalmazza az eredeti album Bruce Botnick által újrakevert verzióját. A dupla CD-s verzió második korongján tizennégy eddig kiadatlan darabot találunk: kilenc nemrégiben felfedezett „nyers keverési” változatot a Waiting For The Sunról és öt dalt az 1968. szeptember 17-ei koppenhágai koncertjükről. A dán fővárosbeli fellépésüket az első, egyben utolsó Európa turnéjuk keretében adták. Morrison csúcsformában van, ami meglepő, ha tudjuk, hogy néhány nappal előtte az amszterdami koncertjükön összeesett, és kórházba kellett szállítani.

Rhino Records, 2018

hoati


Tíz éves a Szájharmonika Klub
2019-04-16 | koncertajánló


Tíz éves a Szájharmonika Klub a Budavári Művelődési Házban, amely 2009-ben indult, havi rendszerességgel. Az elmúlt egy évtizedben számos emlékezetes koncert került megrendezésre, több alkalommal nemzetközi vendégeket is sikerült meghívni a házigazdának, Pribojszki Mátyásnak. Így a kiváló hazai herflisek mellett, olyan jeles szájharmonika művészek is felléptek a klubban, mint Brendan Power (NZ/UK), Howard Levy (USA), vagy a Fata Morgana (NL) szájharmonika együttes. 2019. április 26-27-én egy mini fesztivállal, különleges koncertekkel, filmvetítéssel, kiállítással, előadással ünnepelik az elmúlt tíz évet.

Részletes program

április 26.
18:30 - 19:15 - kérdés-felelet (Q&A), Szabó Tamás, Pribojszki Mátyás
19:30 - 20:00 - Grunting Pigs
20:15 - 21:00 - Szabó Tamás & Igali Csanád
21:00 - 21:45 - Jam Session, örömzene

április 27.
17:00-tól szájharmonika kiállítás
17:30 - 18:30 - filmvetítés, a szájharmonika története
18:30 - 19:00 - kérdés-felelet (Q&A), Pribojszki Mátyás
19:15 - 19:50 - Sopron Tangó Trió
20:00 - 21:00 - Konstantin Reinfeld & Christoph Spangenberg (D)
21:15 - 21:45 - Pawn Shop
21:45 - 22:00 - Jam Session, örömzene

hoati


Ryan McGarvey immár negyedszer látogat hazánkba
2019-01-08 | koncertajánló


Négy év után jelentkezett friss stúdióalbummal Ryan McGarvey. A Heavy Hearted című korong koncertkörútjával Budapestre is ellátogat a fiatal gitáros, sőt a turnén egyedülálló módon Magyarországon egy külön akusztikus estet is ad a nagykoncert előtti estén.

Ryan McGarvey 1986. október 30-án az új-mexikói Albuquerque városában született. A zenével szülei lemezgyűjteménye révén ismerkedett meg: a klasszikus rock nagyjain nőt fel, majd beleszeretett a bluesba. Eleinte Robert Johnson, Elmore James, John Lee Hooker, B.B. King, Albert King és Freddie King felvételeit hallgatta, később olyan kortárs blues előadók váltak kedvenceivé, mint Kenny Wayne Shepherd, Chris Duarte és Joe Bonamassa. Első sikerét 2006-ban a Guitar Center szervezésében évente megrendezésre kerülő Guitarmaggeddon: Next King Of The Blues verseny megnyerésével érte el. A rákövetkezendő esztendőkben megszámlálhatatlanul sok rangos díjat nyert világszerte, és a legnagyobbak elismerését is begyűjtötte, hiszen Jeff Beck, B.B. King és Joe Bonamassa is felfigyelt rá. Pályafutása egyik legnagyobb sikerének tartja, hogy Eric Clapton négyezer versenyző közül beválasztotta a 2010-es chicagói Crossroads Guitar Festival fellépői közé. Eddig négy stúdiólemezt adott ki, mindegyikről elmondható, hogy csakis saját szerzeményei szerepelnek rajta, míg a 2018-ban megjelent koncertalbumát legutóbbi budapesti fellépése alkalmával „nyújtotta át” a közönségének. Az Analog Music Hallban április 12-én adandó koncerten McGarvey társai Artha Meadors (basszusgitár, vokál) és Wayne Proctor (dob) lesznek.

Jegyek elővételben kaphatók a TIXA.HU online rendszerében 4500 Ft-os, továbbá a koncert napján személyesen a helyszínen 5000 Ft-os áron.
Az április 11-i akusztikus estre jegyek kizárólag a TIXA rendszerében vásárolhatóak. A koncert az Analog Music Centerben található kávézóban kerül megrendezésre, 60 főben limitált közönség előtt.

hoati


Májusban zárul a Blues Session koncertsorozat évadja
2019-04-05 | koncertajánló


Májusban öt esttel zárul a Blues Session koncertsorozat hatodik évadja a Muzikum Klubban.



Tervezett koncertek
május 02. - AG Weinberger Reborn lemezbemutató koncert
május 09. - Ask The Dusk – The Hoochie Coochie Rock And Roll
május 23. - Blueson innen, blueon túl – Huckleberry Guys & Blue sPot
május 24. - Jack Cannon – The Night Before Hangover II.
május 25. - Csábits el! – Hobo Tom Waits-estje

A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub

hoati


Magyar induló az European Blues Challenge-en
2019-03-31 | hír


2019. április 4-6. között ismét megrendezik az European Blues Challenge-et. A Portugáliában tartandó rendezvényen hazánkat a Ferenczi György és az 1ső pesti Rackák képviseli.

Az European Blues Uniont 2010-ben fesztivál- és koncertszervezők, klubok, blues magazinok, újságírók, fotósok, független lemezkiadók, rádióműsor-vezetők és zenészek egy csoportja hozta létre abból a célból, hogy a blues zene Európában reflektorfénybe kerüljön. Az elhatározás megvalósulása érdekében évről évre megrendezik az European Blues Challenge-et, mely eddig Németországban, Franciaországban, Litvániában, Belgiumban, Olaszországban, Dániában és Norvégiában került megtartásra, míg idén a portugál Ponta Delgada városa ad otthont neki. A versenyen huszonkét európai ország egy-egy zenekara indul, hazai színekben a Ferenczi György és az 1ső pesti Rackák méretteti meg magát. A három napos eseményen a koncertek mellett szakmai konferenciákat és vásárt is tartanak.

Az European Blues Challenge idei fellépői:
április 05.: Ferenczi György és az 1ső pesti Rackák (HU), Delta Blues Riders (PL), Black Cat Biscuit (BE), Rares Totu’s Midnight Sun (RO), Hilbert’s Problems (EE), The Smooth Gentleme (PL), Big Yuyu (ES), Geir Bertheussen Blues Express (NO), Manu Hartmann & the City Blues Band (CH), Richie Arndt Band (DE), Elise & The Sugar Sweet (FR)
április 06.: The Drive (IT), Tomislav Goluban Band (HR), Trainman Blues (DK), Kyla Brox Quartet (GB), Jo’ Buddy & Down Home King III feat. Nieminen (FI), Heavy Petrol (LU), Tony Bigmouth Pearson (SK), Sakis Dovolis Power Trio (GR), The Dynamite Blues Band (NL), Somerset Barnard Band (AT), Marino Valle Band (SE)

hoati


Blues24 néven non-stop rádióadás indult
2019-03-24 | beszélgetések


Az elmúlt napokban útjára indult az első hazai blues rádió, amely a több mint száz éves műfaj teljes palettáját felölelve éjjel-nappal válogatott blues zenét sugároz. A Blues24 rádió tematikus struktúrában, megadott műsorrend szerint sugározza a bluest, a különféle zenei stílusok között mindenki könnyen megtalálhatja a neki legjobban tetsző műsorokat. Az alábbiakban Kovács József szerkesztő és ötletgazda mesél az interneten fogható rádióadásról.



A Blues megálló című műsorod 2013-ban indult útjára a Poptarisznya.hu internetes rádióadón. Honnét jött az ötlet ehhez?
Akkor már javában írtam A blues története a kezdetektől napjainkig című könyvemet, és úgy gondoltam, hogy az évek során felhalmozódott ismereteimet és zenei anyagomat megosztom a blues műfajának kedvelőivel. A blues zenével a hazai médiában rosszabbul bántak, mint a mesebeli mostohagyerekkel, és akkor adott volt a lehetőség, hogy a Poptarisznya.hu internetrádió munkatársainak támogatása mellett csütörtöki napokon főműsoridőben megkezdhessem a Blues megálló rendszeres adását. Azóta 294 héten minden csütörtökön új műsorral jelentkezem az adásaimmal, és ha nem is az FM hullámhosszain, de legalább az interneten keresztül a blues-zal egy kis színfoltot tudok vinni a hazai zenei palettába.

Régóta foglalkoztatott Téged, hogy a Blues megálló mellett 24 órában működő rádióadást indíts. Ez végül a közelmúltban megtörtént. Milyen nehézségekkel kellett megbirkóznod a tervezés és kivitelezés során?
Ehhez meg kellett szereznem a Poptarisznya.hu internet rádió tulajdonosainak elvi támogatását és nem utolsósorban anyagi hozzájárulását, mert egy rádió működtetése bizony sok pénzbe kerül. Egy új csatorna beindítása csak növeli a költségeket mind az egyszeri gyártás, mind pedig a napi működtetés során. Biztosítani kellett egy olyan szerver kapacitást, ahol ki lehet alakítani egy nagyobb méretű lemez tárhelyet, reklámstúdióban magyar nyelvű spotokat kellett legyártatni és ki kellett dolgozni a műsorrendnek megfelelő szoftver programot, amely akkor és azt játssza az adásban, ami elő van írva.

Hogyan épül fel a műsorfolyam? Hallható élő adás is?
A Blues24 rádió tematikus struktúrában, előre megadott műsorrend szerint sugározza a bluest, így a különféle zenei stílusok között mindenki könnyen megtalálhatja a neki legjobban tetsző műsorokat. Az adásban helyet kapnak az archív, az 1920-as, 1930-as években készült lemezek, és a legfrissebb kiadású kortárs zenei felvételek is. Oldies, azaz régi lemezfelvételek címmel napi egyórás adásban a legrégebbi blues dalokat sugározzuk. Ugyancsak napi egy óra műsoridőt kapnak a magyar előadók által készített lemezfelvételek, az akusztikus-, country- és folk blues albumok, külön egyórás programban a blues-rock lemezek, és megint külön egy órában a legújabb lemezek kerülnek bemutatásra. A blues műfajának legnagyobb, ikonikus alakjai által készített lemezfelvételekre napi két óra műsoridőt szentelünk, és ugyancsak napi két órában kerülnek bemutatásra a modern- és a világ minden tájáról érkező kortárs blues felvételek, amelyekben megmutatkozik a blues zene sokszínűsége. Éjszakánként a halkabb, lassúbb tempójú, hangulatos blues zenék nyújtanak egy kis lazulást és kikapcsolódást. És aki mindenből szeretne egy vegyes zenei összeállítást hallgatni, annak a Mix zenei műsorainkat javasoljuk.
Ezen kívül a Blues24 rövid betekintést ad a testvérműfajok, a jazz, a rock & roll, ill. a rockabilly zenei világába is. Az egyórás műsoridőben sugárzott jazz, valamint a korábban említett, napi egy órában sugárzott legújabb lemezfelvételek is heti rendszerességgel frissítésre kerülnek. A frissítésekről a www.facebook.com/bluesmegallo  oldalon adunk híreket.
A rádióban élő adás is hallható, mert a Blues24 csütörtökönként este 8-tól átveszi a Blues megálló élőadását, amelyet a következő hét folyamán más-más időpontokban megismétel.



Mennyi idődet foglalja le a Blues24 műsor szerkesztése? Van ebben segítséged?
A műsor zenei szerkesztését egyedül végzem el, a technikai jellegű dolgok megoldásában a Poptarisznya munkatársai, Hajcser Attila és Popovics László nyújtanak nekem segítséget.
A blues megálló csütörtöki adása és az új Blues24 rádió heti kb. két teljes munkanap elfoglaltságot jelent, mert a zenei anyagok felkutatása, előzetes meghallgatása és a műsorok összeállítása, szerverre való feltöltése, cseréje sok időt vesz igénybe. Különösen fontos és időt igénylő a zenék meghallgatása és kiválogatása, hogy a több tízezernyi blues felvétel közül mely dalok kerüljenek adásába, mert a Blues24 rádió a legjobb blues felvételekkel szeretné szórakoztatni a műfaj szerelmeseit, és azok számára is vonzó, igényes zenét kíván sugározni, akik zenei műfaj ismerete nélkül csak kikapcsolódásra, szórakozásra vágynak.
A Blues24 adással kapcsolatos információk, hírek, frissítések a Blues megálló évek óta működő Facebook oldalán jelennek meg.

Egy ilyen adás fenntartása költségekkel jár. Vannak támogatóid, akiktől segítséget kapsz?
A Blues24 rádió a Poptarisznya.hu 24 órán át, non-stop zenét sugárzó internetes rádióadás legújabb gyermeke, amely a régi idők nagy slágereit játszó nagytestvér, az Oldies non-stop zenecsatorna mellett a Poptarisznya zenei kínálatába illeszkedően annak zenei palettáját gazdagítja, emellett olyan zenéket is sugároz, amelyek más hazai csatornákon nem hallgathatóak. A rádióadás működésében, fejlődésében továbbra is a felmerülő költségek jelentik a legnagyobb akadályt. Az internetes rádiók mindig sokkal hátrányosabb helyzetben vannak a divatos mainstream FM rádióadókkal szemben, mert ide nem özönlenek hirdetések. A Poptarisznya saját erőforrásaiból egyelőre „csak” a Blues24 rendszeres adásának beindítására tellett. Vannak elképzeléseink a Blues24 rádió további fejlesztéséről, pl. több élő műsor indításáról, de ezek megvalósításához jelentősebb pénzeszközökre lenne szükség, ám ezzel kapcsolatban nem tudok konkrétumokat mondani.

A blues története a kezdetektől napjainkig címmel köteted 2017-ben jelent meg a Kossuth Kiadó gondozásában. Milyen visszajelzéseket kaptál a könyvvel kapcsolatban? Mennyi fogyott belőle?
Az eladott példányszámok alakulásáról rendszeres tájékoztatást kapok a Kossuth Kiadótól, így elmondhatom, hogy a megjelenése utáni másfél év alatt a kiadott darabszám mintegy kétharmada már vevőre talált. Az olvasóktól elektronikus formában és személyes találkozások során is kaptam visszajelzéseket, melyek alapján nagy örömmel mondhatom, hogy a könyv fogadtatása rendkívül kedvező. Azok a blues kedvelők, akik már olvasták a kötetet, a Blues24 rádió adásában meghallgathatják a könyvben szereplő neves előadók legjobb felvételeit.

hoati


Gaye Adegbalola: The Griot
2019-03-17 | kritika


Gaye Todd a virginiai Fredericksburgban született és nőtt fel. A középiskola befejeztével a bostoni egyetemen biokémikusi diplomát szerzett, egy ideig bakteriológusként dolgozott. Az egyetemi évei alatt emberjogi harcossá vált, nevét ekkor Adegbalolára változtatta. Polgári pályája során tevékenykedett még tanárként, 1992-ben a Virginia State Teacher Of The Year címmel jutalmazták. A zene mindig közel állt hozzá, csakúgy, mint a szüleihez: édesapja pedagógusként dolgozott, mellette jazz zenész is volt, míg édesanyja mindig hazavitte a régi lemezeket, amit a munkahelyén a zenegépből lecseréltek. Gaye 1984-ben barátnőjével, egyben gitártanárával, Ann Rabsonnal létrehozta a Saffire - The Uppity Blues Women zenekart. Eleinte duóként léptek fel, majd a több hangszeren kitűnően játszó Andra Faye McIntosh belépésével trióvá alakultak. Kilenc albumukat jelentette meg az Alligator Records, ezek többsége a chicagói lemezcég legkeresettebb, a legnagyobb eladási darabszámú kiadványai lettek. A zenekar huszonöt évnyi közös zenélést követően 2009-ben feloszlott. Az idén hetvenötödik életévét betöltött előadó első szólólemezét még 1999-ben adta ki, melyről a Middle Aged Blues Boogie című szerzeményt W.C. Handy Awards díjjal jutalmazták. Aktuális anyaga, a The Griot a Bob Margolin és Richard Rosenblatt által alakított VizzTone Label Group gondozásában látott napvilágot. A griot afféle modern kori trubadúr és énekmondó, a napi hírekről és a történelmi múltról egyaránt hallhatunk tőle. Adegbalola kellő élettapasztalattal rendelkezik, hogy betöltse ezt a szerepet. Az album javarészt a saját dalait tartalmazza, ezek a szexizmus, a szegénység, a szennyezés, a szerelem, az önteltség, a szabadság és az árulás témáival foglalkoznak, mindezt Gaye védjegyeként ismert észjárásba és bölcsességbe csomagolva. A több hangszeren játszó Jeff Covert volt fő társa a lemezen, mellette zongora, tamburine, cselló és fúvósok tették színesebbé a hangzást.

VizzTone Label Group, 2019

hoati


Tomislav Goluban: Chicago Rambler
2019-03-10 | kritika


Tomislav Goluban 1997-ben kezdett szájharmonikázni Sonny Terry, Slim Harpo, Paul Butterfield, Gary Primich és Kim Wilson hatására. A Little Pigeon's ForHill Blues zenekart 2001 decemberében alakította meg, mivel szerette volna megismertetni a country bluest hazájában. Trió formációban négy évig zenéltek, majd négyfősre bővült a csapat. Ekkor már Tomislav Goluban & Little Pigeon's ForHill Blues néven játszottak. A horvát herflis 2005-ben részt vett a trossingeni World Harmonica Festivalon, ahol negyedik helyezést ért el, majd négy év múlva az International Blues Challenge-en. Ez utóbbi útja során ellátogatott a legendás Sun Studio-ba, ahol két óra leforgása alatt öt dalt rögzített, amik alapját adták a $200 SUN Memphis Album címet viselő szólólemezének. Négy éve Nebojse Buhin társaságában a 2012-ben eltávozott Drazen Buhin emlékére készített lemezt. A tavaly piacra dobott Velvet Space Love Tomislav új oldalát mutatta be, hiszen a Toni Staresinic-csel közösen rögzített anyagon a blues az elektronikus zenével került házasításra. Sorban tizedik lemeze, a Chicago Rambler a chicagói Joy Ride Studio-ban került feljátszásra. Az albumon Eric Noden gitáros, E.G. McDaniel basszusgitáros és Kenny ’Beedy Eyes’ Smith dobos közreműködött, de Joe Filisko szájharmonika játékát is hallhatjuk két számban (Bag Full Of Troubles, Little Pigeon). A repertoár az Isel budem v kleticu (I Will Go A My Cottage) című tradicionális horvát népdalt leszámítva csakis Goluban saját szerzeményeire épül. A megbocsátásról szóló, 12/8 ütemű Locked Heartben egyértelműen tetten érhető Jimmy Reed és Slim Harpo hatása. A Jerry Ricks On My Mind Philadelphia Jerry Ricks tiszteletére íródott, a nóta két verzióban is felcsendül. A tradicionális blues kiválósága az élete utolsó éveit a horvátországi Kastav városában töltötte, ott is helyezték végső nyugalomra. Az One Way Tickethez animációs videoklip készült. A dal azt boncolgatja, hogy mindenki élete fordulóponthoz érkezhet, amikor el kell dönteni, van-e bátorságunk a megszokást és biztonságot feladni, az ismeretlent és bizonytalant választva. Tomislav Goluban régi vágya teljesült a Chicagóban rögzített lemezzel, míg mi egy nagyszerű albummal lettünk gazdagabbak.

Spona, 2019

hoati