Kiemelt koncertek


Blues for Blue 6.
2024.04.14.


Teddy Harpo
vendég:
Benkő Zsolt

2024.04.02.


Dan Patlansky

2024.04.20.


The Mojo
2024.04.26.


Fekete Jenő 60

2024.04.27.


Shemekia Copeland
Little G Weevil
and his band

2024.07.17.

Ajánlott albumok

Hobo Blues Band
Hobo Blues Band
Idegen tollak
Mojo Workings
Mojo Workings
Long Step
Alastair Greene
Alastair Greene
Alive In The New World
Mick Pini
Mick Pini
Backtrack
The Özdemirs
The Özdemirs
Introducing The Özdemirs
Layla Zoe
Layla Zoe
Nowhere Left To Go
The Holmes Brothers
The Holmes Brothers
State Of Grace
Buddy Guy
Buddy Guy
Blues Singer




Budapesten Rory Gallagher egykori zenésztársai
2019-09-12 | koncertajánló


Rory Gallagher időtlen szerzeményeit eleveníti fel szeptember 18-án az Analog Music Hall színpadán a Band Of Friends, melyet a legendás gitáros egykori zenésztársai, az ír Gerry McAvoy basszusgitáros és Brendan O'Neill dobos, valamint a nagyszerű holland gitáros-énekes, Marcel Scherpenzeel alkotnak.

A Band Of Friends nevű zenekar muzsikája sokkal több, mint egy szokványos tribute bandáé: náluk nem az a cél, hogy egy az egyben előadják Rory Gallagher felvételeit, hanem hogy megidézzék azt a hihetetlen energiát és szenvedélyt, ami Gallagher dalaiból ma is árad. Gerry McAvoy basszusgitáros 1971-1991 között volt minden idők egyik legjobb és legszerethetőbb gitárosának a társa, akit 1995-ben veszítettünk el. Marcel Scherpenzeel gitáros-énekes ugyan sosem lépett fel Rory Gallagherrel, de méltó arra, hogy emlékeztessen bálványa felejthetetlen játékára. Gerry McAvoy és Brendan O’Neill már 2008-ban felfigyelt Scherpenzeel tehetségére, amikor látták egy-két koncerten, hogy mire képes, így Gerry 2012-ben meghívta őt a Band Of Friends élére szólógitárosnak. Scherpenzeel meg sem kísérli másolni Roryt, saját magát adja, óriási szenvedéllyel és művészi alázattal idézi meg felejthetetlen példaképét. „Amikor Marcel játékát hallom, olyan, mintha Ő itt lenne. Csukjátok be a szemeteket, és megtörténik.” – mondta róla McAvoy. A csapat dobosa, Brendan O’Neill 1981 és 1991 között játszott Rory Gallagher mögött. O’Neill Ted McKenna idén januárban bekövetkezett halála után vált a trió tagjává. A turnék mellett a Band Of Friends-nek több albuma jelent meg, valamint számos díjat is besöpörtek. 2013-ban az European Blues Awards trófeát nyerték meg a legjobb bandaként, két évvel később Ted McKenna lett az European Blues Awards győztese, míg Marcel 2017-ben nyerte el a hazája legjobb blues gitárosa címet. A Band Of Friends budapesti fellépése igazi szenzációnak ígérkezik, hiszen Rory Gallagher zenéjét ők játsszák a leghitelesebben, így kicsit nosztalgiázhatnak azok a lélekben fiatal blues-rock rajongók, akik ott voltak a mester ’85-ös fővárosi vagy valamelyik vidéki koncertjén.

A LOTS Music bemutatja:
Band Of Friends – A Celebration Of The Music Of Rory Gallagher
2019. szeptember 18.
Budapest, Analog Music Hall

Kapunyitás: 19.00, kezdés: 20.00

Marcel Scherpenzeel – gitár, ének
Gerry McAvoy – basszusgitár, ének
Brendan O’Neill – dob

Jegyek elővételben kaphatók a TIXA.HU online rendszerében és személyesen a helyszínen 4500 Ft-os áron. A koncert napján a belépők ára 5000 Ft lesz.


Hetedik évadba lép a Blues Session koncertsorozat
2019-09-07 | koncertajánló


Jövő héten immár hetedik évadát kezdi meg a Blues Session koncertsorozat a Muzikum Klubban.



Tervezett koncertek
szeptember 12. – Dániel Balázs Trió feat. Pleszkán Écska
szeptember 14. – Little G Acoustic Trio
szeptember 20. – Message To Hendrix
szeptember 27. – Fekete Jenő – Sárarany lemezbemutató ráadáskoncert
október 04. – Jazztelen
október 05. – Magyar Atom
október 06. – Hobo
október 10. – Road Kill Café
október 22. – Ripoff Raskolnikov Band
október 25. – Soulbreakers feat. Tátrai Tibor
október 31. – Kéknyúl­

A Muzikum Klub & Bisztró elérhetőségei
1088 Budapest, Múzeum utca 7.
Nyitva tartás: hétfő - szombat, reggeltől estig
Online jegyvásárlás: http://tixa.hu/muzikum_klub
E-mail: info@muzikum.hu
Web: http://muzikum.hu, www.facebook.com/MuzikumKlub

hoati
­

Julian Sas, a szárnyaló blues-rocker
2019-08-31 | koncertajánló


Korosztályának egyik legjobb európai blues-rock gitárosa Julian Sas, aki nem ismeretlen a műfaj hazai rajongói előtt sem, hiszen a negyvenkilenc éves holland zenész már öt alkalommal szerepelt a paksi Gastroblues Fesztiválon az elmúlt években. Tizenkét év telt el azóta, hogy Budapesten láthattuk őt, ezért is kihagyhatatlan a szeptember 11-i lemezbemutató koncertje az Analog Music Hallban.

Julian Sas 1970. május 29-én született a hollandiai Beneden-Leeuwenben, de nyolctól tízéves koráig Algériában is élt a szüleivel, azután visszatértek a szélmalmok hazájába. Már gyermekként foglyul ejtette a gitár, tizenkét esztendősen meg is kapta első profi hangszerét. Az iskola mellett játszott már zenekarokban, majd 1995-ben megalakította saját együttesét. Nehezen indult be a zenei karrierje, mert a megélhetéshez más munkákat is el kellett vállalni: volt postás, építkezéseken dolgozott, majd eladó lett egy hangszerboltban. A blues zenével az apja barátnőjén keresztül ismerkedett meg, aki megmutatta neki Muddy Waters, Howlin’ Wolf, Johnny Winter és a többiek lemezeit. Ami viszont a leginkább elbűvölte, az Rory Gallagher muzsikája volt. Julian Sas az egyik interjújában elmesélte, hogy öt év alatt Gallagher huszonegy koncertjét látta, és mindegyik más volt. Bár eltérő felállásokban játszott, az energiaforrást mindig Rory jelentette. Valami hasonlót érez az ember akkor is, amikor Sas albumait hallgatja, hiszen a közreműködő zenészek az ő esetében is változnak, de saját kisugárzása mindig megmarad. Rory Gallagher hatása egyébként máig él Julian dalaiban és lemezein. A mostani, Stand Your Ground című album már a tizenötödik a sorban. Mi az, ami ott van Julian Sas minden dalában és fellépésen? A szenvedély és az odaadó szeretet, amit a zene iránt érez, és ami megérinti a közönséget is a koncertjein. ,,Minden nap jobb gitáros akarok lenni, mint az előző nap” – mondta az egyik interjúban. Aktuális turnéjával zenei pályafutásának huszonötödik évfordulóját ünnepli a kiváló gitáros-énekes.

A LOTS Music bemutatja:
Julian Sas Stand Your Ground Tour
2019. szeptember 11.
Budapest, Analog Music Hall

Kapunyitás: 19.00, kezdés: 20.00

Julian Sas – gitár, ének
Fotis Anagnostou – basszusgitár
Lars-Erik van Elzakker – dob
Roland Bakker – billentyűs hangszerek

Jegyek elővételben kaphatók a TIXA.HU online rendszerében és személyesen a helyszínen 4500 Ft-os áron. A koncert napján a belépők ára 5000 Ft lesz.


Huszonöt éve jelent meg a Palermo Boogie Gang csúcslemeze
2019-08-22 | névjegy


Huszonöt éve, 1994 júliusában jelent meg a Palermo Boogie Gang Bottle Up And Go című albuma, mely egyértelműen a zenekar csúcslemezének tekinthető. Ez adta az apropót, hogy áttekintsem a magyar blues zenei életre nagy hatással bíró együttes történetét.



A blues hazai jelenléte a nyolcvanas években nagyjából a Hobo Blues Banddel volt egyenlő. A Földes László által alapított zenekar a hetvenes évek végén rendszeresen kisebb klubokban lépett fel, a nyolcvanas években már önálló klubbal rendelkezett. A formáció „szombat esti blues együttesnek” indult, ezt azonban hamar keresztülhúzta az élet, hiszen egy év alatt kinőtték a klubokat, és óriási rajongótáborral rendelkező, országosan ismert zenekar lettek.
Kezdetben Bodonyi Attila a Hobo Blues Band állandó vendége volt, 1982 elejétől pedig a csapat tagja lett. A matematika szakon végzett szájharmonikás és Kováts Katalin, a budapesti Kassák Klub vezetője 1983 őszén létrehozta a Blueskocsmát. Ők ketten már diákkoruktól barátok voltak, és úgy érezték, hogy a blues műfaja méltatlanul alig ismert Magyarországon. A kéthetente megtartott klubesteken a HBB által képviselt rockos vonallal szemben leginkább akusztikus előadók mutatkoztak be. Színpadra lépett itt többek között Bacsek István, Hagyó Béla, Fekete Jenő, Szabó Tamás, Vas Zoltán, Vladár Károly, Sallai Gábor és Balogh Mihály. Ugyan Hobo egyeduralmát a Kassák Klubban bemutatkozó előadóknak nem sikerült megtörni, az évtized végére azonban felnőtt egy másként gondolkodó generáció, mely a blues-rock helyett a műfaj autentikusabb árnyalatait igyekezett a közönségnek bemutatni.
Az új nemzedéknek volt kiemelkedő képviselője az 1984-ben Hagyó Béla által alapított Palermo Boogie Gang. Hagyó Dunaújvárosban született, az általános iskola befejeztével felvették a budapesti Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola kerámia tagozatára. A bluest iskolai barátai révén ismerte meg. Kezdetben szájharmonikán játszott, néhány esztendő elteltével már One Man Band formában zenélt, később hol Sykora Tamással, hol Fekete Jenővel játszottak duóban. Miután Fekete megkezdte kötelező sorkatonai szolgálatát, Hagyó és Sykora ketten maradtak. Ez a duó viselte először a Palermo Boogie Gang nevet, és az egyik első fellépésüket a Kassák Klubban adták. Az együttes alapítójának visszaemlékezése alapján a zenekar a nevét a helynek köszönhette. Mikor Hagyó előzetesen elment, hogy lekössön egy koncertet az akkor még név nélküli duójának, a hely házigazdája, az országot 1988-ban elhagyó Bodonyi Attila megkérdezte, mi legyen a plakátra kiírva. A büfében a kávégép oldalára voltak ragasztva különféle matricák, köztük egy felirat: Milano Jazz Gang. Ennek mintájára találta ki a Palermo Boogie Gang nevet, amely rajta is maradt a csapaton.


   Dénes 'Dönci' József, Hagyó Béla

A kezdeti formáció elég laza volt, 1988-ig megfordult benne Bacsek István, Fekete Jenő, Szabó Tamás, Helyes Gábor, Gyenge Lajos, Makó László, Vojnics Attila, Dénes József és Juhász Sándor, miközben Sykora személyes problémák miatt 1987-ben Németországba költözött. Hagyó Béla ez idő tájt ismerkedett meg egy NDK-ban élő lánnyal, ezért egyre több időt töltött Berlinben, így a Palermo ideiglenesen megszűnt. Nem sokáig tartott ez az állapot, mivel néhány hónap elteltével a nevet a Claptoman tagjai, Fekete Jenő, Szabó Tamás, Kepes Róbert, Vadász Péter és Bacsa Gyula vitték tovább. A dobokon játszó Vadász ekkor még általános iskolába járt, hamar el is szólította a szülői szigor. Ezzel megkezdődött a dobosok vándorlása: a leggyakrabban Gyenge Lajos dobolt, őt a Bana Róbert, Süle Ferenc, Molnár Gábor hármas váltotta kisebb-nagyobb rendszerességgel. A zenekar klasszikusnak tekinthető felállása Mezőfi ’Fifi’ István 1989 végén történt csatlakozásával alakult ki. Az együttes évekig kölcsönkapott cuccokon, Vermona-ládákon, mindenféle szedett-vedett holmikon játszott. Abban, hogy a banda összekovácsolódott, nagy szerepe volt első törzshelyüknek, Budapest első ír stílusú pubjának, a Fregatt Pubnak, majd a Kassai Sörözőnek.


   Lambeck László, Szabó Tamás, Fekete Jenő, Süle Ferenc, Bacsa Gyula, Makó László,
   Kepes Róbert


A tagok az éjszakában mozgó ifjú képzőművészek, alternatív zenészek, írók, festők, szobrászok szinte mindegyikét ismerték. Mindenki a saját múltjából hozta a kapcsolatokat. A szentendrei Vajda Lajos Stúdió képzőművészei által alapított A. E. Bizottság és a Tereskova zenekar épp úgy a haveri körhöz tartoztak, mint Greguss Sándor, Garaczi László és Tandori Dezső írók, Kádár Miklós és Gulyás Gyula képzőművészek. Kevés akkori profi zenésszel voltak személyes kapcsolatban, muzsikus barátaik inkább az alternatív világból kerültek ki. Törzshelyüknek számított a Fiatal Művészek Klubja, ismert nevén a FIKA, a Fekete Lyuk, a Tilos az Á és a Blue Box. Ezeken a helyeken inkább kemény punkot és kísérleti zenét játszó bandák muzsikáltak, de volt olyan est, amelyen Wahorn András és Soma közös produkciója után a Palermo következett, őket pedig a Vágtázó Halottkémek követte.

  

1990-ben a Palermo Boogie Gang a Petőfi Csarnokban megtartott Weast Blues Fesztiválon adott koncertet. A Weast-CMC Agency egy koncertszervező produkciós iroda volt, melyet György Péter, a Sexepil menedzsere, és Szász György, a Fiatal Művészek Klubjának művészeti vezetője azzal a céllal alapított, hogy Kelet (east) és Nyugat (west) között, elsősorban zenei téren, egyfajta kultúraközvetítő szerepet töltsön be. A szervezésbe besegített Podlovics Péter, aki már az ős-Palermót is menedzselte. A háromnapos fesztivál a műfaj első komolyabb magyarországi rendezvénye volt: a hazai blues élvonal mellett színpadra lépett Champion Jack Dupree, Dave Kelly, John Fiddler, a Blues Wire, a Country Blues Project, Axel Zwingenberger, Vince Weber, a Mojo Blues Band, a Sir Oliver’s Blues Distilerry, Ripoff Raskolnikov és Hary Wetterstein. A rákövetkező évek folyamatos koncertezést hoztak a csapat számára, akadt olyan esztendő, amikor több mint háromszáz fellépést adtak. Kisebb-nagyobb rendszerességgel külföldre is jártak. Pályafutásuk során olyan muzsikusokkal játszottak, mint Chester Washington, Champion Jack Dupree, Big Jay McNeely, Magic Slim, Louisiana Red, Junior Wells, Eb Davis, Larry Garner, Carol Cass, Ronald Abrams, Christian Sandera, Ripoff Raskolnikov, Hary Wetterstein, Michael Pewny, Homesick Mac, Pera Joe, Todor Todorovic, Jani Uhlenius, Orszáczky Jackie, Weszely Ernő, Zalatnay Sarolta, de a Raw Hide, a Blues Wire és a Mojo Blues Band együttesek tagjaival is jammeltek. 1994-ben Fats Domino, 1995-ben B.B. King előzenekara voltak a magyar fővárosban, míg ugyanebben az évben Luther Allison előtt léptek fel a szomszédos Ausztriában.
Első lemezüket 1991-ben adták ki. A felvételekre a Honvéd Együttes stúdiójában került sor. Az eredeti koncepció szerint élő stúdiókoncert lett volna, amelyet rögzítenek. Végül a kész anyag nem aratott osztatlan sikert a tagok körében, így az hagyományos módon készült el. A saját nevüket viselő albumon közreműködött Mákó Miklós trombitán és Kuncsner Mónika pozanon. Persze, ezt megelőzően is készítettek felvételeket. Ilyenek például a Magyar Rádióban rögzített dalok, a Kevés a kettesem és a Párizs-Texas. Mindkettő Hagyó Béla szerzeménye, ezeket később a Takáts Tamás Dirty Blues Band dolgozta fel nagy sikerrel.

 
 
 

1992-ben elkezdték második albumukat előkészíteni. Szabó Tamás ötlete volt, hogy hívják meg a Németországból hazatért Tabányi Mihály tangóharmonikást, a magyar könnyűzene élő legendáját. Az együttes tagjai először úgy gondolták, hogy elkészítik az első hazai zydeco lemezt, hiszen tettek már néhány, többé-kevésbé sikeres próbálkozást ebben a stílusban: ezek közé tartoztak a Bob Cohennel adott zydeco koncertek, egyik fellépésükről rádiófelvétel is készült. Végül nemcsak zydeco, hanem blues dalok is kerültek a Red Hot Blues című albumra. A tizenöt szám között hat saját kompozíció található, ezzel a csapat a kezdeti utánzós korszakát kezdte kinőni. A lemezt az együttes menedzsere, Podlovics Péter által létrehozott Mafioso Records 1993-ban adta ki. A kiadó nevének ötlete David Thomastól származott, mondván, ha már Palermo a banda neve, valami stílszerű név illene a kiadóhoz is.
A Mafioso Records a későbbiekben a Palermo Boogie Gang mellett még olyan előadók kiadványait jelentette meg, mint Gál ’Boogie’ Csaba, valamint Homesick Mac, de a Quimby zenekar A Sip Of Story és Jerrycan Dance lemezei is a kiadó nevéhez köthető.
A PBG a harmadik anyagát 1994-ben készítette el. A Bottle Up And Go egyértelműen az együttes csúcslemeze, az egyik legjobb blues album, ami valaha megjelent Magyarországon. A lemezt hallva Bruce Iglauer, az Alligator Records főnöke külön kiemelte a zenészek kiváló képességeit, az ízléses hangszerelést, a világ vezető blues magazinja, a Living Blues Magazine pedig a Fekete Jenő hangszerelte Special Rider Blues feldolgozását és a Robert’s Sunrise című szám kromatikus szájharmonika szólóját méltatta. A bevett gyakorlattól eltérően a dalokat több részletben rögzítették, így valamennyit vissza lehetett adni az élő koncertek hangulatából. A vendégzenészek névsora lenyűgöző, Dorogi Barbara, Ripoff Raskolnikov, Gál ’Boogie’ Csaba, Franco ’Toro’ Trisciuzzi, Bényei Tibor, Pribil György, Sipeki Zoltán és Patyi Sándor közreműködött a nóták feljátszásakor. A When Her Mama… című számhoz videoklip is készült, Szabó és Dorogi énekli a darabot. A Színház- és Filmművészeti Főiskola musical-színész szakára 1993-ban felvételt nyert Barbara egy dalt énekelt Gál ’Boogie’ Csaba Come On Over To My House című albumán, majd 1995-ben saját anyaggal (Night Time Is The Right Time) jelentkezett. Mindkét lemezen közreműködött a Palermo teljes legénysége.
   
 

1993 áprilisában a zenekar Big Jay McNeely-vel lépett fel a budapesti Biliárd fél 10 klub kétéves fennállását ünneplő esten. A háromórás koncert után nehéz volt eldönteni, hogy a hatvanhat éves Los Angeles-i szaxofonos, ifjú kísérői vagy a közönség fáradt el jobban. Ekkor merült fel az ötlet McNeely-ben, hogy szívesen készítene lemezt a Palermóval. Az anyag Blues & Boogie In Budapest címmel 1994-ben készült el, de végül nem adták ki. Szintén ’93-ban a Salamon Bea vezette Méta együttessel közösen Palerméta néven adtak koncerteket.
Soron következő lemezük, az Anniversary 1996-ban jelent meg. Az összegző és korszakzáró anyag a blues széles spektrumát vonultatta föl. „Ezen az albumon derült ki egyértelműen, míg Fekete Jenő a Mississippi-vidéki és chicagói bluesban, addig Szabó Tamás a New Orleans-i és a louisianai stílusban mozog otthonosan” – írta Nemes Nagy Péter a lemezről megjelent ismertetőjében. A kiadvány, csakúgy mint elődje, bekerült a Wolf Records katalógusába.
Az 1997-es esztendő a Palermo Boogie Gang feloszlását hozta. A ’80-as évek végén létrejött együttes tagjait ekkor már különböző zenei elképzelések érdekelték. Utolsó hivatalos koncertjüket augusztus 17-én a Szigeten adták. A közös zenélések persze megmaradtak, mindegyikük tudott a másikról, de próbálták megvalósítani saját zenei elképzeléseiket.
2003 a visszatérés éve, a banda ismét koncertezni kezdett. Fennállásuk huszadik évfordulóját 2005-ben ünnepelték. Ebből az alkalomból nagyszabású koncertet adtak az A38 Hajón. A zenekaron kívül felléptek azon muzsikusok, akik megfordultak a Palermo Boogie Gangban, vagy akikkel gyakran együtt játszottak. Utolsó albumuk 2007-ben, feloszlásuk tizedik évfordulójára került kiadásra. A Parking Lot Blues igazi garázsanyag, kevés utómunkálatot végeztek rajta. Néhány koncertjüket felvették, nyersen, ahogy a helyi technika adottságai engedték. Szavazással döntötték el, mely változatok kerüljenek a lemezre. Vannak dalok, amelyek jobban, és vannak, amelyek nem olyan jól szólnak, Szándékosan nem dolgozták el a számok végeit, sokszor durván és gyorsan ér véget egy-egy felvétel, nem szerettek volna közönségzajt, csak a csupasz nótákat. Az albumon a csapat régi barátja, Ripoff Raskolnikov, illetve az új generációból ifj. Szász Ferenc és Long Tall Sonny vendégeskedett.



Ebben az időszakban havonta adtak egy-egy koncertet, ahol mindenki jókedvű volt.  Úgy tűnt, hogy együtt öregszenek meg, a sors azonban Kepes Róbert 2011 augusztusában bekövetkezett váratlan halálával keresztülhúzta ezt. A Palermo Boogie Gang története ekkor véget ért.
Az együttesnek a magyar blues zenei életre gyakorolt hatása elvitathatatlan. Ők voltak azok, akik meghonosították hazánkban a Chicago blues és a zydeco műfajt, és rengeteg ma ismert zenész általuk találkozott először a tradicionális blues feketék által játszott változatával. Nevek a teljesség igénye nélkül: Kirschner Péter, Eichinger Tibor, Takáts Tamás, Benkő Zsolt, Pély Barnabás, Pribojszki Mátyás, Besenyei Csaba, Czomba Imre, Nagy Szabolcs, Szűcs Gábor, Pintér Zsolt, Kiss Tibor és Varga Livius. Ők hívták fel elsőként a figyelmet a rétegzenék fontosságára a ’89 körüli politikai változások viharában.  A PBG fennállása alatt egyetlen hivatalos elismerést kapott: 1993-ban nekik ítélték oda az eMeRTon-díjat, a legígéretesebb zenekar kategóriában. Életművüket öt album, egy-két válogatáslemez, valamint néhány szerencsés rajongó birtokában lévő rádió- és kalózfelvétel őrzi.



Diszkográfia:
Palermo Boogie Gang (Honvéd Együttes, 1991. LP, MK)
Red Hot Blues (Mafioso Records, 1993. CD, MK)
Bottle Up And Go (Mafioso Records, 1994. CD, MK)
Anniversary (Mafioso Records, 1996. CD)
Parking Lot Blues (MMM Records, 2007. CD)

A fotók Szabó Tamás és Hagyó Béla archívumának részét képezik. Ezúton is szeretném köszönetemet kifejezni Tamásnak, aki hasznos tanácsokkal segítette munkámat.

Oldalunk együttműködik a Blues24 non-stop rádióadóval, így az együttes életműve augusztus 29-én a 20 órakor kezdődő Blues megálló műsorában is bemutatásra kerül. A Kovács József által szerkesztett-vezetett adás a Poptarisznya.hu oldalról indulva hallgatható meg.

hoati


Első szólólemezét mutatja be Fekete Jenő
2019-08-16 | koncertajánló


Augusztus 30-án mutatja be az A38 Hajón első szólólemezét a magyar blues egyik legjelentősebb alakja, Fekete Jenő. Az egykori Palermo Boogie Gang és a Muddy Shoes frontemberének készülő albuma hiánypótló legendárium: harminc év munkásságának a legjavát sűríti egybe előremutató tematikával. A lemez anyagában a hagyományos amerikai blues a mámoros modern rock’n’roll frissességével és könnyed pop-feelinggel fonódik össze, a hazai könnyűzenei élet legkülönfélébb területeiről összegyűlt alkotók közreműködésével.



Az albumnyitó Mester-Pulius-Valla szerzemény, a Régi-új világ tekinthető a lemez ars poeticájának is, mely előrevetíti a korong egészének szellemiségét. E dalban a rock, a funky és a jazz műfajokban is elismert Charlie, valamint az R&B és a soul hazai képviselője, Voga Viki énekelnek együtt Fekete Jenővel; Pulius Tibor, a Supernem alapító tagja gitározik, az utóbbi években a psytrance felé nagy sikerrel nyitó, nemrégiben új albumot megjelentető Mester Tamás basszusgitározik, míg a rapperként is jól ismert Ganxsta Zolee dobol. A lemez nagy részét Fekete saját szerzeményei teszik ki, de a már említett Pulius Tibor és Mester Tamás mellett Nagy Ádám saját dala is szerepel rajta. A kitűnő szövegeket Valla Attila írta. Az eMeRTon- és Artisjus-díjas dalszövegíró Jenővel egy generációban, de némileg eltérő zenei közegben alkotott korábban, nevéhez fűződik többek közt a Hamu és gyémánt című sláger, valamint számos platina- és aranylemez dalszövegei is. A korong egy melankolikusabb hangulatú számának, a Legyen könnyűnek a szövegét Szentgyörgyi Szabolcs szerezte, emléket állítva mindazoknak a zenészeknek, akik már nincsenek közöttünk. Az albumon hallhatjuk még a Muddy Shoes teljes legénységét, a klasszikus zenész Juhász Anikót gitáron, billentyűn Szebényi Dánielt, Pulius Tamást és Bacsa Gyulát. Szájharmonikán beszáll Szabó Tamás és Horváth Misi, basszusgitáron Tomor Barnabás, a dobokon Gyenge Lajos játszik. A felvételek a SounDay Studioban készültek, a hangzás Vastag Gábornak köszönhető. A lemezborító Mayer Noel munkája: az általa felhasznált művek ef Zámbó István Zenés koponya és Kiss Tibi Blues Bunny a Sáraranyhoz című képei. A nagyközönség számára a Sárarany című dal teljes egészében augusztus közepén lesz hallható, a lead single Régi-új világ augusztus 19-ére várható, két nóta pedig augusztus 17-én debütál a Duna TV SzerencseSzombat című műsorában. A Sárarany album augusztus 30-án jelenik meg, elővételben megvásárolható a koncertjeggyel együtt az A38 Hajó honlapján (a CD átvétele a koncertre való belépéskor történik), vagy előjegyezhető az info@feketejeno.hu e-mail címen. A koncertet Dep’art zenekar nyitja, mely önmagát a klasszikus underground egyfajta reinkarnációjának tekinti.

hoati


Mindent a bluesról - Zenetörténeti sorozat indul a Credo Rádióban
2019-08-06 | hír


Augusztus 8-án, csütörtökön 19 órai kezdettel Mindent a bluesról címmel zenetörténeti sorozatot indít a szombathelyi Credo Rádió. A sorozat műsorvezető-szerkesztője Gróf István.

A több mint száz éves blues zene történetét bemutató sorozat indul augusztus 8-án a szombathelyi Credo Rádióban. A Mindent a bluesról kéthetente hallható új adással, az azt követő héten pedig ismétléssel fut. A száztizennyolc részesre tervezett műsor a Mississippi delta vidékének, az un. country blues műfajában nevet szerzett fekete előadók munkásságának bemutatásával indul, ezt követően a már elektromos erősítéssel dolgozó Chicago blues nagyjai következnek. Később a brit blues-boom korszakának neves fehérbőrű bandái kerülnek terítékre, majd a műsor visszalátogat az Egyesült Államokba, ahol mind fekete, mind fehér előadók a '60-as, '70-es évek stílusirányzatait mutatják be a hallgatóknak. Az utolsó negyedben a '80-as évektől korunkig terjedő időszak blues muzsikájának megismertetése következik. A sorozat az alapműveken kívül egyéb változatos, a blues perifériáján mozgó társ műfajok (jazz, progresszív rock, hard rock, stb.) zenéjébe is beavat. A Credo Rádió Szombathely vételkörzetében az FM 98,8 frekvencián fogható, de online is hallgatható.


Kerek évfordulót ünnepel Kőmíves András
2019-07-31 | beszélgetések


Kőmíves András Stone 2008 óta aktív résztvevője a hazai blues-zenei életnek. Formációival rendszeres fellépője fővárosi, valamint vidéki kluboknak és fesztiváloknak. Az elmúlt tíz év során gyakorlatilag nem volt olyan ismert magyar blues-zenész, akivel ne zenélt volna együtt egy színpadon. Negyvenedik születésnapján nagyszabású koncerttel ünnepel a Kobuciban. A közönség igazi örömzenélésre, egy egész estés mini blues-fesztiválra készülhet.

2008 óta aktív szereplője vagy a hazai blues-zenei életnek. Mi volt ez idáig a legmeghatározóbb sikerélményed?
Nehéz lenne egyetlen sikerélményt kiemelni, mert rengeteg szép emlékem van az elmúlt tíz esztendőből. Példának okáért, amikor Kepes Robi egy buli után odajött hozzám, és azt mondta: „Csak így tovább, nagyon nagy a lendület és a muzikalitás benned.” Vagy 2015 őszén, amikor az EC70-nel léptünk fel Békéscsabán, közel 700 ember volt kíváncsi a zenénkre, eszméletlen szeretet és jókedv áradt felénk akkor. De talán a Tátrai Tiborral történt első közös zenélést emelném ki, ez még 2013 tavaszán történt az akkori zenekarom, a Living Blues Project ötödik születésnapján. Nagyon nagy élmény volt nekem a gyerekkori idolommal egy színpadon muzsikálni. Tibusszal a mai napig mondhatni haveri a kapcsolatom, nem véletlen, hogy a negyvenedik születésnapi koncertemre is eljön zenélni.

Nagyszabású koncerttel ünnepled a negyedik x-et. Mire számíthatnak az estre ellátogatók?
Nem szeretném teljes egészében lelőni a poént, mert nagyon sok mindenre készülünk. Három főbb blokkból fog felépülni a koncert, lesz olyan rész, ahol csak ketten leszünk a színpadon, és lesz olyan is, amikor mind a tizennyolcan együtt zenélünk majd. A próbák már részben elkezdődtek. A repertoár még formálódik, de lesz olyan dal, amelyet még nem hallhatott a közönség tőlem-tőlünk, és lesz olyan, amelyet már igen, de kicsit megcsavarva, áthangszerelve játsszuk majd el.

Az est vendégzenészei a hazai blues-élet élvonalát képviselik. Izgulsz, ha ilyen muzsikusokkal lépsz fel, vagy inkább fel vagy dobva?
Kettős érzés van bennem, fel vagyok dobódva, de egyben izgulok is, bár én a mai napig – legyen az klubkoncert vagy fesztiválszereplés – mindig állati lámpalázas vagyok, persze ez az izgalom rögtön az első hang megpengetésekor elillan. Egy ismerősöm említette a minap, hogy ez a koncert olyan lesz, mint egy hazai Crossroads fesztivál, és igazat kell neki adnom. Színpadra áll majd Tátrai Tibor, Little G Weevil, Pribojszki Matyi, Szász Feri, Tom Lumen, Fekete Jenő, Tóth János Rudolf és Petendi Tomi. Valamint természetesen mindkét zenekar ritmusszekciója, a Bluestone pedig ez alkalommal fúvósokkal kiegészülve lép fel.

Milyen fellépéseket tartogat a Bluestone és az EC 70 – Eric Clapton Tribute Band számára a nyári fesztiválszezon?
A fesztiválszezon közepén tartunk már, minden időmet és energiámat az augusztus 21-i esemény körüli szervezések kötik most le. Révfülöpre azért ellátogatunk augusztus 1-jén a Bluestone-nal. Az EC 70-nel Fekete Jenő korábbi betegsége miatt nem mertem nyárra bulikat lekötni, de hála az égnek, most már Jenő jól van, és újra zenél.

Hol szeretnél tartani tíz év múlva, az ötvenedik születésnapodon?
Remélem, jól sikerül ez a kobucis buli, és ezúttal is köszönettel tartozom a hely házigazdájának, Kaszap Attilának, hogy első megkeresésemre igent mondott, és befogadta ezt a rendhagyó jubileumi estet. A Muzikum mellett a Kobuci a másik kedvenc zenés helyem, így a későbbiekben is szeretnék ide majd hasonló, nagyszabású koncerteket szervezni.

Programigazgatóként is dolgozol a Muzikum Klubban, ahol a Blues Session koncertsorozat hatodik évadja májusban zárult. Milyen évadot tudhattok a hátatok mögött?
Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a munkám a hobbim is egyben, azaz azzal foglalkozhatok, amit igazán szeretek. Nagyon szép évadot zártunk, sikerült túlszárnyalnunk az előzőt, ugyanis a hozzánk ellátogató közönség száma közel 10%-kal növekedett. Örömteli továbbá, hogy a huszonéves korosztályból egyre többen ellátogatnak hozzánk. Több Blues Session-koncert telt házas volt, és más zenekarok koncertjei esetében is a hétvégi napokon rendre ki kellett tennünk a bejáratra a „telt ház”-táblát. Most nyáron szokás szerint szünetelünk, augusztusban egy nagyobb felújítás vár ránk, amely a koncerttermet is érinti. Szeptember 12-én startol a 2019/2020-as évad, amelynek az első fele már teljesen le van kötve, így most kicsit hátra lehet dőlni, és tudok koncentrálni más feladataimra is.

Szöveg: hoati, fotó: Nagy János


John Primer: The Soul Of A Blues Man
2019-07-23 | kritika


John Primer 1946-ban született a Mississippi állambeli Camden településen. Családja gyapotot és kukoricát termesztett. Nehéz volt a földeken dolgozni, nagyon nem szerettem – nyilatkozta 2005-ben az eddigi egyetlen magyarországi látogatása során. Tizenhét évesen a jobb élet reményében Chicagóba költözött. Gitározni házilag készített egyhúros „gitáron” kezdett. Első együttese a The Maintainers volt, 1974-ben a Theresa's Lounge házi zenekarának a tagja lett. A következő hét évben többek között Sammy Lawhorn, Junior Wells, Buddy Guy, Smokey Smothers és Lonnie Brooks társaságában lépett színpadra. 1979-ben csatlakozott Willie Dixon Chicago Blues All Stars nevű együtteséhez, majd Muddy Waters zenekarát vezette, Waters 1983-ban bekövetkező haláláig. A Magic Slim & The Teardrops-szal tizennégy éven át játszott, a többszörösen díjnyertes csapatban ’Alabama’ Junior Pettist váltotta másodgitáros poszton. Primer már veterán zenésznek számított, amikor megjelent első szólóalbuma, amelyet napjainkig számos kiváló anyag követett. A The Soul Of A Blues Man dalait a korai Stax, Atlantic és Cotillion lemezkiadók előadói által képviselt zenei világ jellemzi. Nem ismeretlen terep ez a Chicago blues legenda számára, hiszen pályafutása kezdeti szakaszában a The Brotherhooddal soul és R&B nóták átdolgozásait játszották. Az albumot Clarence Carter szerzeménye, a Slip Away nyitja. A továbbiakban is döntően feldolgozás dalok következnek, olyan előadóktól, mint Leon Russell, Bob Dylan, Toussaint McCall, Lloyd Price és Tony Joe White. A korongon Primer csak három saját szerzeménnyel képviselteti magát. A számok feljátszásában zenekara, a Real Deal Blues Band tagjai segédkeztek. Közülük megemlítendő Steve Bell szájharmonikás, aki az együttes eredeti tagja, bár útjaik néhány évre elágaztak. Steve nemcsak elsajátította, amit édesapja, Carey Bell tanított neki, hanem egyedi hangzásvilágot alakított ki. Vendégzenészként gitáron közreműködött Billy Flynn, aki pályafutását a Fast Fingers becenevű Jimmy Dawkins zenekarában kezdte. A The Soul Of A Blues Man című lemezt a Blues Blast Magazine éves szavazásán a legjobb soul blues album címre jelölték, egyáltalán nem érdemtelenül.

Blues House Productions, 2019

hoati


The Big Three Trio featuring Willie Dixon: Chicago Harmonisers - Their Greatest Recordings
2019-07-16 | kritika


A Big Three Triót 1946-ban alakította Willie Dixon, Leonard ’Baby Doo’ Caston és Bernardo Dennis. A zenekar neve a II. világháborúban a nácik ellen harcoló szövetségesek vezetőire, Winston Churchillre, Franklin Delano Rooseveltre és Sztálinra utal. Korábban Dixon együtt zenélt Castonnal a Five Breezesben, míg Dennis-szel a Four Jumps Of Jive-ban. A trió a fennállása alatt tizenegy alkalommal járt stúdióban, összesen ötvennégy dalt rögzített. Első felvételeiket a Nashville-i székhelyű Bullet Records jelentette meg, majd a Delta, Columbia és OKeh lemezkiadókkal dolgoztak. Hamar népszerűvé váltak, nagy befogadóképességű helyeken koncerteztek, számaikat rendre játszották a jukeboxokban. A legsikeresebb évük talán az 1949-es volt, amikor a Közép-Nyugati államokban turnéztak. A Chicago Harmonisers - Their Greatest Recordings című kiadványra huszonnyolc nóta került kiválasztásra az életművükből. A repertoár javarészt Willie Dixon és Leonard Caston szerzeményeire épül, de feldolgozás dalokat is hallhatunk. Ez utóbbiak közé tartozik a Howard Biggs - Joe Thomas szerzőpáros két száma, a Got You On My Mind és a Come Here Baby, de felcsendül a You Don’t Love Me No More is Duke Ellingtontól. Az albumon helyet kapott a zenekar egyetlen slágerlistás dala, a You Sure Look Good To Me. A Billboard slágerlistán tizedik helyig jutott szerzemény létrejöttét egy nő inspirálta, akinek az együttes tagjai a Jessie Bellroom becenevet adták. A nóták a rögzítési idejüknek megfelelő sorrendben kerültek a lemezre, amely hiánypótlónak tekinthető, hiszen a Big Three Trió felvételeiből ennyire széles körű válogatás utoljára több mind negyedszázada került kiadásra. A zenekar hanyatlása 1951-ben kezdődött, amikor Leonard ’Baby Doo’ Caston családi problémái akadályozni kezdték turnéik szervezését. Ugyanebben az évben Willie Dixon a lengyel származású Chess fivérek által létrehozott Chess Records főállású alkalmazottja lett, ahol stúdiózenészi, zeneszerzői és hangszerelői munkája mellett producerként és tehetségkutatóként is dolgozott. Ötszáznál több dal köthető nevéhez, munkásságával nagyban segített kialakítani korának bluesmuzsikáját.

Jasmine Records, 2019

hoati


Öt nap blues Óbudán
2019-07-09 | koncertajánló


Mára a műfaj egyik legfontosabb fővárosi ünnepévé nőtte ki magát az Óbudai Blues Fesztivál a Kobuci Kertben. Július 21. és 25. között világhírű zenészek és itthoni mesterek gyűlnek össze az óbudai Zichy-kastély kertjében, hogy az élő blues örömébe invitálják a közönséget. Az idei fellépők között ott lesz a European Blues Challenge tavalyi győztese, a Ragtime Rumours, Big Daddy Wilson, Little G Weevil és a Brooklynból érkező énekesnő-dalszerző Shilpa Ray is, aki olyan világsztárokkal dolgozott együtt, mint Patti Smith vagy Nick Cave.

A VII. Óbudai Blues Fesztivál minden bizonnyal a fesztivál történetének egyik legerősebb műsorkínálatával várja a közönséget. A rendezvény tavalyi sikere és szakmai elismertsége mára megteremtette annak a lehetőségét, hogy a programban egyszerre szerepeljen a European Blues Challenge tavalyi nyertese, a European Blues Awards legjobb férfi előadója és egy International Blues Challenge győztes. A szervezők a tradicionális, a delta-, a chicagói-, a memphisi és a southern soul-bluesból táplálkozó zenék melletti elköteleződésüket fel nem adva a határműfajok felé is nyitnak. Be szeretnék mutatni, hogy a blues mennyi más stílust is megtermékenyít anélkül, hogy tudnánk róla. Ezért lett az esemény idei szlogenje blues & roots.
A fesztivál Tom Waits zsenialitása és őrülete előtt tisztelgő Braindogs koncertjével kezdődik, a közönség ezen az estén veheti kézbe először az együttes hamarosan megjelenő albumát. Július 22-én Shilpa Ray lép színpadra, akinek hangját és zenei világát egyaránt hasonlították már Screamin' Jay Hawkinséhoz és Ella Fitzgeraldéhoz is. Shilpa indián harmónium kíséretére épülő, elemi erejű zenéjében a blues gyökereit olykor a punk radikalitása felé nyitja meg, így a fesztivál történetében a „blues and roots” műfajok utóbbi vonulatát újabb távlatokban képviseli majd. Másnap a The Mojo, a Muddy Shoes és a fesztivál sztárvendége, a holland Ragtime Rumours koncertezik, akik tavaly elnyerték a European Blues Challenge első díját. Zenei attitűdjüket az old-school ragtime, a gipsy-jazz és a blues műfaji hármassága jellemzi, világukban mintha Tom Waits Django Reinhardttal találkozna, és a műfajok legélesebb határterületei termékenyítenék meg egymást. Július 24-én a nemzetközi blues-szcéna egyik legtöbbet utazó kiválósága, az osztrák ’Sir’ Oliver Mally-t követően egy igazi mester, Big Daddy Wilson az amerikai Dél hangulatát idézi fel a Kobuciban. A funk, a soul, a gospel és a country gyökereit a bluesban újragondoló muzsikus játéka senkihez sem hasonlítható, egyénisége és lelke egyből magával ragadja a hallgatókat. A fesztivált az Ölveti Blues Band, a Jambalaya és Little G Weevil születésnapi nagykoncertje zárja. Ez utóbbi zenész szellemisége és zenei világa több mint fél évtizede a fesztivál szimbóluma is, hiszen hidakat teremtve köti össze a blues eredeti, tengerentúli és hazai kultúráját. A koncert vendége Tátrai Tibor lesz, így ezen az estén a gitár duplán főszerepbe kerül.

Részletes program
Július 21.
Braindogs

Július 22.
17.00 Bárszék színpad – Teddy Harpo (HUN)
19.00 The Devil’s Trade (HUN)
20.30 Shilpa Ray (USA)

Július 23.
17:30 The Mojo (HUN)
19:00 Muddy Shoes (HUN)
20:30 The Ragtime Rumours (NL)

Július 24.
17:30 Mo’ Gigs (HUN)
19:00 ’Sir’ Oliver Mally & Peter Schneider (A-D)
20:30 Big Daddy Wilson (USA)

Július 25.
17:30 Ölveti Blues Band (HUN)
19:00 Jambalaya (HUN)
20:30 Little G Weevil feat. Tátrai Tibor (HUN)


Lábatlani Blues Fesztivál immár tizenhetedszer
2019-07-05 | koncertajánló


Július második felében immár tizenhetedik alkalommal tartják meg a Lábatlani Blues Fesztivált. A rendezvény ismét színes és színvonalas koncerteket kínál az érdeklődők részére.

Tizenhét esztendeje pattant ki Horváth Misi szájharmonikás fejéből a gondolat, hogy a lábatlani Gerenday Kert szabadtéri színpadán egész estét betöltően, hamisítatlan blues muzsika szóljon. Kezdetben a Búcsúbál részeként megtartott produkció Lábatlani Blues Fesztivál néven nőtte ki magát keresett és népszerű eseménnyé. Az eltelt években országosan, esetenként nemzetközileg ismert zenekarok, előadók léptek fel a koncerteknek helyet adó Gerenday Kertben. A rendezvény törzslátogatókkal is bír, akik az ország számos pontjáról (Budapest, Győr, Szeged, Szentes, stb.) és a Felvidékről érkeznek. A szervezők célja a város kulturális rendezvényeinek színesítése és ismertségének elősegítése, nemcsak a környék, hanem az egész ország számára. A július 19-20-án tartandó fesztiválra, amelynek szlogenje, „Élő környezetben élő zenével”, a támogatóknak köszönhetően a belépés díjtalan.

Részletes program
július 19.
18.00 - 19.15 Sam Redbreast Wilson duó
19.45 - 21.00 King Cat Rhythm
21.15 – 22.30 HWY61
23.00  Bonus Track Band

július 20.
18.00 - 19.15 Belvárosi Betyárok
19.45 - 21.00 Little G Weevil szólókoncert
21.15 - 22.30 OLYVÉRSKY
23.00 Ferenczi György és az 1ső Pesti Rackák

hoati


Török Ádám és a Mini jubileumi koncert
2019-06-27 | koncertajánló


Ötven év telt el a Mini indulása óta, erről és 1969 mágikus nyaráról emlékeznek Badacsonyban. A koncerten fellép a zenekar két volt tagja, Balogh Jenő és Závodi János is.



Jelen korunk egyik legjobb rock-blues fuvolistája, énekese, dal- és szövegírója, zenei szervezője Török Ádám hetven éves és ötven éve van a színpadon. Pályafutása során a stílus szinte minden fontos hazai eseményénél előtérben volt. Életműve bizonyítja, hogy zenei ötletei, szövegei, előadói stílusa, a közönség szeretete és a benne élő, szűnni nem akaró zenei őstűz, spirituális erő, nem csak saját korosztályára, de a mai huszonévesekre is hatással van. A Török Ádám és a Minit jelenleg kipróbált és fiatal muzsikusok alkotják. A két régi bútordarab, Németh Károly billentyűs és Nagy István basszusgitáros, mellettük a fiatal Tóth Dénes dobos és Fehér Ádám gitáros játsszák a régi és új Mini dalokat. A zenekart ötven éve Badacsonyban ismerhette meg a közönség: Budapest belvárosából a Tátika presszóban gyülekeztek a hippik és együtt laktak a zenészekkel egy csodálatos időszakban Woodstockkal egy időben. Ez alkalomból a zenekar július 18-án ismét a Balaton-parti városban, a Friss Teraszon ad koncertet. Vendégzenészként fellép Balogh Jenő és Závodi János is. Az esten megemlékeznek a Mini két egykori zenészéről, Czipó Tiborról és Dobos Sándorról.

hoati


Szavazz a Blues Blast Music Awards jelöltjeire
2019-06-20 | hír


Május elején a Blues Blast Magazine munkatársai, zenei szakírók, rádiós műsorvezetők, fesztiválok támogatói, szórakozóhelyek tulajdonosai és egyéb zeneipari szakemberek összeállították az idei Blues Blast Music Awards jelöltjeinek listáját. A szavazás július 1-jén indul és augusztus 16-ig tart, a díjátadóra szeptember 13-án a rockfordi Tebala Event Centerben kerül sor. Szavazni mindazok jogosultak, akik feliratkoztak a több mint 90 országból több mint 36000 feliratkozóval rendelkező internetes blues magazin hírlevelére.



A jelöltek listája

Contemporary Blues Album
Brandon Santini - The Longshot
Chris O'Leary - 7 Minutes Late
Tom Hambridge - The Nola Sessions
Mighty Mike Schermer - Bad Tattoo
Shemekia Copeland - America's Child
Vanessa Collier - Honey Up

Traditional Blues Album
Mary Lane - Travelin' Woman
Benny Turner & Cash McCall - Going Back Home
Teeny Tucker - Put On Your Red Dress
Bob Corritore & Friends - Don't Let The Devil Ride
Elvin Bishops Big Fun Trio - Something Smells Funky 'Round Here
Anthony Geraci - Why Did You Have To Go?
Big Joe & The Dynaflows - Rockhouse Party

Soul Blues Album
Big Daddy Wilson - Deep In My Soul
Dave Keller - Every Soul's A Star
Frank Bey - Back In Business
John Primer - The Soul Of A Blues Man
Ms Zeno The Mojo Queen - Back In Love
Sugaray Rayford - Somebody Save Me

Rock Blues Album
Alastair Greene - Live From The 805
Jeremiah Johnson - Straitjacket
JP Soars - South Bound I-95
Mike Zito - First Class Life
Sean Chambers - Welcome To My Blues
Walter Trout - Survivor Blues

Acoustic Blues Album
Catfish Keith - Reefer Hound - Viper Songs Revisited
Ben Rice - Wish The World Away
Bob Frank - True Stories And Outrageous Lies
Matt Woods - Tired & Dirty
Joe Louis Walker, Bruce Katz & Giles Robson - Journeys To The Heart Of The Blues
Joe Flip And Tony Cuchetti - Tin Can Tunes

Live Blues Recording
Magic Slim & The Teardrops - I'm Gonna Play The Blues
Tony Holiday - Tony Holiday's Porch Sessions
Blues Caravan - Live 2018
Beth Hart - Live At Royal Albert Hall
Mitch Woods - A Tip Of The Hat To Fats
Tommy Castro & The Pain Killers - Killin' It Live

Historical Or Vintage Recording
Henry Townsend - Mule
Henry Townsend And Roosevelt Sykes – Blues Piano And Guitar
Magic Slim & The Teardrops - I'm Gonna Play The Blues
Jody Williams - In Session 1954-1962: Diary Of A Chicago Bluesman
Chris Youlden & The Slammers - Closing Time

New Artist Debut Album
Katie Henry - High Road
Russ Green - City Soul
Sister Suzie - Ain't No Lady
The Bennett Brothers - Not Made For Hire
Tiffany Pollack & Eric Johanson - Blues In My Blood

Blues Band
JP Soars & The Red Hots
Anthony Geraci & The Boston Blues All-Stars
Doug Deming & The Jewel Tones
Sugaray Rayford Band
Tommy Castro & The Pain Killers
Nick Moss Band Band featuring Dennis Gruenling

Male Blues Artist
John Primer
Mark Hummel
Sugaray Rayford
Brandon Santini
Anthony Geraci
Toronzo Cannon

Female Blues Artist
Mary Lane
Dawn Tyler Watson
Fiona Boyes
Teeny Tucker
Vanessa Collier
Maria Muldaur

Sean Costello Rising Star Award
Jontavious Willis
Whitney Shay
Ben Rice
Christone ’Kingfish’ Ingram
Jeremiah Johnson
Lindsay Beaver

hoati


Mozgalmas hónapok előtt a Mojo
2019-06-16 | beszélgetések


A 2011-ben alakult Mojo Workings az utóbbi időben Mojo név alatt koncertezik. A zenekarra mozgalmas hónapok várnak: számos koncert mellett két lemezt készítenek és új videoklippel is jelentkeznek. Részleteket az alábbi mini interjúból Szabó Tamástól tudhatunk meg.

A közelmúltban megváltozott a zenekar neve. Mi tette szükségessé ezt?
A zenekart anno Mojo Workings névre kereszteltük. Hosszú idő óta töprengtünk már azon, hogy megváltoztatjuk a nevünket, mert kicsit hosszúnak találtuk, és a köztudatban is többnyire csak Mojonak hívtak minket. Így tavaly novemberben váltottunk.



Véget ért a klubszezon, megkezdődött a fesztiválszezon. Merre láthatnak benneteket az érdeklődök?
Sokfelé megfordulunk, de két fontosabb eseményt szeretnék kiragadni. Az egyik, hogy az idén is játszunk a Kobuci Kertben, de ezúttal Tim Lothar dán gitáros-énekes társaságában. Akik követik a munkásságunkat, azok már ismerik Őt. Lassan négy éves közös koncertezés áll a hátunk mögött, továbbá 2017-ben készítettünk vele egy lemezt, ami Dániában jelent meg.  Eddig a Tim Lothar And The Mojo produkció csapatában a basszust Mazura János tubás barátunk hozta, de most Pengő Csaba nagybőgősünkkel kiegészülve játszunk. „Tuba Jánossal” -, ahogy Tim szokta viccesen nevezni - továbbra is lesznek közös koncertjeink, sőt a 2020 januárjában tartandó külföldi Traveling Blues Nights turnénk oszlopos tagja is Ő.
Timmel az idén a második koncert etapot kezdjük, aminek kiegészítéseként szeretnénk vele egy új lemezanyagba is belekezdeni, aminek az előmunkálatai már folynak. Nyáron a Kobuci Kertben július 10-én, Veszprémben 11-én és Szolnokon 12-én találkozhat velünk a közönség.
A másik kiemelt koncertünk szintén a Kobuci Kerthez köthető, hiszen a helyszínt immáron hét éve ők biztosítják az Óbudai Blues Fesztiválnak. Nagyon megtisztelő, hogy Podlovics Péter, az esemény főszervezője, az idén ránk is gondolt. A hét év alatt rengeteg bluesformáció megfordult a fesztiválon, többek között mi is játszottunk már itt, bár, akkor még csak trió felállásban. Az idén először muzsikálunk majd az ötös fogattal. Örülök, hogy Péter nyitott a műfaj mindenféle irányzatának bemutatására, hiszen mi sem az a tipikus „rattya-rattya” tradicionális vagy a ma divatos west-coast blues stílus játsszuk. Jó látni, hogy az idei fesztivál programjában a funkos, rockos, vagy éppen a kísérletező blues is megmutatkozhat, a tradicionálisabb hangzású zenekarok mellett. Mi július 23-án játszunk a Muddy Shoes, illetve The Ragtime Rumours zenekarokkal, akik a tavalyi Europian Blues Challange győztesei voltak. Remélem, hogy a blues fesztiválokhoz méltóan sessionra is sor kerül majd.

Tervben van egy új Mojo album is. Mikorra várható ennek a megjelenése?
A terveink szerint a késő ősz folyamán jelenne meg a Mojo új lemeze. A számok egy részét már felvettük, de a nyári koncertezés miatt a „finisht” eltoltuk őszre. Szerintem egy izgalmas album készülődik. A lemezanyagon egy-két szám kivételével saját dalok szerepelnek. A zenekari hangzáson változtattunk egy kicsit, hiszen háttérbe szorítottuk az eddig ránk jellemző akusztikus hangképet. A hangszerelésben továbbra is szerepet kapnak az akusztikus hangszerek, de most más funkcióban használjuk, mint eddig. A részletekről viszont majd később, az anyag elkészültével beszélnénk. A Kobuciban tartandó fesztiválon fogunk már játszani számokat az új albumról, sőt az augusztus folyamán egy videoklippel is jelentkezünk.

Szöveg: hoati, fotó: Nagy János


Jimmy Reiter: What You Need
2019-06-12 | kritika


Jimmy Reiter konzervatóriumban kezdett gitározni tanulni, majd a német Blues Company alapítója, Todor ’Toscho’ Todorovic vette szárnyai alá. Első zenekara, a néhány barátjával létrehozott Sunday Joint a 60-as, 70-es évek rockzenéjét játszotta. Már tinédzserként elkezdett járni az osnabrücki Pink Piano hétfő esti blues jamjeire, ahol olyan zenészekkel találkozott, mint Angela Brown, Christian Rannenberg és Keith Dunn. Itt ismerkedett meg 1999-ben az Egyesült Államokból Németországba költöző Doug Jay-jel is, aki a rákövetkező évben bevette zenekarába. A Doug Jay & The Blue Jays-szel tíz évig turnézott Európa-szerte és két albumot készítettek a CrossCut Records részére. 2008-ban a Bluesnight Band gitárosává vált, többek között Darrell Nulisch-t, Larry Garnert és Deitra Farr-t kísérték európai turnéik során. Reiter bemutatkozó lemeze High Priest Of Nothing címmel 2011-ben jelent meg. Az album elnyerte a német lemezkritikusok díját. Ugyancsak sikeres lett második albuma, a Told You So, hiszen a 2015-ös keltezésű kiadvány BiG Award díjat nyert. A What You Need az év elején került a boltok polcaira. A lemez repertoárjában éppúgy jelen vannak Reiter saját dalai, mint Doug Jay-jel közös szerzemények és feldolgozások. A ritmusszekciót Jasper Mortier basszusgitáros és Björn Puls dobos alkotja, akik régóta együtt zenélnek a negyvenes éveiben járó gitárossal. A billentyűs hangszereket Nico Dreier kezeli, de Reiter együttesének tagjai mellett vendégek is meghívásra kerültek. A blues, R&B és soul elegyét képviselő What You Need az egyik legjobb album, amit az utóbbi időben német előadótól halottam. Képes lehet akár Jimmy Reiter az európai blues szcénában betöltött pozíciója megerősítésére is.

PogoPop Music, 2019

hoati


Little Freddie King: Absolutely The Best
2019-06-05 | kritika


Fread E. Martin, vagyis Little Freddie King 1940. július 19-én született a Mississippi állambeli McComb városában. Az első gitár akkordokat édesapja, Jessie James Martin mutatta meg neki, aki blues gitáros volt. Már egész fiatalon egy gazdaságban dolgozott, tizenhét éves korában költözött New Orleansba. A 60-as években Polka Dot Slim, Guitar Grady, Snooks Eaglin, Harmonica Williams, Boogie Bill Webb, Rev. Charles Jacobs és Eddie Lang társaságában zenélt. 1976-ban Európában turnézott, ahova pályafutása során még többször visszatért. Mindig szeretett az öreg kontinensen fellépni, mivel úgy kezelték, mint egy rocksztárt. 1998-ban a Music Maker Relief Foundation karolta fel. A Tim és Denise Duffy által létrehozott alapítvány a déli zenei tradíciók igazi pionírjait, elfelejtett hőseit segíti, hiszen közülük sokan extrém szegénységben élnek, ételre, egészségügyi ellátásra van szükségük. Little Freddie első lemezét 1971-ben készítette Harmonica Williams-szel. A következő albumára huszonhét évet kellett várni, az új évezredben azonban már rendszeresen jelennek meg kiadványai. Friss lemeze, az Absolutely The Best a 2000-es években kiadott anyagaiból nyújt átfogó válogatást. Az album a többi között olyan sikerszámokat tartalmaz, mint a Crack Head Joe, a Chicken Dance, a Kinghead Shuffle és a Walking With Freddie. Bár King évtizedek óta New Orleansban él, zenéjében mégis a Mississippi vidékének elektromos country bluesa köszön vissza. Gitárjátéka lecsupaszított, csillogástól mentes, míg hangja magán viseli az élet megpróbáltatásait. A nyolcvanadik életévéhez közeledő muzsikus 2004-ben a Debreceni Jazznapok keretében járt hazánkban. Az idő előrehaladtával egyre kevesebb az esély, hogy ismét Magyarországra látogatva élőben is előadja nekünk legjobb dalait.

MadeWright Records, 2019

hoati


Gene Caberra Band: Attic Tape
2019-05-27 | kritika


A német Gene Caberra öt évesen kezdett el gitározni, édesapja blues és rock lemezgyűjteményét hallgatva. Az első nóta, amit megtanult játszani, a Stand By Me volt Ben E. Kingtől. Tizenkét éves korában alakította meg első zenekarát, majd a The Black Pony tagjaként tini bálvánnyá vált. A banda számos dala és lemeze felkerült a német slágerlistákra és több TV fellépést is adtak. Caberra a siker ellenére úgy érezte, hogy ez a projekt megakadályozza abban, hogy zenészként fejezze ki magát. 2013-ban progresszív rock együttest hozott létre, miközben a The Voice of Germany műsorban session gitárosként dolgozott. Három éve indította el YouTube-csatornáját, a gitároktató videókat tartalmazó CaberraTV már tízezer előfizetővel rendelkezik. Jelenlegi zenekara, a Gene Caberra Band bemutatkozó EP-je, az Attic Tape csakis digitálisan jelent meg. Az öt szerzeményt tartalmazó kiadvány alapjai még 2017-ben kerültek rögzítésre, a nóták végleges formájukat René Flachsenhaar basszusgitáros és Mathias Uredat dobos közreműködésével nyerték el. A dalok a blues, R&B, soul, rock’n’roll és a pop elegyét képezik, első hallásra megfogják a hallgatót, tökéletes előfutárai a leendő nagylemeznek. A So Far és a Mosquito című számokhoz videoklip készült, ezek a legismertebb videomegosztó portálon tekinthetők meg.

Blackbird Music, 2019

hoati


A Jerry Ricks Blues Festivalon lép fel a PMD
2019-05-23 | hír


Jerry Ricks Blues Festival néven fuzionál korábbi két sikeres rendezvény, a Kastav Blues Festival és az Opatija Riviéra Blues Festival. A szervezők szeretnék, ha a nyáron megrendezésre kerülő fesztivál Horvátország, egyben a térség legnagyobb ilyen jellegű fesztiváljává válna. Az eseményre meghívást kapott az EB Davis & PMD Blues Band is.

A horvát Kastav Blues Festival és az Opatija Riviéra Blues Festival szervezői 2018-ban úgy döntöttek, hogy idéntől a két fesztivál egyesítve, Jerry Ricks Blues Festival néven kerül megrendezésre. Riccardo Staraj és Damir Halalic Hal művészeti igazgatók sajtótájékoztatón jelentették be a fúziót. A fesztivált 2019. július 25. és augusztus 4. között az Opatija Riviéra és a festői szépségű hegyi városka, Kastav mentén különböző helyszíneken tartják meg. A tizenegy napos rendezvényre az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztriából, Szerbiából, Japánból és az Egyesült Királyságból hívtak fellépőket, míg Magyarországot az EB Davis & PMD Blues Band képviseli. Erre az alkalomra az idén 30. születésnapját ünneplő PMD kiegészül a Brass Show fúvós trióval. A fesztivál részeként mutatják be a rövid ideig Kastavban élt, az itt végső nyugalomra helyezett country blues legenda, Philadelphia Jerry Ricks életéről szóló Crni Kastavac című dokumentumfilmet, melyet Igor Modric rendezett. Az ingyenes koncertek mellett előadások, műhelyek és kiállítások is lesznek.

hoati


The Night Before Hangover II. a Muzikumban
2019-05-19 | koncertajánló


Tavaly decemberben The Night Before Hangover címmel formabontó és műfajmegújító blues estet tartottak az ELLÁTÓházban. A házigazda zenekar a több mint egy évtizede a műfajban tevékenykedő Jack Cannon Band volt. Május 24-én a fővárosi Muzikum Klubban újra összeálltak a blues fenegyerekei, kiváló, rutinos vendégművészekkel, remasterelt koncert koncepcióval és vadiúj, eddig nem játszott dalokkal. Aki az előző koncerten részt vett, tudja, mire számíthat, aki nem, az meg bátran menjen. Kora nyáresti két részes „unplugged & plugged” ízig–vérig bluesparádéval készül a Jack Cannon Blues Band és a vendégcsapat!

A Jack Cannon tagjai:
Zoltai ’Zozó’ György – szájharmonika, ének
Biró Ádám – gitár
Gyergyádesz Péter – basszus, nagybőgő
Lakatos ’Lakat’ Attila – dob

Az est vendégei:
Török Jázmin – ének
Nagy Ádám (Roy és Ádám) – gitár
Mátyás Attila (Sex Action, Mátyás Attila Band, F.O. System) – gitár
Tumbász Viktor ’Tumbi’ – gitár
Horváth Zsolt (Bill Deák Blues Band, Tűzmadár) – zongora, billentyűk

Belépő: 1300 HUF (elővételben) | 1800 HUF (teljes ár)

Jegyek kaphatók a helyszínen (hétköznapokon 15–21 óráig, szombaton 17–21 óráig, fizetés kizárólag készpénzzel) és a TIXA rendszerében.

hoati


Megjelent a Kiero Grande második albuma
2019-05-15 | hír


Felvidéki magyar zenészek alkotják a Kiero Grande zenekart. A trió felállásban működő csapat 2017-ben megnyerte a Slovakian Blues Challenge-t, míg tavaly az European Blues Challenge-en mérette meg magát. Második lemezük tavasszal került kiadásra.

A nagykéri Kiero Grande 2013-ban alakult a Csukamájolaj nevű együttes utódjaként. Az elődzenekar repertoárja javarészt Hobo Blues Band dalokból állt, fennállásuk nyolc éve alatt felléptek a Sziget Fesztiválon is. A Csukamájolaj névvel azonban Szlovákiában nehezen lehetett érvényesülni, ezért a nevüket Kiero Grande-ra változtatták. A felvidéki magyar zenészekből álló formációt jelenleg Kelemen ’Ady’ Adrian (gitár, ének), Gajdosík Robert (basszusgitár) és Száraz Béla (dob) alkotja. A tagok régóta ismerik egymást, Kelemen és Gajdosík az elődzenekarban is együtt játszott, míg Száraz korábban a Hajlok Blues Bandben zenélt. Repertoárjuk az idő előrehaladtával bővült, a HBB nóták mellett egyre több Eric Clapton, Jimi Hendrix és Johnny Winter dalt tartalmazott, majd megjelentek a saját szerzemények. Ez utóbbiak hallhatók a 2016-ban kiadásra került bemutatkozó lemezükön,
az Unorthodox-on. Az album címe a blueshoz történő hozzáállásukat jellemzi, persze nem feledkeztek meg közben a gyökereikről. „A célunk az, hogy mindig tudjunk valami meglepő dallamot vagy riffet nyújtani, mindeközben valahogy megtartjuk a zenében a blues feelingjét.” – nyilatkozta oldalunknak Kelemen ’Ady’ Adrian. Az együttes 2017-ben megnyerte a Slovakian Blues Challenge-et, majd rá egy évre a sumperki Blues Aperetiv-on is a legjobbnak bizonyult. Tavaly ők képviselték Szlovákiát a Norvégiában megrendezett European Blues Challenge-en. „Szuper volt látni, hogy mennyire különböző fajta blues zenét produkáltak a fellépő zenekarok. Mind más volt valamilyen szinten, mégis mindnek megvolt a helye. Persze nyertes csak egy lehetett, ami a holland Ragtime Rumours lett, de nem is az elsőség volt a lényeg. Számunkra az, hogy három falusi haver, aki azt csinál, amit szeret, eljut repülővel a sarkvidék határára, találkozik Európa legjobbjaival és zenél egy jót.” – mesélte Adrian a vicces pillanatokkal teli útról. Második anyaguk, a Heavy Hands tavasszal jelent meg. A tizennégy dalt felvonultató lemez turnéja május 18-án kezdődik, a fiúk szlovákiai klubokban lépnek majd fel, de szívesen játszanának magyar közönségnek is.

hoati